IXO Museum

Odpovědět
H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: IXO Museum

Příspěvek od H+H+ »

marklukes píše:Tak mi k mému překvapení opět přišel mail od pana Perese, kde se na mě obrací o radu, jestli ...
RIO to vyřešilo šalamounsky a vydalo obě varianty: černo-žlutou a černo-červenou :D

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: IXO Museum

Příspěvek od H+H+ »

Teď jsem ale koukal na dobové fotky, na jedné jsou opravdu boky výrazně světlé, takže asi fakt žluté, ale na dalších (včetně té z havarie) vypadá auto celé černé (nebo jinak tmavé), případně černo-červené, protože červená vypadá černobílé fotce spíš černá, než světlá ;) tak si nejsem vůbec jistý, jak je to správně..., ale bylo by víc než divné, že když byla touha karoserii v krátkém období 3x změnit, že by zůstala ve stejné barevné kombinaci.

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: IXO Museum

Příspěvek od marklukes »

H+H+ píše:Zajímavé...a pak přijde dotaz, jak vypadala karoserie od Kellnera a tam se té černé konečně dočkají, protože bílá byla až po válce :) Jinak možná mají pocit obrovského zájmu o Bugatti, protože v jednom týdnu dostali poptávku z několika adres na více mailů...jak jsem se snažil probojovat :D
Kellner měl podle mě podvozek 41141 - černý s modrým krytem motoru (viz Altaya). S tou černou a bílou po válce se jedná o podvozek 41121 Cabriolet Weinberger pro Dr. Fuchse. Vůz skončil za války na vrakovišti, odkud ho vykoupil budoucí víceprezident General Motors Charles Chayne. Vůz byl zrenovován a nalakován na bílo. Altaya ho vydala v edici francouzských aut v černé variantě se zataženou střechou, takže já bych se té bíle nebránil. :)

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: IXO Museum

Příspěvek od marklukes »

RIO to vyřešilo šalamounsky a vydalo obě varianty: černo-žlutou a černo-červenou :D
Já bych řek, že na tu červenou to nevypadá, na to jsou na černobílých fotkách ty dveře moc světlé.

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: IXO Museum

Příspěvek od marklukes »

H+H+ píše:Teď jsem ale koukal na dobové fotky, na jedné jsou opravdu boky výrazně světlé, takže asi ...
Jo jo, stejné pochybnosti jsem měl u Napoleona, ale je otázka, jak moc věřit černobílým fotkám, jsou asi podexponované a jsou spíš opravdu černobílé než ve stupních šedi. Myslím, že mohou dost klamat. A je mi divné, že zvlášť u prvního šasi, které vystřídalo 5 karosérii a každá z nich vydržela spíš několik měsíců než let - že by ještě ty karosérie každých pár týdnů přelakovali. Třeba teď se dívám na karosérii fiakr, kde na jedné fotce má světlé dveře a na druhé skoro černé (ale ty kontury jiného odstínu tam jsou. Opravdu nevím, jak moc věřit těm starým nekvalitním černobílým fotkám.
Obrázek
Obrázek

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: IXO Museum

Příspěvek od H+H+ »

Jedině pátrat po časopisech v článcích z 60. letech, kdy to byla ještě nedávná historie :) Co vím skoro určitě, tak té karoserii po fiakru se říkávalo "dvojitá pošta" a jak známo, tak poštovní fiakr byl černo žlutý :D. Jiný pohled na barevnost má ale Rio, které má tuto karoserii v kombinaci hnědé a smetanově bílé ;)
Naposledy upravil(a) H+H+ dne 22 úno 2014, 09:42, celkem upraveno 1 x.

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: IXO Museum

Příspěvek od H+H+ »

JInak ten 41121 Cabriolet Weinberger by byl bílý fakt hezký, měl by mít černou střechu a vůbec by nevadilo, že je to nepůvodní barva. Takové kombinace se nejspíš dočkáme, protože by to nebylo dvojče Altaya :D

Ještě jsem chtěl připomenout mojí oblíbenou knihu: Erich Maria Remarque - Tři kamarádi. Tam mají Robert, Gotfried a Otto ve někdy ve 20-30. letech společnou autodílnu a je tam několikrát zmíněno, že bylo tehdy celkem obvyklé v dobře situovaných kruzích měnit každý rok na autě barvu. Dnes je to nemyslitelné, každý si zakládá na originál laku, ale tehdy zřejmě bylo "in" změnit na autě odstín nebo kombinaci podle aktuální módy. Co si o tom myslíš :?:
Naposledy upravil(a) H+H+ dne 22 úno 2014, 10:59, celkem upraveno 1 x.

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: IXO Museum

Příspěvek od marklukes »

To je pro mě úplná novinka s tou častou změnou barvy.. Jinak s těma barvama je to pěkný guláš. Čím víc se tím zabývám, tím větší nejistota. Našel jsem třeba obrázek Kellnerovy karosérie:
Obrázek
Kryt motoru je podle mě černý (a ne modrý, jak je na modelech). Asi jistota by byla udělat všechny černé, ale to by asi nebylo to pravé. Nevím, jestli u T41 na barvy nerezignovat a pokud bude zájem, tak jen korigovat vyslovené nesmysly, jako byla ta šedá na Napoleonovi. Historie jednotlivých modelů není na netu popsána tak podrobně, aby bylo možné dohledat změny barvy v průběhu historie (kromě notoricky známého případu Cabriolet Weinberger).
Jinak ten Cabriolet Weinberger udělala Altaya původní černý s tím žlutým lemováním (vůbec se mi ta žlutá nelíbí, ale asi byla i na originálu), takže je docela naděje, že by mohli udělat stav po renovaci - bílý s černou střechou. Taky by mi to vůbec nevadilo, ve vitríně se daleko líp vyjímá bílý než černý model. A hlavně by to nebyl žádný výmysl, ale jednoznačně dokumentovaný historický stav, byť ne původní z 30. let.

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: IXO Museum

Příspěvek od H+H+ »

Bílý by byl krásný a moc dobře by se ve sbírce vyjímal :!: ¨Bílé provedení má i můj hlas :D

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: IXO Museum

Příspěvek od marklukes »

Tak v březnu - čerpám ze stránek (nefunkční link odstraněn adminem), kde jsou novinky vždy s předstihem:

MUS052 Bentley Mk Vi 1950 Black And Silver
MUS053 Bugatti Type 41 Royale 1928 Black & Dark Blue

To jsem fakt hrozně zvědavej, jak ta T41 bude vypadat, zvlášť když v tom mám prsty :D

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“