Modely CMC 1:18
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Modely CMC 1:18
Koukám,že jsem se sbíráním modelů CMC přestal právě včas.....
Re: Modely CMC 1:18
Tak pánové, neházejme flintu do žita.
1/ To vyšší nastavení zavěšení kol není přece takový průser, jako byl na GMP 330 P4, kde bylo nejen vyšší zavěšení kol, ale navíc i celá příď tvarově špatně, což výsledný efekt násobilo. U CMC je tvar karoserie správný.
2/ Pokud si prohlédnete řadu fotografií, kde je tento vůz vyfocen, tak světlá výška na různých fotografiích je různá. Takže je otázka, podle čeho CMC měřili, i když je jasné, že trochu přestřelili, tak při porovnání s některými foto 312P (nejen ze Sebringu) to zase tak strašné není.
3/ Když si sám pro sebe nakonec položím otázku, který model by se mi více líbil, jestli přesně podle vozu, který jel v Sebringu, se všemi těmi podivně a křivě nalepenými reklamami, na každé straně jinak, s ošklivým přelepení světlometů... Nebo tak, jak ho provedli CMC, bez reklam, čistý a elegantní, musím si popravdě odpovědět, že za B je hezčí. A fakt jsem o tom přemýšlel hodně dlouho. Pouze v tom případě tam neměli dávat ani tu reklamu Shell, možná ani startovní číslo.
Ale pořád se dá ten model brát jako model závodního vozu 312P konkrétního šasi postaveného jako Spyder, i když třeba ne přímo ze Sebringu, jak to prezentuje CMC. Ta jeho historie stejně byla taková jepičí a možná, kdyby měl někdo nějakou fotku třeba ještě před Sebringem, tak bych byl vděčný.
Model od CMC představuje první vyrobené šasi číslo 0868, které bylo představeno už koncem roku 1968 v provedení Spyder. Nedlouho po Sebringu 1969, došlo při 1000km Monzy k havárii a téměř zničení vozu. Pak už nikdy nezávodil. Zbytky si vzal Pininfarina a použil je ke stavbě prototypu 512 Speciale, který byl pak vystaven na autosalonu v Turíně v říjnu 1969. Hlavní zajímavostí a zmatením je fakt, že tento vůz byl již pod číslem svého šasi přihlášen do 24h Le Mans, ale po jeho zničení tam bylo použito třetí šasi 0872, ovšem pro účely Le Mans bylo právě přeznačeno na ten závod dle přihlášky na již neexistující 0868, takže jelo vlastně s "falešným" číslem šasi.
1/ To vyšší nastavení zavěšení kol není přece takový průser, jako byl na GMP 330 P4, kde bylo nejen vyšší zavěšení kol, ale navíc i celá příď tvarově špatně, což výsledný efekt násobilo. U CMC je tvar karoserie správný.
2/ Pokud si prohlédnete řadu fotografií, kde je tento vůz vyfocen, tak světlá výška na různých fotografiích je různá. Takže je otázka, podle čeho CMC měřili, i když je jasné, že trochu přestřelili, tak při porovnání s některými foto 312P (nejen ze Sebringu) to zase tak strašné není.
3/ Když si sám pro sebe nakonec položím otázku, který model by se mi více líbil, jestli přesně podle vozu, který jel v Sebringu, se všemi těmi podivně a křivě nalepenými reklamami, na každé straně jinak, s ošklivým přelepení světlometů... Nebo tak, jak ho provedli CMC, bez reklam, čistý a elegantní, musím si popravdě odpovědět, že za B je hezčí. A fakt jsem o tom přemýšlel hodně dlouho. Pouze v tom případě tam neměli dávat ani tu reklamu Shell, možná ani startovní číslo.
Ale pořád se dá ten model brát jako model závodního vozu 312P konkrétního šasi postaveného jako Spyder, i když třeba ne přímo ze Sebringu, jak to prezentuje CMC. Ta jeho historie stejně byla taková jepičí a možná, kdyby měl někdo nějakou fotku třeba ještě před Sebringem, tak bych byl vděčný.
Model od CMC představuje první vyrobené šasi číslo 0868, které bylo představeno už koncem roku 1968 v provedení Spyder. Nedlouho po Sebringu 1969, došlo při 1000km Monzy k havárii a téměř zničení vozu. Pak už nikdy nezávodil. Zbytky si vzal Pininfarina a použil je ke stavbě prototypu 512 Speciale, který byl pak vystaven na autosalonu v Turíně v říjnu 1969. Hlavní zajímavostí a zmatením je fakt, že tento vůz byl již pod číslem svého šasi přihlášen do 24h Le Mans, ale po jeho zničení tam bylo použito třetí šasi 0872, ovšem pro účely Le Mans bylo právě přeznačeno na ten závod dle přihlášky na již neexistující 0868, takže jelo vlastně s "falešným" číslem šasi.
Re: Modely CMC 1:18
V tomto s Tebou Dalibore nesouhlasím-ta světlost je zásadní průser.Nedovedu si představit,že model s tolika díly bych rozdělával a bastlil tam u tak drahého modelu snížení světlosti s rizikem poškození modelu.A provádět nějaké zatížení modelu s tím, že se světlost sníží je podle mě bohapustá iluze. To mě fungovalo akorát u 512 S od HWE,kde zabráním se mě snížila světlost cca o 1 mm.Ale tady by to chtělo u P312 aspoň 3 mm. Jedině že by si vzali v CMC za vzor toto foto v letu,i když je to trochu jiná vezre :
Re: Modely CMC 1:18
Foto je z Nürburgringu, že jo. Já počkám každopádně na skutečný model, pak se rozhodnu. Do 330 P4 GMP jsem nešel, tady ještě neříkám definitivní ne, moc bych ho chtěl.
Re: Modely CMC 1:18
Taky doufám,že to snad u skutečného modelu doladí. Jinak u toho GMP s tou světlostí na tom byly špatně ty první verze,ale pak tuším č.24 bylo už lepší a 412P už se taky dalo,tak jsem ho tenkrát pořídil.
Re: Modely CMC 1:18
Ještě k těm reklamám a autenticitě......
Třeba se pletu,ale neměl náhodou Mercedes SSKL na Mille Miglia ve skutečnosti ráfky kol včetně výpletu v barvě blatníků,t.j. tmavě červené?
Černobílé a ne příliš kvalitní fotky mohou zkreslovat,ale obávám se,že již tenkrát u CMC přikrášlovali.Tuším,že i detaily karoserie u startovního čísla na boku byly taky trochu jiné,než na modelu.
Ten model by s červenými koly hezčí sice nebyl,ale.....
Co se týká polepů a Ferrari....Na závodní auto podle mne polepy prostě patří,ať na něm byly ve skutečnosti ledabyle naflákány jakkoli,tak model,obzvlášť takhle předražený,by je měl mít taky.
Firma,která své výrobky zdraží během dvou let o 80% by si takové pochybení,nebo lajdáctví,dovolit neměla.
O světlosti podvozku netřeba debatovat.To už je celkem vrchol.
Třeba se pletu,ale neměl náhodou Mercedes SSKL na Mille Miglia ve skutečnosti ráfky kol včetně výpletu v barvě blatníků,t.j. tmavě červené?
Černobílé a ne příliš kvalitní fotky mohou zkreslovat,ale obávám se,že již tenkrát u CMC přikrášlovali.Tuším,že i detaily karoserie u startovního čísla na boku byly taky trochu jiné,než na modelu.
Ten model by s červenými koly hezčí sice nebyl,ale.....
Co se týká polepů a Ferrari....Na závodní auto podle mne polepy prostě patří,ať na něm byly ve skutečnosti ledabyle naflákány jakkoli,tak model,obzvlášť takhle předražený,by je měl mít taky.
Firma,která své výrobky zdraží během dvou let o 80% by si takové pochybení,nebo lajdáctví,dovolit neměla.
O světlosti podvozku netřeba debatovat.To už je celkem vrchol.
Re: Modely CMC 1:18
Na stránkách CMC se objevila fotografie vylepšené produkční verze Ferrari 312P Spyder. A já tleskám, je vidět, že pánové ze CMC čtou, naslouchají a snaží se.
- světlá výška opravena
- nesmyslná nálepka Shell zmizela
http://www.cmc-modelcars.de/
- světlá výška opravena
- nesmyslná nálepka Shell zmizela
http://www.cmc-modelcars.de/