Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
První zásilka je doma,na první pohled vypadají dost dobře.
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Drobná korekcia, teraz pozerám, že mi za prvé 2 čísla stiahli 248kč, takže nie 80, ale 78 x 20 = 1560 kč, takže bonusové modely stoja 260 kč.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Repostnu sem post, kterým jsem na toto téma napsal do jedné FB skupiny (ani tam nepožívám občanské jméno - nevidím k tomu důvodu, pokud uvážím, že "hloubka diskuze" je na takovéto FB skupině stejná jako tady a zde se na reálná jména nehraje - což je fajn.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážení - to je bomba jako. U Abrexů z toho moc mít radost nebudou. Řekl bych, že hodně lidí bude chtít 75% kvalitu za 40% cenu (řádově). Do toho ten časopis - jasně - jen 12 stránek, ale pořád platí, že někdo to sepsat musel a nemůžu si pomoci - je fajn si k modelu i počíst nějaké informace o jeho předloze.
A oproti těm "osminám" samozřejmě ohromná výhoda v podobě toho, že ta kolekce je "dělitelná".
Jako věřím, že na tom Aukru to vždy půjde prodat za minimálně 75% "stánkové" ceny. To neni jak kultovky, kdy český sběratel moc nejuchal z Warszawy, Moskviče 400 nebo Syreny a na Aukru za to (i když to měl nerozbalené s časákem) dostal tak pajsku.
Ovšem tedy 80 čísel mi přijde šílený objem a moc nevím, kde brát, pokud chtějí striktně držet Škodu a zároveň potištěné verze asi skutečně chtějí nechat jen na bonusové modely.
Tak z "Legendárních automobilů minulé éry" tam v Číně mají formy na:
2. 100 (žlutá)
3. 120L (červená)
8. 110R (zelená)
11. Octavia 1959 (modrá)
13. 1201 (slonová kost)
17. 1000 MB (světle modrá)
20. Favorit (okrová)
23. 105 1976 (oranžová)
26. Felicia 1959 (červená)
39. Garde (žlutá)
47. 1203 Mikrobus (světle modrá)
To je jen 11 modelů.
Z čeho budou brát těch zbývajících 69? Vezmou ze sklepa formu na Octavii I FL liftback, která vyšla ve verzi izraelský policie (pokud teda mělo něco společnýho s "IXO konglomerátem" - nebo jak to nazvat).
Takže přecijen budou (po)tištěnky? Pokud se nepletu, tak nikdy DeA to nedělalo tak, že by vyšly v té samé kolekci dva modely, co by se lišily jen a pouze barvou. Musely tam vždy být i nějaké další odlišnosti.
Jak dalece vlastně vůbec může jít DeA ve Škodovkách dělaných už za doby koncernu? Jak je to teď s právama? Mohlo by třeba DeA udělat... no je to žluté a na b-sloupku to mělo žabku
Nebo škdovácké prototypy, které občas jezdily na velice nekonvenční palivo biologického původu?
Či snad se půjde hlouběji do historie? Ale pokud se nepletu, tak 1/43 modely skutečných dědečků automobilů jsou výrobně dost složité, ne?
Každopádně je to slušné WTF.....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážení - to je bomba jako. U Abrexů z toho moc mít radost nebudou. Řekl bych, že hodně lidí bude chtít 75% kvalitu za 40% cenu (řádově). Do toho ten časopis - jasně - jen 12 stránek, ale pořád platí, že někdo to sepsat musel a nemůžu si pomoci - je fajn si k modelu i počíst nějaké informace o jeho předloze.
A oproti těm "osminám" samozřejmě ohromná výhoda v podobě toho, že ta kolekce je "dělitelná".
Jako věřím, že na tom Aukru to vždy půjde prodat za minimálně 75% "stánkové" ceny. To neni jak kultovky, kdy český sběratel moc nejuchal z Warszawy, Moskviče 400 nebo Syreny a na Aukru za to (i když to měl nerozbalené s časákem) dostal tak pajsku.
Ovšem tedy 80 čísel mi přijde šílený objem a moc nevím, kde brát, pokud chtějí striktně držet Škodu a zároveň potištěné verze asi skutečně chtějí nechat jen na bonusové modely.
Tak z "Legendárních automobilů minulé éry" tam v Číně mají formy na:
2. 100 (žlutá)
3. 120L (červená)
8. 110R (zelená)
11. Octavia 1959 (modrá)
13. 1201 (slonová kost)
17. 1000 MB (světle modrá)
20. Favorit (okrová)
23. 105 1976 (oranžová)
26. Felicia 1959 (červená)
39. Garde (žlutá)
47. 1203 Mikrobus (světle modrá)
To je jen 11 modelů.
Z čeho budou brát těch zbývajících 69? Vezmou ze sklepa formu na Octavii I FL liftback, která vyšla ve verzi izraelský policie (pokud teda mělo něco společnýho s "IXO konglomerátem" - nebo jak to nazvat).
Takže přecijen budou (po)tištěnky? Pokud se nepletu, tak nikdy DeA to nedělalo tak, že by vyšly v té samé kolekci dva modely, co by se lišily jen a pouze barvou. Musely tam vždy být i nějaké další odlišnosti.
Jak dalece vlastně vůbec může jít DeA ve Škodovkách dělaných už za doby koncernu? Jak je to teď s právama? Mohlo by třeba DeA udělat... no je to žluté a na b-sloupku to mělo žabku
Nebo škdovácké prototypy, které občas jezdily na velice nekonvenční palivo biologického původu?
Či snad se půjde hlouběji do historie? Ale pokud se nepletu, tak 1/43 modely skutečných dědečků automobilů jsou výrobně dost složité, ne?
Každopádně je to slušné WTF.....
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Stejně by mne zajímalo - jak to v té Číně funguje? To evropský zástupce IXA dorazí do muzea/podnikového archivu a začne si tam vyžadovat technické výkresy starých škodovek, případně si i nafotí v muzeu/depozitáři reálné předlohy, následně v Číně na základně toho vytvoří technlogická dokumentace na výrobu forem pro odlitky?
A lze očekávat, že všech plánových 80 modelů už je dávno vyrobeno aspoň v nějaké ověřovací serii? Dalo by se říct, že pokud by se někdo na tajňačku dostal do čínské fabriky IXA, tak by čuměl, co tam mají už za modýlky?
A jak je to vůbec teď s exklusivitou? Třeba Felicii 1994, Octavii 1996, Fabii I hatchback může IXO klidně vyrobit, aniž by někomu lezlo do zelí?
No, ale tímhle směrem by se nemuselo nejít, což?
A lze očekávat, že všech plánových 80 modelů už je dávno vyrobeno aspoň v nějaké ověřovací serii? Dalo by se říct, že pokud by se někdo na tajňačku dostal do čínské fabriky IXA, tak by čuměl, co tam mají už za modýlky?
A jak je to vůbec teď s exklusivitou? Třeba Felicii 1994, Octavii 1996, Fabii I hatchback může IXO klidně vyrobit, aniž by někomu lezlo do zelí?
No, ale tímhle směrem by se nemuselo nejít, což?
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
V reklamě říkají, že jde o modely od počátků do současnosti. Takže je možné, že tam opravdu budou i auta z posledních let a také předválečné modely. Také tam mohou být i závodní auta (tam již existují Octavia WRC, Fabia WRC, S 2000, R5). Licence od Škoda auto určitě mají vyjednané od začátku, takže podle mě již mají přesný seznam, co tam bude, ale vyvíjet to mohou postupně. Škoda podle mě neuděluje výlučné licence na modely (některé modely dělalo i v minulosti více výrobců), takže DeA/IXO klidně mohou dělat to, co již udělal Kaden nebo Abrex. Jaký dopad bude mít kolekce na Abrex je otázka, radost z toho jistě nemají, ale řekl bych, že je to neohrozí, neboť fanatičtí skalní sběratelé Abrexu od nich stejně koupí cokoliv za jakoukoliv cenu a také až tato kolekce za 3 roky skončí, tak budou mít zase dominantní postavení.
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Ahoj je to o ceně, bohužel malé modely nesbírám...Stejně by mne zajímalo - jak to v té Číně funguje? To evropský zástupce IXA dorazí do muzea/podnikového archivu a začne si tam vyžadovat technické výkresy starých škodovek, případně si i nafotí v muzeu/depozitáři reálné předlohy, následně v Číně na základně toho vytvoří technlogická dokumentace na výrobu forem pro odlitky?
Pokud chceš šetřit, tak pošleš do číny fotky, kde sestaví prototyp.
Ten dostaneš a řekneš co nesedí... pošlou druhý atd... za každý platíš.
Pokud chceš něco lépe- připlatíš... tj chceš koberečky... lepší stěrače... atd...
(takto to dělá u 1/18 třeba fox...)
Pak je druhá verze kde model osadíš balonkami s kótami a sestavíš v evropě 3D model. Podle něho udělají i model (musejí některé díly proporčně upravit) Takto dělá modely v 1/18 třeba otto. Proto jsou tolik proporčně věrné...
(řeším dostupné auta)
Sbírka modelů Citroën
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Jak někdo poznamenal, mají formu na Tatraplan, ten se chvíli bouchal v AZNP, čili mají celkem slušnou návaznost na kolekci... To je 12... Z různých reklam, co mají na kolekci, víme o:Fricoolinek píše: ↑08 pro 2020, 22:40
Tak z "Legendárních automobilů minulé éry" tam v Číně mají formy na:
2. 100 (žlutá)
3. 120L (červená)
8. 110R (zelená)
11. Octavia 1959 (modrá)
13. 1201 (slonová kost)
17. 1000 MB (světle modrá)
20. Favorit (okrová)
23. 105 1976 (oranžová)
26. Felicia 1959 (červená)
39. Garde (žlutá)
47. 1203 Mikrobus (světle modrá)
To je jen 11 modelů.
Z čeho budou brát těch zbývajících 69?
1200
440 "Spartak"
Octavia 1959 (pokud se nepletu, v kultovkách vyšel až pozdější model s "křidélky")
Rapid 130
Felicia kabriolet se střechou
1000 MBG
1203 "TAZ" valník
1202 STW
Pokud bychom počítali i Tatraplan, jsme na 20 kouscích... Jako pořád je to dost autíček do 80 nebo 78 čísel, ale jenom ze socialistické historie od roku 1945 do roku 1989 je kde brát - všechny verze Tudoru, několik různých variant 720, 760 (ať už od ID, nebo pak z českých návrhů, když už to nebyla koncepce vše vpředu, ale klasika), ze sériových dále Škoda 450, Felicia bez "křidélek", různé verze MB, MBX, teoreticky koncept Hajaja, tedy MB kombi, Garde/Rapid kabriolet, Trekka, Skopak (což by byla naprostá bomba), původní Favorit z 87, 110 (mají jen 100 ), celkem lehce by se jim dělala 1203 dodávka nebo Rapid/Garde se dvěma zrcátkama... Jako matroše si myslím, že je dost klidně na 100 čísel, protože teoreticky můžou chrlit i Favority Black Line, Green Line, Silver Line atd. - za které by jim mnozí utrhali ruce - pak samozřejmě Forman, Favorit Sedan, Pick-up, Forman jako dodávku se zaplechovanejma oknama, Felicie 94 atd...
Třeba ruské kultovky jedou myslím pořád dál, byť tam se už opakují i barvy, ale taky tam napráskali všemožné koncepty, které možná ani sami Rusové neznají, facelifty Nivy, Samary, dokonce kanadskej žigulík, britskej žigulík... Já si moc přeju, aby si stejně jako v Rusku začali postupně vyzobávat speciality, koncepty, byť je otázka, jak je to s cenou a vývojem, protože Spartak teoreticky prodají i jinde ve východním bloku, Škodu 720/760 asi jen dost těžko, protože to moc lidí nezná...
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Obludný VOS by mohl být...
Po stavbě prototypu se ještě zjistilo, že se tehdejší první dámě Martě Gottwaldové špatně nastupuje a proto musel být hotový vůz velmi pracně prodloužen. V téže době měl stížnost tehdejší ministr vnitra Václav Nosek na tvrdá sedadla z Karosy a proto si poručili sedadla vycpávaná peřím. Další závažný problém měl tehdejší první tajemník KSČ Rudolf Slánský, že pro jeho těhotnou manželku je pérování příliš tvrdé a proto byla listová pera pětitunového vozu lehce zkrácena.
Naposledy upravil(a) Fricoolinek dne 04 úno 2021, 22:24, celkem upraveno 2 x.
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
No, VOS by bol zaujímavý, ale modelov, ktoré by mohli byť, je veľa. Som zvedavý, ktoré to budú. Ale to nie som evidentne sám .
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
-
- Příspěvky: 597
- Registrován: 01 kvě 2009, 23:54
Re: Kaleidoskop slavných vozů Škoda
Plánovaný rozsah edice a (nevysoký) počet dosud vydaných modelů v jiných edicích dává skutečně naději, že by mohlo dojít i na skutečné chuťovky, které existují maximálně jako maloseriový resin.