Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
No konečně.
Ivo, ta moje výzva nebyla myšlena ani ze srandy ani ironicky, ale naprosto normálně vážně.
To, že zde není nikdo, kdo by toho věděl o autobusech tolik co Ty (vzhledem k prostoru fóra si dovolím toto oslovení), je nad slunce jasné.
A příspěvek, který jsem si právě přečetl to jasně dokazuje a to nejen co se týká autobusů velkých, ale i malých. Ty počty výrobců, kteří vyrábějí pro IXO, to jsem třeba vůbec netušil. Tož tak.
Nicméně právě přečtení Tvého příspěvku a definitivní potvrzení neodpovídající délky a tudíž špatného počtu sedadel je pro mě důvodem k definitivnímu rozhodnutí model si nekoupit. Před časem jsem v sekci klasika těžce rozdýchával jinou chybu AutoCultu, že u Sodomkova Waltera Regenta mají namísto jednodílné přední lavice udělány dvě samostatné sedadla. Takže špatná délka a úplně jiný počet sedadel, to už je na mě silné kafe. Sakra, proč toto dělají???
Ivo, ta moje výzva nebyla myšlena ani ze srandy ani ironicky, ale naprosto normálně vážně.
To, že zde není nikdo, kdo by toho věděl o autobusech tolik co Ty (vzhledem k prostoru fóra si dovolím toto oslovení), je nad slunce jasné.
A příspěvek, který jsem si právě přečetl to jasně dokazuje a to nejen co se týká autobusů velkých, ale i malých. Ty počty výrobců, kteří vyrábějí pro IXO, to jsem třeba vůbec netušil. Tož tak.
Nicméně právě přečtení Tvého příspěvku a definitivní potvrzení neodpovídající délky a tudíž špatného počtu sedadel je pro mě důvodem k definitivnímu rozhodnutí model si nekoupit. Před časem jsem v sekci klasika těžce rozdýchával jinou chybu AutoCultu, že u Sodomkova Waltera Regenta mají namísto jednodílné přední lavice udělány dvě samostatné sedadla. Takže špatná délka a úplně jiný počet sedadel, to už je na mě silné kafe. Sakra, proč toto dělají???
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Já jsem schválně přidala k fotkám modelu Škoda 532 tu dolní fotografii skutečného autobusu. Na jejich porovnání je jasně vidět, že je model proti skutečné předloze zkrátka kratší. Ten rozdíl ve vzdálenosti mezi přední a první zadní nápravou je markantní. Proč ale například zrovna tuto věc a mnoho dalších příkladů výrobci modelů dělají ? Na to odpověď bohužel neznám. Tedy nějaké důvody asi tuším, ale nerozumím jim a nechápu je.
Iva. http://iva-rajm.netstranky.cz/
Iva. http://iva-rajm.netstranky.cz/
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
JJ, i když se to vezme podle oken, poměr výška okna k jeho délce, to celé krát 6 bočních oken, je to jasné...
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
No a interiér je taky úplně špatně. Ne proto, že se do modelu logicky nevešly řady příčných sedadel, tak ,aby byl jejich správný počet. Špatné je totiž uspořádání sedadel.Příčná sedadla jsou u skutečného autobusu jen ve třech řadách mezi přední a zadní nápravou a nad přední a zadní nápravou jsou podélné lavice. Ta vzadu před přepážkou oddělující motorový prostor přechází v příčnou a má tedy tvar U. Je to opravdu velká škoda, že když už se do tohoto modelu pustili, že ho takto znetvořili. Lze pochopit to, že si výrobce modelu jako předlohu vybere ne zrovna zdařile restaurovanou předlohu ve zbarvení ,které reálně neexistovalo, nebo částmi, které u vozu původně nebyly, ale takto ignorovat technické provedení jediného kusu, který existoval pouze v podobě zachované na fotografiích to pochopit opravdu nelze co k takovému kroku výrobce vede....
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Zdravím kolegové, tak dnes došel autobus od AC -Škoda532 .Z dostupných informací jsem zkusil model přeměřit :Výška odpovída ,
Rozchod kol také, Rozvor je zkrácen v přepočtu o 18mm a mezi obou mi zadními nápravami o 4mm ,což znamená že model je zkráce o950 mm. Osobně si myslím že byl zkrácen z estetického hlediska aby nebyl tak placatej ,být ještě delší o22mm. Jinak je model hezky spracovanej,výjimečně i zasklení je perfektní.
Rozchod kol také, Rozvor je zkrácen v přepočtu o 18mm a mezi obou mi zadními nápravami o 4mm ,což znamená že model je zkráce o950 mm. Osobně si myslím že byl zkrácen z estetického hlediska aby nebyl tak placatej ,být ještě delší o22mm. Jinak je model hezky spracovanej,výjimečně i zasklení je perfektní.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Takže rozvor mezi přední a druhou zadní nápravou je zkrácený o 22 mm,tedy ve skutečnosti o skoro 1m. K tomu bude upraven určitě i přední i zadní převis, takže zkrácení celého modelu bude ještě větší. Údaj o celkové délce autobusu jsem bohužel nikde nenašel, ale z typového výkresu jsem zjistil ,že by to mělo být 10270 mm Údaje jsou ale na výkresu špatně čitelné i pod lupou, takže to může být i trochu jinak, ale v každém případě byla délka autobusu minimálně 10 m. Délka modelu by tedy měla být minimálně 23 cm . Je pravda, že lidské oko vnímá předměty různé velikosti pokaždé jinak a při zmenšení předmětu ve všech rozměrech stejně může docházet k optické (nikoliv skutečné ) deformaci předmětu. Proto se u modelů některé rozměry upravují tak, aby byl model "opticky" v pořádku, takže by tento model mohl být o pár mm kratší. Jenže v tomto případě opravdu přestřelili a zkrácení modelu minimálně o 22 mm nemá s optickou korekcí nic společného. Model tedy předloze odpovídá pouze siluetou ,protože už na první pohled je oproti předloze krátký a navíc se zcela smyšleným interiérem. To ho posouvá z kategorie modelu reálné předlohy do kategorie smyšleného modelu, či hračky, což je velká škoda. Pro sběratele, který nesbírá jen kusy, ale modely představující historii je to tedy prakticky bezcenný model za nemalou cenu.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Zdravím kolegové, asi jsem to špatně napsal , mezi první a první zadní nápravou je rozdíl 18mm . A mezi první zadní a druhou zadní nápravou je rozdíl 4mm ,.Celkem 22mm. Némám žádný nákres ale vycházel jsem zpublikace "České a Slovenské autobusy,trolejbusy a minibusy" upravené vydání z r.2018.,kde je na str.107 zběžný popis. V žádném případě nechci obhajovat výrobce ale chápu že jej zkrátil o 2,5cm,jinak by vypadal model jak spláclá okurka ,při jeho skutečné výšce 233cm a šířce zhruba 200cm a délce11m .To je jako by někdo svařil k sobě tři kastle s z T5 a ještě namontoval kola z S5T. Takhle to aspoň připomíná autobus. Kdo chce ať koupí nebo nekoupí, je věci každého z nás.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Taky myslím a řekl bych, že se v pohodě prodá
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Zdravím kolegové, tak při mé návštěvě na modelářské výstavě E-Day jsem na stánku Abrexu narazil na Autobus - Karosa ,,Můj autobus" Městský autobus Škoda 706 RTO 1/43.Distrributor ABREX s.r.o. Na dotaz zda se nejedná o autobus Jelcz mě bylo prodejcem zděleno že ano. Před nějakým časem se prodával na různých E-schopech kolem 700,-Kč za kus. Zde v novém obalu za 400,-Kč za kus. Zajímavý obchodní pokus . Model je celoplastový , opatřen českými nápisy . Koupil jsem s tím ,že si jej upravím.
Z blízka vypadá Hradčkojně ale ve vitríně z 1 metru to není poznat , tak jej ani upravovat nebudu . S pozdravem Dodo56.
Z blízka vypadá Hradčkojně ale ve vitríně z 1 metru to není poznat , tak jej ani upravovat nebudu . S pozdravem Dodo56.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Já ho koupil v POMPU.A za ty prachy nadělá hodně parády......