Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Odpovědět
H+H+
Příspěvky: 2164
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od H+H+ »

Jinak stejný problém bývá i u osobních aut. Někdy se ani neví, jak presne vůz původně vypadal a barva se podle černobílých fotografií ani nedá urcit. Základ úspěchu je, aby se modylek sberatelum libil. Mám pocit, že 999,- Kč není moc a pokud bych autobusy sbíral, tak bych to rád dal 8-)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od Dali.B »

Taky bych za to asi ty peníze dal. Spíše mě mrzí, že je plastový. :(

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od ja1 »

pp1 píše:
16 črc 2019, 17:10
Ani ten nástřik nesedí.Tehdy byly autobusy pro MHD jenom červený.


Je pravda,že autobusy Škoda 706 RO pro MHD byly dodávány od určitého roku z výroby "polomáčené" v kombinaci červené a světlého odstínu od bílé až po slonovou kost.Toto je zbarvení typické spíš pro linkové a dálkové verze dodávané ČSAD. Ale v provozu, a to nejen u ČSAD byly nasazovány vozy MHD na linkovou dopravu a opačně linkové na MHD.Klidně tedy mohl mít vůz původně určený pro MHD u některého ze závodů ČSAD takovýto atypický nátěr,který mu mimochodem sluší...

rocs
Příspěvky: 453
Registrován: 02 bře 2011, 15:47
Bydliště: Košice

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od rocs »

RTO vs. JELCZ :
P7280560.JPG
P7280560.JPG (76.1 KiB) Zobrazeno 394 x
P7280561.JPG
P7280561.JPG (76.54 KiB) Zobrazeno 394 x

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od ja1 »

rocs píše:
08 srp 2019, 18:10
RTO vs. JELCZ :

Bohužel není co porovnávat.Model vydávaný za českou verzi 706 RTO je ve skutečnosti Jelcz v obvyklém českém zbarvení. Oba modely jsou tedy stejné, jen v jiném zbarvení. Česká verze 706 RTO má jiné hlavní světlomety,jiné stěrače, nemá střešní obrysová světla a střešního kapličku informačního panelu má i vzadu a jiných rozměrů a u předních dveří nemá prolis pro informační tabuli.... Jelcze v městské verzi (JELCZ MEX 272) se přibližně v této podobě do Československa po ukončení výroby 706 RTO ( u nás se vyráběly už jen ŠM11) sice také dodávaly, ale asi jen pro DP Praha ( v roce 1973 a 74 ev.č.4850 až 4888), ale prodávaný model nemá nejspíš reálnou předlohu. Pro doplnění ještě v roce 1975 byly dodány městské Jelcze na modernizovaném podvozku MTO s jinými nápravami ,diskovými koly a motorem a převodovkou LIAZ a PRAGA ( DP Praha ev.č. 4889 až 4919)ale ty byly díky diskovým kolům už na první pohled jiné....

rocs
Příspěvky: 453
Registrován: 02 bře 2011, 15:47
Bydliště: Košice

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od rocs »

Karosy v červenej aj červeno-bielej verzii jazdili po Košiciach od roku 1959. Posledný kus sa vyradil v roku 1982
Jelcz v červeno bielej kombinácii jazdil v MHD KE od roku 1974, posledný (KEA-04-84) bol vyradený v roku 1987. Spolu tu jazdilo 16 Jelczov v MHD.

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od ja1 »

Karosy v červenej aj červeno-bielej verzii jazdili po Košiciach od roku 1959. Posledný kus sa vyradil v roku 1982
Jelcz v červeno bielej kombinácii jazdil v MHD KE od roku 1974, posledný (KEA-04-84) bol vyradený v roku 1987. Spolu tu jazdilo 16 Jelczov v MHD.

Tak to je o městských autobusech Jelcz zajímavá informace,že byly i jinde kromě Prahy. Asi tedy byly i jinde ,ale v té době už ve většině větších měst v MHD už Š 706 RTO nahrazovaly postupně Karosy ŠM 11.Jelcz MEX 272 byla nejspíš z nouze cnost,kdy nestačila Karosa pokrýt poptávku dopravních podniků po nových autobusech tak se to řešilo nákupem těchto autobusů Obdivuhodné je i vyřazení posledního Jelze až v roce 1987.V Čechách nebylo v polovině osmdesátých po autobusech Š 706 RTO, nebo Jelcz ani vidu ani slechu ,jen na Moravě se ještě nějaký občas objevil.Já jem tehdy na něj v roce 1984 koukal v Karviné jako na zjevení,když jsem ho viděl v běžném provozu s vlekem a koukal jsem ještě víc ,když jsem jel odsud do Českého Těšína a přijel linkový Jelcz. V Praze dopravní podnik Jelcze vyřadil v roce 1978 jako poslední tohoto typu a v roce 1979 tam nebyl v provozu žádný autobus Š 706,nebo Jelcz. V té době už se totiž vyřazovaly v Čecháchi Karosy ŠM,ŠL i ŠD. Takže rok 1987 je tedy obdivuhodný….
Naposledy upravil(a) ja1 dne 09 srp 2019, 18:55, celkem upraveno 3 x.

rocs
Příspěvky: 453
Registrován: 02 bře 2011, 15:47
Bydliště: Košice

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od rocs »

Jeden z Jelczov, ktorý Jazdil pre DPMK:
Jelcz-oslavuje-vodica-s-milionom-bez-nehody.jpg

H+H+
Příspěvky: 2164
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od H+H+ »

Bezva, asi to bylo v zimním období, když má autobus chladicovou decku :)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43

Příspěvek od Dali.B »

No, je vidět, že koroze už si ho pěkně podává. :(

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“