bohužel šetří se na všem...
a když výrobci koukají na otto které prodá 12 500 modelu měsíčně (prosincová edice) a 70% jim lidé (vč mě) platí v clubu předem....
Uzavřené 1/18 - nový trend?
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Uzavřené 1/18 - nový trend?
Sbírka modelů Citroën
Re: Uzavřené 1/18 - nový trend?
Já bych se na to podíval ještě ze strany výrobců, že vývoj kovového modelu podmiňují extrémní náklady na formy. Jestliže AA v minulosti udělal cca 5000 kovových modelů za "rozumný" peníz, velmi dlouho trvalo, než se to rozebralo. Taková firma potřebuje peníze za jeden model otočit do 1,5 roku, jinak se další vývoj brzdí a náklady zůstávají v zásobách. Cesta výroby z plastů. či resiny, počáteční náklady podstatně sníží, ale za cenu, že se dá vyrobit jen menší série. Pro výrobce je to ale jistější v tom, že se to prodá a dříve něco vydělá - firma musí vydělávat, tak tímto způsobem zatraktivní nabídku a má šanci to celé zrychlit.
A to je vzhledem k tomu, jak začaly různí výrobci chrlit novinky, asi jediná cesta k udržení se na trhu. Nabídka typů aut je až extrémní.
Naproti tomu CMC bude muset své modely dále výrazně zdražovat, dovolit si je budou moci jen movitější sběratelé. Zároveň si ale na jejich novinky budeme muset dlouho počkat. Kdo si tedy chce pořídit jeden či dva modely za rok v ceně 12 -15 000,- , ten musí doufat, že ho výrobce "zasáhne" do jeho sféry zájmu.
Naproti tomu sběratel např. moderních McLarenů nemá jinou volbu, než brát více resinů - modelů za 2600,- a tak mít sbírku úplnou. Určitou útěchou mu bude obecně jemnější a detailněji zpracovaný exteriér. Např. viz moje předchozí úvaha nad F40.
A to je vzhledem k tomu, jak začaly různí výrobci chrlit novinky, asi jediná cesta k udržení se na trhu. Nabídka typů aut je až extrémní.
Naproti tomu CMC bude muset své modely dále výrazně zdražovat, dovolit si je budou moci jen movitější sběratelé. Zároveň si ale na jejich novinky budeme muset dlouho počkat. Kdo si tedy chce pořídit jeden či dva modely za rok v ceně 12 -15 000,- , ten musí doufat, že ho výrobce "zasáhne" do jeho sféry zájmu.
Naproti tomu sběratel např. moderních McLarenů nemá jinou volbu, než brát více resinů - modelů za 2600,- a tak mít sbírku úplnou. Určitou útěchou mu bude obecně jemnější a detailněji zpracovaný exteriér. Např. viz moje předchozí úvaha nad F40.
Re: Uzavřené 1/18 - nový trend?
Shrnul bych to stručně.
Raději si koupím krásně provedený diecast, který třeba není úplně ve středu mého zájmu, než jakoukoli resinovou rychlokvašku, vyrobenou stylem dodělej doma. Kdyby to alespoň šlo všechno dodělat a opravit doma...
Raději si koupím krásně provedený diecast, který třeba není úplně ve středu mého zájmu, než jakoukoli resinovou rychlokvašku, vyrobenou stylem dodělej doma. Kdyby to alespoň šlo všechno dodělat a opravit doma...
Re: Uzavřené 1/18 - nový trend?
Jasně, ale ne každý to tak má. Většinou nějaké zadání (téma) sbírky existuje. I když tématem může být i jednoduše značka CMC . .
Osobně nejsem obhájce resinů, ani nemám s těmito osmnáctinami moc zkušeností. Pokud jde o ty levnější modely, např. GT Spirit se celkem snaží mít modely v cajku. Nakonec - jde o aktivizu OTTa. Jak sleduji téma, tak problémy typu DoDo jsou spíš u 1/43.. (?).-
Osobně nejsem obhájce resinů, ani nemám s těmito osmnáctinami moc zkušeností. Pokud jde o ty levnější modely, např. GT Spirit se celkem snaží mít modely v cajku. Nakonec - jde o aktivizu OTTa. Jak sleduji téma, tak problémy typu DoDo jsou spíš u 1/43.. (?).-
Re: Uzavřené 1/18 - nový trend?
Ale nejsou.
Kamarád už musel DoDo i BBR, GP Replicas atd....
Kamarád už musel DoDo i BBR, GP Replicas atd....