Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

Paganini
Příspěvky: 174
Registrován: 17 bře 2010, 16:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Paganini »

Hm koukám, že s tvarovou přesností to jde s každým modelem dolů - ty nízký boční okna úplně bijí do očí...
Obrázek
Obrázek

sberatel21
Příspěvky: 440
Registrován: 01 kvě 2013, 02:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od sberatel21 »

Těch bočních skel jsem si taky všiml, ale počkám na skutečný model, protože fotky často hodně klamou. Dovolím si však trochu nesouhlasit, že se každým novým modelem snižuje přesnost. Nejnovější Felicia vypadá podle mě velice povedeně nebo má nějaké výrazné tvarové nedostatky? Skutečné auto příliš v oku nemám, ale podle detailních obrázků se zdá být velice dobře udělaná včetně samotného zpracování, které podle mě dokonce převyšuje běžný standard DA.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...:)

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Škoda, že Felicia má masku z 50. rokov a krídelka z roku 1961-1964...

sberatel21
Příspěvky: 440
Registrován: 01 kvě 2013, 02:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od sberatel21 »

A v této kombinaci se běžně nevyskytovala?
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...:)

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Vyskytovala sa, ale len kvôli tomu že majitelia si s obľubou nechali dodatočne namontovať krídelka. Ale z fabriky táto kombinácia nikdy nevyšla.

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

Bez křidélek byla Škoda 450 vyráběná v sérii 1958-59. V roce 59 byla modernizována, dostala označení Felicia a v této podobě se vyráběla do r. 1960.Další modernizace proběhla v r.1961 a ta již měla křidélka a v této podobě se vyráběla do r. 1962 a současně ještě v r. 1962 Felicia Super. Ta potom byla ještě po modernizaci vyráběná v letech 1963 -64.Jednotlivé modely se pak liší nejen uvedenými křidélky. Felicie z kultovek odpovídá maskou, přístrojovou deskou a dalšími detaily verzi vyráběné v letech 1959-60 až tedy na zmíněná křidélka. Tato podoba není tedy tovární, ale jak píše SPEED mnozí majitelé si křidélka na tento typ nechali montovat dodatečně, protože tím Felicie získala na eleganci. Podoba je tedy z tohoto hlediska reálná, i když ne původní a nejspíš ji má ta Felicie, podle které se model vytvářel.

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

A Abrex to má správně? jaký je konkrétní rozdíl v té masce?

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

Jsou to jiné rozměry, mřížkování a trochu i tvar. Ta maska se u Felicie měnila podobně jako u Octavie. U Abrexu je, alespoň podle fotek, maska u Felicie správná odpovídající pozdějšímu provedení s křidélky a správná je i palubní deska. Jen podle udávaného ročníku 63 by se mělo jednat o verzi Felicia Super. Takže podobně jako u Octavie i Felicie představují Abrex i Kultovky jiný modelový rok. Bohužel u Kultovek jsou ta křidélka, která by tam být neměla....
Naposledy upravil(a) ja1 dne 04 črc 2015, 19:23, celkem upraveno 2 x.

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

Je to neuvěřitelné ale po Maďarsku končí kultovky i u nás! Posledním oznámeným modelem č.145 je Trabant 1.1 ,který má vyjít v září. Takže na to ,co jsme se všichni těšili, tj. Škodovky, které vyšly v Polsku - úzká Š 105,R - ko, Š1201 a Felicie u nás nebudou!! Hlavně že tu bylo množství aut, které rozhodně kultovní nebyly a ani jsme tu neměli tušení, že existují. To je prostě nepochopitelné!!!!

LeonCupraR
Příspěvky: 763
Registrován: 01 kvě 2009, 20:35

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od LeonCupraR »

Myslím, že táto informácia vôbec nie je prekvapujúca, hlavne pre tých čo čítajú toto fórum, navyše na stránkach Kultových áut už dosť dlho svietil konečný počet plánovaných modelov 145. Písal som to pred cca 3 mesiacmi, keď končila séria v Maďarsku, že s najväčšou pravdepodobnosťou skončí aj česká, keďže ju kopírujete. Teraz je to tu, séria naozaj končí. Je to škoda, práve kvôli posledným poľským modelom, ale naozaj sa to dalo čakať, takže kto má ešte možnosť a chce tie modely, nech si ich čím skôr zaobstará (nerobím si reklamu, ja už nemám tieto modely k dispozícii...). Ale ak ich dá napríklad niekto na aukro, berte ich kým sú.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“