1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Co se vlastně tak píše v tom přiloženém časáku a kolik má stran? Osm - tedy 2 dvojlisty...? Bylo by možné vzít mobil a (dvoj)stránky sem nafotit? Jen pro ilustraci/zajímavost.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Technicky by asi nebyl problém to ofotit, otázka je, zda-li bychom nenarazili s ochranou autorských práv. Každý sešit má 12 stran, na úvodní stránce je fotka modelu (střídají se celkem asi 4 různé), stránka 2 - obsah, 3 - 5 návod k sestavení, 6 - 8 popisuje vývoj výroby aut v Rusku, třeba v č. 92 byl popsán vývoj Oky, dříve tam byly třeba popisy jednotlivých částí Lady (motor, brzdy, ovládací prvky..), str. 9 - 11 popisují nějaké auto zahraniční konstrukce ( v č. 92, které mi teď padlo jako první do ruky, je pick up Ford F v běhu let), stránka 12 je náhledem do obsahu příštího čísla. Pro mě je nejzajímavější část s návodem montáže, zbytek čtu jen občas. Ale díky tomu časopisu může být model prodáván s DPH 10% a ne 21%, s kolika se prodávají samostatné modely a stavebnice.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Tak i Žigulík začíná mít problémy. Poslední zásilka dorazila opožděně. Na druhou stranu to dodavatel avizoval a v avizovaném termínu zásilka dorazila. Horší je, že k jednomu z čísel byly přiloženy díly z jiného budoucího čísla a dle informace ze Zákaznické linky se to zřejmě týká velké většiny, ne-li všech předplatitelů.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Minulý týden dorazila čísla 108-111. V příští zásilce budou v č. 112 poslední díly ke dveřím. Chybějící díly čísel 98 a 99 budou přidány až k časopisům číslo 120 a 121, tedy za dost dlouho. Do té doby je třeba myslet na to, co jde bez chybějících dílů postavit a s čím se musí počkat. Takže i logika si přijde při stavbě na své.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Dorazila čísla 115-119. Kdyby se dalo vše namontovat, měl by model už i přední blatníky, přední masku se světly a kapotu. Jenže to bych tam už nemohl dát spínače vnitřního osvětlení pro přední dveře, díly z čísla 98, které dosud nedorazily. Snad už v příští zásilce.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Dorazila čísla 120 - 123. Blamáž. Od čísla 122 se povedlo srovnat v rámci jednoho časopisu číslování časopisu, návodu i dodaných dílů, takže číslo časopisu 122 obsahuje návod k dílům pro vydání 122 a správné díly pro č.122.
Číslo 121 obsahovalo správně návod k dílům pro číslo 99 a i správné díly pro č.99 - druhá sluneční clona.
Číslo 120 obsahovalo správně návod k dílům pro číslo 98 - první sluneční clona a zpětné zrcátko, ale také tyto díly k číslu 98.
První číslo, kde se to zamotalo, 98, obsahovalo návod k dílům pro číslo 100 a díly pro číslo 98.
Takže nyní mám dvě sady dílů pro číslo 98 (první sluneční clona + zrcátko) ale nemám ani jedny díly k číslu 100 (spínače vnitřního osvětlení pro přední dveře + kryt hrdla nádrže.
Takže něco z mezičísel jsem mohl dokompletovat (sluneční clony, zrcátko, čalounění stropu, obložení B sloupků s vnitřním osvětlením), ale část mi stále zůstává bokem (přední blatníky, kapota, přední čelo se světly) a jak se zdá, hned tak je nebudu moct použít.
Hned v pátek jsem reklamoval, do 18:00, kdy končí provoz zákaznické linky, se k nim nedalo pro velké vytížení dovolat, ale ozvali se zpět v 19:15. Věc budou řešit. Prověřují, jestli se to týká celé dodávky. Docela zásadní problém celé edice..
Aktualizace: zákaznický servis mi potvrdil, že se to týká všech časopisů a všech předplatitelů a na nápravě se intenzivně pracuje
Číslo 121 obsahovalo správně návod k dílům pro číslo 99 a i správné díly pro č.99 - druhá sluneční clona.
Číslo 120 obsahovalo správně návod k dílům pro číslo 98 - první sluneční clona a zpětné zrcátko, ale také tyto díly k číslu 98.
První číslo, kde se to zamotalo, 98, obsahovalo návod k dílům pro číslo 100 a díly pro číslo 98.
Takže nyní mám dvě sady dílů pro číslo 98 (první sluneční clona + zrcátko) ale nemám ani jedny díly k číslu 100 (spínače vnitřního osvětlení pro přední dveře + kryt hrdla nádrže.
Takže něco z mezičísel jsem mohl dokompletovat (sluneční clony, zrcátko, čalounění stropu, obložení B sloupků s vnitřním osvětlením), ale část mi stále zůstává bokem (přední blatníky, kapota, přední čelo se světly) a jak se zdá, hned tak je nebudu moct použít.
Hned v pátek jsem reklamoval, do 18:00, kdy končí provoz zákaznické linky, se k nim nedalo pro velké vytížení dovolat, ale ozvali se zpět v 19:15. Věc budou řešit. Prověřují, jestli se to týká celé dodávky. Docela zásadní problém celé edice..
Aktualizace: zákaznický servis mi potvrdil, že se to týká všech časopisů a všech předplatitelů a na nápravě se intenzivně pracuje
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Včera dorazila čísla 124 - 127. Tentokrát byly navíc přibaleny i chybějící díly k č.98, takže jsem konečně mohl model vybavit blatníky, kapotou a předním čelem. Blížíme se do velkého finále. V příští zásilce dorazí poslední tři čísla - z toho, co jsem našel na Youtube a avizace na zadní straně čísla 127 nám chybí už jen panty víka zavazadlového prostoru, zřejmě nový kryt hrdla nádrže a vzduchový filtr. A pak už ta dlouho očekávaná chvíle - spojení podvozku s karoserií a zapojení všech kabelů.
A pak už každý měsíc ušetřená tisícovka - další model zatím neavizují a s ohledem na prostor jsem se už zařekl, že jestli ještě někdy něco, tak už jen škodovka.
A pak už každý měsíc ušetřená tisícovka - další model zatím neavizují a s ohledem na prostor jsem se už zařekl, že jestli ještě někdy něco, tak už jen škodovka.
Re: 1/8 VAZ 2101 ŽIGULÍK
Včera dorazila už jen obálka s posledními třemi čísly. Neodolal jsem a auto dostavěl. Z toho, co jsem již dokončil - stovka, Trabant a Lada - mi pocitově přišlo u Lady jako nejjednodušší spojení podvozku a karoserie. Sedlo to prakticky hned bez velkého přemlouvání. Ale možná je to taky tím, že už vím, co si ohlídat a na co se zaměřit. Všech 622 dílů a 917 šroubů je na svém místě. Co si za celou dobu pamatuju jako největší problém, bylo napasovat na podvozek výfuk, se kterým bylo třeba všelijak při montáži kroutit jako s ježkem v kleci. V místě spoje dvou kusů výfuků jsem tenkrát výfuk zlomil a musel jsem ho slepit. Pak mě potrápil takový mechanismus, kde je propojený "čudlík" v motorovém prostoru (zámek kapoty?) s tlačítky u přístrojové desky. Moc jsem funkci nepochopil, respektive tak jak jsem pochopil, že by to mělo fungovat, tak to konstrukčně fungovat ani nemohlo, takže do teď nevím, k čemu to tam takhle propojené vlastně je. A po finále jsem našel jednu montážní chybku ve spínači vnitřního osvětlení u dveří řidiče. Vnitřní osvětlení svítilo stále i při zavřených dveřích. Zkusil jsem tam zašťourat pinzetou, páku na spínači jsem přepnul, takže spínač je teď pořád pro změnu vypnutý. Pro definitivní opravu bych musel zase sundat karoserii z podvozku a do toho se mi vážně už nechce. Minulý týden jsem dokončil Trabanta, tenhle Ladu a už můžu v rámci rodinného rozpočtu přesunout dvě tisícovky z kapitoly "modely" do kapitoly "boj s inflací"
- Přílohy
-
- 20220916_181039 (1).jpg (166.73 KiB) Zobrazeno 292 x
-
- 20220916_181050 (1).jpg (158.79 KiB) Zobrazeno 292 x
-
- 20220916_181101 (1).jpg (135.33 KiB) Zobrazeno 292 x