Poslední přírůstky
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Poslední přírůstky
První ze dvou Vánočních modelů 2019 -
Hybridní supersport PORSCHE 918 Spyder.
Když automobilka PORSCHE avizovala, že od roku 2013 spouští výrobu tohoto vozu, našli se škarohlídové, kteří tvrdili, že je to neprodejné, drahé a velmi přetechnizované monstrum (cena začínala pod 20. milióny Kč), které si jen těžko najde klientelu. Mýlili se. Než se v roce 2015 ukončila jeho výroba, bylo všech plánovaných 918 kusů vyprodáno. A co více, vůz byl natolik úspěšný, že ve vývojovém středisku závodních vozů fy PORSCHE ve Weissachu vznikla speciální odlehčena série (- 35 kg) „Weissach package“, využívající karbonové díly karosérie a disky z hořčíkových slitin. Tyto limitované vozy byly lakovány buď v klasických barvách, nebo ve speciálních „retro“ zbarveních, odkazujících na slavnou éru typu 917 a to AUSTRIA, nebo MARTINI teamu.
Já měl tu čest, se s tímto supersportem poprvé setkat v LeMans 2014. První, co mě na něm upoutalo, byla jeho zdánlivá mohutnost. Na druhou stranu, na mě vůz působil velmi kompaktně, díky krásným křivkám karosérie, které se vzájemně protínaly a prolínaly a to při jakémkoliv úhlu pohledu. Nic tam nechybělo, nic nenadbývalo, jednoduše krása. Teda jedna věc přece jen vynikala nad jiné, překrásné disky kol, zpoza kterých „zářily“mohutné, zeleně lakované třmeny brzd.
Podruhé jsem jej viděl, to už ve verzi „Weissach package“, letos v zázemí prodejny PORSCHE v Zuffenhausenu apakještěv muzeu PORSCHE.
Ještě jedna perlička, nemám ji ověřenou, vycházím pouze z jediného zdroje, tak to tak prosím berte. Cena nové baterie hybridního pohonu včetně její výměny, prý stojí cca 5,5 milionu Kč.
A nyní k modelu -
Modelová nabídka tohoto vozu je díky jeho popularitě více než standardní, hned čtyři firmy jej vyráběly, nebo některé snad ještě vyrábějí v měřítku 1:18 a to v nepřeberném množství barevných provedení a několika verzích. Díky tomu by se dalo říci, že si vybere snad každý sběratel. Opravdu? Já to tak lehké neměl. Jako první jsem vypustil ze seznamu výrobky fy Welly, které se sice prodávají i v obchůdku PORSCHE muzea, ale „můj šálek čaje to není“. Mým favoritem byl výrobek PMA Minichamps, už kvůli tomu, že mám od nich model PORSCHE Carrera GT, se kterým jsem spokojen. Bohužel „918“ je v jejich podání krok zpět. Nelíbí se mi na něm slícování, „kovová“ voštinová mřížka nad motorem je pouze naznačená na průhledné potištěné folii a také absence bezpečnostních pásu. Začal jsem tedy uvažovat o modelu fy Spark, ten je sice vyroben podle mých představ, ale bohužel z resinu a neotevírací model „civilního“ vozu, to nějak neskousnu. A jsme na konci, zbývá plastový AUTOart.
Když se před léty řešila „aféra zincpest“, přišla tato firma s tím, že začínají vyrábět modely tzv. technologii „Composite DieCast“. Za tímto honosným názvem se v praxi skrývá, že model je vyroben z plastových dílů uchycených na kovové kostře (opravdu nevím, kde tato kostra konkrétně u modelu PORSCHE 918 je, ale model kvůli tomu rozebírat nebudu . Přečetl jsem o tom hodně, ale až doposud, jsem takto vyrobený model v ruce nedržel.
AUTOart bohužel vyrábí pouze verzi „Weissach package“, která samozřejmě postrádá ony krásné disky, které jsem tak obdivoval v LeMans 2014. Ty jsem musel za předpokladu, že si onen model koupím, oželet. Také jsem dlouho řešil, zda je adekvátní dát za plastové, i když hezké autíčko tolik peněz. Když už jsem se konečně rozhodl, tak jednoznačně pro bílou verzi MARTINI. Té velmi sluší i černá „hořčíková kola“ i s černými třmeny brzd, ačkoliv původní vůz #15 má třmeny zelené. Ta zelená by to barevné sladění modelu asi narušovala (můj názor) takže ač v tomto není model podle originálů, mě se tak líbí.
Závěrem, model je to velmi krásný, bez zjevných chyb, jednotlivé díly jsou hezký slícované, vše přesně zapadá. Jako bonus vidím odnimatelný kryt motorového prostoru. O tom se ze začátku produkce modelu moc nevědělo a AUTOart byl právě kvůli tomu na různých fórech kritizován. Přesně to nevím, ale údajně žádná z modelářských firem nedostala od fy PORSCHE oprávnění, aby mohla modelově ztvárnit hybridní pohonnou jednotku tohoto vozu. Tak to AUTOart udělal po svém. Modelu v této cenové kategorii, by asi více prospěl tampónový tisk než „vodní obtisky“, ale to je bohužel trend dnešní doby. Také se musíte smířit s tím, že model je velmi lehký, je to prostě „plasťák“, ale krásny.
Hybridní supersport PORSCHE 918 Spyder.
Když automobilka PORSCHE avizovala, že od roku 2013 spouští výrobu tohoto vozu, našli se škarohlídové, kteří tvrdili, že je to neprodejné, drahé a velmi přetechnizované monstrum (cena začínala pod 20. milióny Kč), které si jen těžko najde klientelu. Mýlili se. Než se v roce 2015 ukončila jeho výroba, bylo všech plánovaných 918 kusů vyprodáno. A co více, vůz byl natolik úspěšný, že ve vývojovém středisku závodních vozů fy PORSCHE ve Weissachu vznikla speciální odlehčena série (- 35 kg) „Weissach package“, využívající karbonové díly karosérie a disky z hořčíkových slitin. Tyto limitované vozy byly lakovány buď v klasických barvách, nebo ve speciálních „retro“ zbarveních, odkazujících na slavnou éru typu 917 a to AUSTRIA, nebo MARTINI teamu.
Já měl tu čest, se s tímto supersportem poprvé setkat v LeMans 2014. První, co mě na něm upoutalo, byla jeho zdánlivá mohutnost. Na druhou stranu, na mě vůz působil velmi kompaktně, díky krásným křivkám karosérie, které se vzájemně protínaly a prolínaly a to při jakémkoliv úhlu pohledu. Nic tam nechybělo, nic nenadbývalo, jednoduše krása. Teda jedna věc přece jen vynikala nad jiné, překrásné disky kol, zpoza kterých „zářily“mohutné, zeleně lakované třmeny brzd.
Podruhé jsem jej viděl, to už ve verzi „Weissach package“, letos v zázemí prodejny PORSCHE v Zuffenhausenu apakještěv muzeu PORSCHE.
Ještě jedna perlička, nemám ji ověřenou, vycházím pouze z jediného zdroje, tak to tak prosím berte. Cena nové baterie hybridního pohonu včetně její výměny, prý stojí cca 5,5 milionu Kč.
A nyní k modelu -
Modelová nabídka tohoto vozu je díky jeho popularitě více než standardní, hned čtyři firmy jej vyráběly, nebo některé snad ještě vyrábějí v měřítku 1:18 a to v nepřeberném množství barevných provedení a několika verzích. Díky tomu by se dalo říci, že si vybere snad každý sběratel. Opravdu? Já to tak lehké neměl. Jako první jsem vypustil ze seznamu výrobky fy Welly, které se sice prodávají i v obchůdku PORSCHE muzea, ale „můj šálek čaje to není“. Mým favoritem byl výrobek PMA Minichamps, už kvůli tomu, že mám od nich model PORSCHE Carrera GT, se kterým jsem spokojen. Bohužel „918“ je v jejich podání krok zpět. Nelíbí se mi na něm slícování, „kovová“ voštinová mřížka nad motorem je pouze naznačená na průhledné potištěné folii a také absence bezpečnostních pásu. Začal jsem tedy uvažovat o modelu fy Spark, ten je sice vyroben podle mých představ, ale bohužel z resinu a neotevírací model „civilního“ vozu, to nějak neskousnu. A jsme na konci, zbývá plastový AUTOart.
Když se před léty řešila „aféra zincpest“, přišla tato firma s tím, že začínají vyrábět modely tzv. technologii „Composite DieCast“. Za tímto honosným názvem se v praxi skrývá, že model je vyroben z plastových dílů uchycených na kovové kostře (opravdu nevím, kde tato kostra konkrétně u modelu PORSCHE 918 je, ale model kvůli tomu rozebírat nebudu . Přečetl jsem o tom hodně, ale až doposud, jsem takto vyrobený model v ruce nedržel.
AUTOart bohužel vyrábí pouze verzi „Weissach package“, která samozřejmě postrádá ony krásné disky, které jsem tak obdivoval v LeMans 2014. Ty jsem musel za předpokladu, že si onen model koupím, oželet. Také jsem dlouho řešil, zda je adekvátní dát za plastové, i když hezké autíčko tolik peněz. Když už jsem se konečně rozhodl, tak jednoznačně pro bílou verzi MARTINI. Té velmi sluší i černá „hořčíková kola“ i s černými třmeny brzd, ačkoliv původní vůz #15 má třmeny zelené. Ta zelená by to barevné sladění modelu asi narušovala (můj názor) takže ač v tomto není model podle originálů, mě se tak líbí.
Závěrem, model je to velmi krásný, bez zjevných chyb, jednotlivé díly jsou hezký slícované, vše přesně zapadá. Jako bonus vidím odnimatelný kryt motorového prostoru. O tom se ze začátku produkce modelu moc nevědělo a AUTOart byl právě kvůli tomu na různých fórech kritizován. Přesně to nevím, ale údajně žádná z modelářských firem nedostala od fy PORSCHE oprávnění, aby mohla modelově ztvárnit hybridní pohonnou jednotku tohoto vozu. Tak to AUTOart udělal po svém. Modelu v této cenové kategorii, by asi více prospěl tampónový tisk než „vodní obtisky“, ale to je bohužel trend dnešní doby. Také se musíte smířit s tím, že model je velmi lehký, je to prostě „plasťák“, ale krásny.
Re: Poslední přírůstky
Pod Vánočním stromečkem jsem měl ještě model vozu Formule 1
Ferrari 312T 1975
Tento vůz dovezl Nikiho Laudu k jeho prvnímu titulu světového šampióna ve Formuli 1. Dřívější konstrukce označená jako 312 B3 již nebyla moc konkurenceschopná a vůz trpěl mimo jiné i velkou nedotáčivosti. Mauro Forghieri proto postavil do sezóny 1975 nový vůz, s označením „T“ (Transversale) což znamenalo, že převodovka byla umístěna napříč, před zadní nápravou. Šasi bylo vyrobeno z hliníkových panelů, které byly vyztuženy ocelovými trubkami. Celé toto řešení se ukázalo jako správné a slavilo zasloužený úspěch.
K samotnému modelu.
Před mnoha lety model tohoto vozu vyráběla velmi hezky a detailně fy exoto. O něco málo detailněji jej vyráběla i fy PMA Minichamps. Modely obou firem byly kovové a měly odnimatelný kryt kokpitu včetně „nasávače“ vzduchu, takže i motorový prostor byl velmi hezký zpracován. V dnešní době jsou tyto modely, dá se říci za rozumné peníze nesehnatelné.
Pro ty, kdo mají stejně jako já, onen „ zlatý věk“ Formule 1 rádi, kdy sex byl bezpečný, ale závody nebezpečné a chtěli by mít model Ferrari 312T v měřítku 1:18, se před nedávnem naskytla alternativa v podobě resinového modelu tohoto vozu, který vyrobila fy GP Replicas.
Od této firmy mám již model Ferrari 330 P4 a pokud pominu drobné nepřesnosti vůči originálnímu vozu, tak model jako takový je svým zpracováním na opravdu špičkové úrovni.
Když se objevily první fotografie předvýrobního vzorku modelu 312T od této firmy, dosti mi vadila absence vypínače elektřiny na levé straně kokpitu (Model 1:12 tento vypínač postrádá). Na hotový model, který byl v měřítku 1:18 před nedávnem určen pro prodej, již tento „vypínač“ fy GP Replicas zabudovala. Trochu ještě postrádám nýty na směrových křidélkách jak předního, tak i zadního přítlačného křídla a mohl být také lépe „naznačen“ otvor v držáku zadního křídla k chladiči na jeho zadní straně, ale co je dokonalé .
Na mém modelu jsem bohužel musel zapracovat, aby vypadal tak, jak jej vidíte na fotografiích. Konkrétně – „chladič“ pod zadním křídlem byl vlepen křivě, musel jsem ho odlepit a znovu rovně vlepit, tak samo „stříbrnou příčnou přepážku“ pod přední nápravou, která byla také nakřivo. Pravé výfuky byly výše než levé, tam stačilo mezi jejich držák a místo, kde je uchycen vlepit malinký obdélníček oboustranné izolepy odpovídající tloušťky. Přední pravé kolo mělo až příliš velký příklon a model „padal“ na pravou příď. Trochu tomu asi "napomohlo" již z výroby velmi silné přišroubování modelu k podložce. Jako řešení se ukázalo odlomení tohoto kola a jeho opětovné nalepení do správné polohy, což modelu velmi prospělo. Asi největší oříšek bylo ale přední křídlo, které bylo také křivě nalepeno a ještě k tomu dosti prohnuté. Naštěstí lepené plochy tohoto křídla k jeho držáku jsou malé a křídlo se dalo lehce odlepit. Na jeho rovnání jsem použil fén, křídlo jsem odspodu opatrně nahříval a tvaroval. Pak jej nalepil zpátky na místo. Ještě podotknu, že vše jsem lepil Duvilaxem (stavební disperse), se kterou mám při takovýchto opravách velmi dobré zkušenosti.
Pokud se někdo podivujete, proč jsem model raději nevrátil, měl jsem, objednány dva tyto modely, jeden ještě pro kolegu a na obou byly nějaké ty chyby, tak jsem usoudil, že si ten svůj raději opravím, protože by mi mohl třeba přijít ještě horší. Také jsem si jistý, že to, co tady výše popisuji, by asi většina sběratelů vůbec neřešila.
Co se týká věrnosti modelu, tak tentokráte výrobce neuvádí konkrétní závod, ale že je to model vozu ze sezóny GP 1975, takže odpadá dohledávání, zda je ten nebo jiný nápis, či logo správně. Když už jsme u „reklam“, tak veškeré „vodní obtisky“, jsou na mém modelu velmi dobře nalepeny, což poslední dobou, hlavně u modelů závodních vozu nebývá zvykem. Model mám od pana Prantnera Svět autíček.
Více detailních fotografií zde - http://jirka-automodely-1-18.galerie.cz ... rrari-312t
Ferrari 312T 1975
Tento vůz dovezl Nikiho Laudu k jeho prvnímu titulu světového šampióna ve Formuli 1. Dřívější konstrukce označená jako 312 B3 již nebyla moc konkurenceschopná a vůz trpěl mimo jiné i velkou nedotáčivosti. Mauro Forghieri proto postavil do sezóny 1975 nový vůz, s označením „T“ (Transversale) což znamenalo, že převodovka byla umístěna napříč, před zadní nápravou. Šasi bylo vyrobeno z hliníkových panelů, které byly vyztuženy ocelovými trubkami. Celé toto řešení se ukázalo jako správné a slavilo zasloužený úspěch.
K samotnému modelu.
Před mnoha lety model tohoto vozu vyráběla velmi hezky a detailně fy exoto. O něco málo detailněji jej vyráběla i fy PMA Minichamps. Modely obou firem byly kovové a měly odnimatelný kryt kokpitu včetně „nasávače“ vzduchu, takže i motorový prostor byl velmi hezký zpracován. V dnešní době jsou tyto modely, dá se říci za rozumné peníze nesehnatelné.
Pro ty, kdo mají stejně jako já, onen „ zlatý věk“ Formule 1 rádi, kdy sex byl bezpečný, ale závody nebezpečné a chtěli by mít model Ferrari 312T v měřítku 1:18, se před nedávnem naskytla alternativa v podobě resinového modelu tohoto vozu, který vyrobila fy GP Replicas.
Od této firmy mám již model Ferrari 330 P4 a pokud pominu drobné nepřesnosti vůči originálnímu vozu, tak model jako takový je svým zpracováním na opravdu špičkové úrovni.
Když se objevily první fotografie předvýrobního vzorku modelu 312T od této firmy, dosti mi vadila absence vypínače elektřiny na levé straně kokpitu (Model 1:12 tento vypínač postrádá). Na hotový model, který byl v měřítku 1:18 před nedávnem určen pro prodej, již tento „vypínač“ fy GP Replicas zabudovala. Trochu ještě postrádám nýty na směrových křidélkách jak předního, tak i zadního přítlačného křídla a mohl být také lépe „naznačen“ otvor v držáku zadního křídla k chladiči na jeho zadní straně, ale co je dokonalé .
Na mém modelu jsem bohužel musel zapracovat, aby vypadal tak, jak jej vidíte na fotografiích. Konkrétně – „chladič“ pod zadním křídlem byl vlepen křivě, musel jsem ho odlepit a znovu rovně vlepit, tak samo „stříbrnou příčnou přepážku“ pod přední nápravou, která byla také nakřivo. Pravé výfuky byly výše než levé, tam stačilo mezi jejich držák a místo, kde je uchycen vlepit malinký obdélníček oboustranné izolepy odpovídající tloušťky. Přední pravé kolo mělo až příliš velký příklon a model „padal“ na pravou příď. Trochu tomu asi "napomohlo" již z výroby velmi silné přišroubování modelu k podložce. Jako řešení se ukázalo odlomení tohoto kola a jeho opětovné nalepení do správné polohy, což modelu velmi prospělo. Asi největší oříšek bylo ale přední křídlo, které bylo také křivě nalepeno a ještě k tomu dosti prohnuté. Naštěstí lepené plochy tohoto křídla k jeho držáku jsou malé a křídlo se dalo lehce odlepit. Na jeho rovnání jsem použil fén, křídlo jsem odspodu opatrně nahříval a tvaroval. Pak jej nalepil zpátky na místo. Ještě podotknu, že vše jsem lepil Duvilaxem (stavební disperse), se kterou mám při takovýchto opravách velmi dobré zkušenosti.
Pokud se někdo podivujete, proč jsem model raději nevrátil, měl jsem, objednány dva tyto modely, jeden ještě pro kolegu a na obou byly nějaké ty chyby, tak jsem usoudil, že si ten svůj raději opravím, protože by mi mohl třeba přijít ještě horší. Také jsem si jistý, že to, co tady výše popisuji, by asi většina sběratelů vůbec neřešila.
Co se týká věrnosti modelu, tak tentokráte výrobce neuvádí konkrétní závod, ale že je to model vozu ze sezóny GP 1975, takže odpadá dohledávání, zda je ten nebo jiný nápis, či logo správně. Když už jsme u „reklam“, tak veškeré „vodní obtisky“, jsou na mém modelu velmi dobře nalepeny, což poslední dobou, hlavně u modelů závodních vozu nebývá zvykem. Model mám od pana Prantnera Svět autíček.
Více detailních fotografií zde - http://jirka-automodely-1-18.galerie.cz ... rrari-312t
Re: Poslední přírůstky
Letošní první a hned obr model.
Kovový CMR Citroen DS Tissier Autotransporter 1970
Kovový CMR Citroen DS Tissier Autotransporter 1970
Sbírka modelů Citroën
Re: Poslední přírůstky
Tak ten je fakt poriadne dlhý
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
Re: Poslední přírůstky
Kolik už máš těch dodávek HY?
Ty jsou moc pěkné, mají vyloženě "duši".
Ty jsou moc pěkné, mají vyloženě "duši".
Re: Poslední přírůstky
Panebože, myslel jsem, že hodně, ale nemyslel jsem, že tak hodně.