Dalibore, no mě by se líbila třeba ta co měl pan "drtikol"
Jinak to foto jsem taky našel, ale nevím zda to současný majitel jen tak pro sebe nepřestříkal na tu pískovou.
Pískový odstín může být reálný i z běžného provozu.Tatry 813 8x8 Kolos se dostaly výjimečně i do "civilu" a během provozu nebyly jen zelené. Např. u ČSAD Ostrava byly kromě čtyř civilních speciálů Tatra 813 8x8 i téměř neupravené Kolosy, které byly celooranžové. Jestli byly původně zelené to už asi nikdo neví. Také mám někde založený výstřižek, kde je Kolos ve zkouškách žlutý. Tatra pro zkoušky a pro výstavy výjimečně dělala pro daný typ atypická zbarvení a některá tato auta se pak dostala do běžného provozu k podnikům. Pamatuji si ,že v Transportě v Chrudim měli Kolose ,který používali pro jízdní zkoušky nových podvalníků P32 a P50,které tam vyráběli. Ačkoliv většina podvalníků byla i v civilním provedení zelená, tento Kolos zelený nebyl, ale měl světlou barvu, přesně si už nepamatuju, jestli byl světle žlutý ,nebo v té diskutované pískové barvě. Bohužel žádnou fotku tohoto chrudimského tahače nemám. V každém případě bylo civilní využití Kolosu a tedy i jiné ,než zelené zbarvení opravdu výjimečné. Asi hlavním důvodem byly vysoké provozní náklady. Jediné pneumatiky ,které se na kola Kolose dají namontovat jsou tzv.taktické a ty Barumácké se ve vyloženě silničním provozu se zátěží rychle opotřebovávaly ,takže vydržely jen několik tisíc km.... Proto i ČSAD Ostrava nepoužívala Kolose většinou jako hlavní tahače, ale jako pomocné - tlačné, nebo brzdící jen v určitých úsecích a snad měly i kvalitnější (ale podstatně dražší) pneumatiky zahraniční značky.
hurvajs píše:Dalibore, no mě by se líbila třeba ta co měl pan "drtikol"
Jinak to foto jsem taky našel, ale nevím zda to současný majitel jen tak pro sebe nepřestříkal na tu pískovou.