Pure China a ostatné exoty 1/43
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Pre úplnosť pridávam Holden VS od del Prado (zamak, 1/43). Celkom slušný model za nízku cenu ...
- Přílohy
-
- Holden VS delPrado 2.jpg (100.69 KiB) Zobrazeno 335 x
-
- Holden VS delPrado 3.jpg (126.82 KiB) Zobrazeno 335 x
-
- Holden VS delPrado 1.jpg (129.82 KiB) Zobrazeno 335 x
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Niečo nové z Číny ... Lynk & Co je čínsko-švédská automobilová značka, ktorú spoluvlastnia Geely Auto Group a Volvo Cars. Značka byla založena v Göteborgu v roce 2016. A toto je dealerský kovový model v mierke 1/43 Lynk & Co 03 facelit 2023. Pohon je spaľovacím motorom alebo hybridný. Má niečo spoločné s čínsko-švédskym automobilom Polestar (viď tento od Noreva). Na ebay dostupný, cena je nemalá - 4O USD + VAT + pošta ...
- Přílohy
-
- China Lynk&Co 04.jpg (146.2 KiB) Zobrazeno 300 x
-
- China Lynk&Co 01.jpg (147.67 KiB) Zobrazeno 300 x
-
- China Lynk&Co 02.jpg (196.59 KiB) Zobrazeno 300 x
-
- China Lynk&Co 03.jpg (163.51 KiB) Zobrazeno 300 x
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
China news: V histórii automobilizmu existovali a existujú aj pomerne nevzhľadné automobily alebo ich koncepty. Jedným z nich je podľa mňa aj Koncept IM Airo - produkt spoločnosti IM Motors - čo je je spoločný podnik na elektrické vozidlá medzi čínskou automobilkou SAIC Motor a čínskymi technologickými spoločnosťami Zhangjiang Hi-Tech a Alibaba Group. Bol založený v decembri 2020 a neskôr v januári 2021 bolo predstavené 3D vykreslenie pripravovaného sedanu spoločnosti, ktorého cieľom bolo konkurovať Tesle Model S. V apríli 2021 na autosalóne Auto Shanghai predstavila spoločnosť IM Motors tri vozidlá; prototyp elektrického manažérskeho auta L7 spolu s dvoma konceptmi, SUV strednej veľkosti LS7 a Airo, ktoré navrhol anglický dizajnér Thomas Heatherwick (prameň Wikipédia). Posledný z uvedených bol nedávno stvárnený aj ako kovový promo model v mierke 1/43... Na ebay dostupná novinka v cene cca 50 USD + VAT + pošta. Tentokrát nechcem ...
- Přílohy
-
- IM Airo 5.jpg (119.4 KiB) Zobrazeno 233 x
-
- IM Airo 4.jpg (152.28 KiB) Zobrazeno 233 x
-
- IM Airo 3.jpg (124.95 KiB) Zobrazeno 233 x
-
- IM Airo 2.jpg (116.38 KiB) Zobrazeno 233 x
-
- IM Airo 1.jpg (143.9 KiB) Zobrazeno 233 x
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Po austrálskom sedane Holden Commodore (VS) nasledoval model Commodore (VT) vyrábaný v rr. 1997 až 2000. Rovnako ako u predchádzajúcich modelov Commodore, automobilka Holden sa dizajnovo poohliadla po nemeckých Opeloch. Rad VT bol odvodený od Opela Omega B zväčšením šírky tohto vozidla a prispôsobením mechanického nastavenia pre austrálske podmienky (zdroj Wikipédia). Ako model v mierke 1/43 vo štvordverovej nadupanej verzii existuje iba ako miniatúra z rezinu (od u nás málo známeho austrálskeho výrobcu Revolution Models), zato ako "kovák" existuje vo verzii konceptu kupé od automodelárskeho výrobcu AUTOart. Na ebay kupé t.č. nedostupné, RM model dostupný za cca 85 USD + VAT + pošta...
- Přílohy
-
- Holden VT Coupé Concept AutoArt 2.jpg (133.67 KiB) Zobrazeno 232 x
-
- Holden VT Coupé Concept AutoArt 3.jpg (130.83 KiB) Zobrazeno 232 x
-
- Holden VT Coupé Concept AutoArt 1.jpg (109.71 KiB) Zobrazeno 232 x
-
- Holden HSV VT-VX Revolution Models 2.jpg (143.63 KiB) Zobrazeno 232 x
-
- Holden HSV VT-VX Revolution Models 1.jpg (148.92 KiB) Zobrazeno 232 x
-
- Holden HSV VT-VX Revolution Models 3.jpg (143.01 KiB) Zobrazeno 232 x
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Dám to tu, do tejto zložky. Niečo z argentínskej produkcie.
Neodolal som kultovkám Fiat 800 a Fiat 1600 Sport. V Argentíne boli pekné dizajny (nie len) Fiatov a aj od renomovaných európskych karosárov. Fiat 800 bol od Vignaleho, ale Fiat 1600 Sport už išiel v argentínskej réžii, aby nemuseli platiť Vignalemu províziu za každý vyrobený voz ako to bolo u predchodcu 1500 Coupe. Dúfam, že niečo pekné ešte dokúpim, nepátral som aké modeliky sa vyrábajú, nechávam to na zjavenie na trhu.
Pripájam foto aj z netu, lebo moje sú klasicky cez krabičku.
Neodolal som kultovkám Fiat 800 a Fiat 1600 Sport. V Argentíne boli pekné dizajny (nie len) Fiatov a aj od renomovaných európskych karosárov. Fiat 800 bol od Vignaleho, ale Fiat 1600 Sport už išiel v argentínskej réžii, aby nemuseli platiť Vignalemu províziu za každý vyrobený voz ako to bolo u predchodcu 1500 Coupe. Dúfam, že niečo pekné ešte dokúpim, nepátral som aké modeliky sa vyrábajú, nechávam to na zjavenie na trhu.
Pripájam foto aj z netu, lebo moje sú klasicky cez krabičku.
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Jsou krásné. Fiat 1600 Sport 1970 by už byl stejně pohrobek, protože Alfredo Vignale bohužel zemřel v roce 1969. Prý následkem autonehody. Možná úmyslné, protože se mu přestalo dařit
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Nedalo mi to a zbežne som pozrel ešte tie argentínske Fiatky a je zmodelovaná kultovka cabrio z Fiata 800 a spomínaný Fiat 1500 Coupe. To cabrio mi pripomína zväčšenú krásnu Autobianchi Bianchinu cabrio
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Taky hezké. Docela by mě zajímalo, jak je to s obchodním označením Fiat 800. Možná je tam úplně stejný motor jako v italské 850. Nebo ne? Možná zaokrouhlený motor z Fiatu 600D. Ten měl obsah 767 ccm. Stejný jako Zastava 750. Tam bylo navíc dvojité čerpadlo
Jinak ještě do argentinské kolekce patří 125 Mirafiori převlečená za 131:
Přiznávám, že originál tuzexový “Italák” se mi líbí víc…
Jinak ještě do argentinské kolekce patří 125 Mirafiori převlečená za 131:
Přiznávám, že originál tuzexový “Italák” se mi líbí víc…
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Úhľadné argentínske kupé Crespi Tulia 1974 - ako kovová miniatúra 1/43 z argentínskej série. Inšpirované údajne automobilom Maserati Ghibli (niečo na tom bude ...). Vyrábané v závode Crespi v Buenos Aires založenom bývalým automobilovým pretekárom Tuliom Crespim.
- Přílohy
-
- Crespi Tulia GT 1974 1.jpg (15.91 KiB) Zobrazeno 153 x
-
- Crespi Tulia GT 1974 2.jpg (15.59 KiB) Zobrazeno 153 x
Re: Pure China a ostatné exoty 1/43
Ďalšia pre mňa zaujímavá kultovka, tentokrát z Japonska - Isuzu Piazza. Škoda tých rušivých japonských späťákov na blatníkoch, bol by z neho pôvodný Giugiarov prototyp Asso di Fiori.
Ináč tie japonské kultovky sú pekné, aj krabička s podstavcom dávajú iný štandart. Teda ak sú to “kultovky”, nie som (nie len) v tomto v obraze. Aj cenu majú vyššiu.
Ináč tie japonské kultovky sú pekné, aj krabička s podstavcom dávajú iný štandart. Teda ak sú to “kultovky”, nie som (nie len) v tomto v obraze. Aj cenu majú vyššiu.