Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Tak do Felicie bych šel i já, +je to ikona poválečných škodovek a zároveň trochu labutí píseň automobilky..
Mimochodem tato stavba Octavie je správně Škoda Octavia Super, nebo se mýlím?
Mimochodem tato stavba Octavie je správně Škoda Octavia Super, nebo se mýlím?
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Toto je ten základní, lidový název Spartak. Super měla křidélka. Označovali se takto -Škoda 440,445,450.
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
To ne, Spartak (Š.440) měl celkem nezaměnitelnou masku s "vousky" nad chladičem.. :
Ale jo - De Agostini je správně, jde o úplně první verzi verze s názvem Octavie r. 1959. Jen moje chvilkové zaváhání
Ale jo - De Agostini je správně, jde o úplně první verzi verze s názvem Octavie r. 1959. Jen moje chvilkové zaváhání
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Je to Octavie super, model 1959. Má to na lištách na předních blatnících. Jediný vnější rozdíl mezi Octavií a Octavií Super je v tom nápisu. Neviditelný rozdíl je v motoru, v Supru byl s objemem 1221 cm3 a výkonem 45 koní. V sešitu č.1 jsou technická data slabší verze.
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Asi takto - Mladoboleslavská Škodovka v padesátých letech své vozy označovala číslicemi, které postupně nahrazovala slovními názvy. Z vozu Škoda 440 se stala Octavia, ze Škody 445 Octavia Super a ze Škody 450 byl populární kabriolet Felicia.V roce 1961 prošla Octavia vzhledovou modernizací a na její zádi přibyla elegantní „křidélka“ nebo také „ploutvičky“ zakončené novými kryty světlometů ve tvaru kapky.
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Takže už zbývá jen dodat, že ta změna názvů z číselné řady na jmenné označení byla ovlivněná překonstruováním přední nápravy z listových per na vinutá. V roce 1959. Použil se latinský název "osmá", což mělo značit osmou konstrukční typovou poválečnou řadu. ...no a teď se lze dát do skládání modelu
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
To je pravda, měl jsem spíš na mysli, že tou Felicií se Škodovce docela otevřel byznysový "devizový" rozměr, který moc nešlo kapacitně využít.Fricoolinek píše: ↑08 úno 2022, 01:561000 MB byla v roce 1964 moderím vozem. Problém byl v nástupcích.
No a pokud se bavíme o modelu, osminu Felicie bych bral všemi deseti, embéčko už ne
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Jak už jsem psal v jiném příspěvku docela by mne zajímala volba předloh u modelů Škodovek. Ani "stovka" a ani "Oktávka" si myslím nejsou tak populární jako třeba 110R a nebo právě ta stará Felicie.
Re: Škoda Octavia (1959) 1/8 - DeAgostini
Dorazila čísla 3 (zámek kapoty, kolo) a 4 (díly přední nápravy). U předního kola jsem přetřel matice kola na barvu kovu, i když pod poklicí nebudou vidět, tak černé nebyly, a u č.4 jsem gumové dorazy, které nebyly nijak odlišené od barvy nápravy, přetřel odstínem barva pneumatik, aby získaly barvu gumy. V č. 5 budou další díly zavěšení kola.
- Přílohy
-
- 20220303_200719 (2).jpg (113.8 KiB) Zobrazeno 676 x