Editions Atlas Collections 1:43
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Na predaj je tu vlákno BAZÁR
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Podle mě je Tatra 148 jediný model čistě československý nejen původem, ale i barevným provedením a modelovou autentičností, který má doposud EA k dispozici.
Avia sice barevně taky odpovídá, ale přesto to je licence Renaultu, takže to za čistokrevný čs auto nepovažuji a to nemluvím o velkých nepřesnostech, který model obsahuje. I pro mě, coby laika se tam pouhým okem dá vypozorovat minimálně 5 velkých odlišností.
V3Ska je sice taky barevně sladěná a čistě naší konstrukce, přesto však vzhledem k již dřívější výrobě modelu Abrexem a v mnohem lepší kvalitě nelze nad tímto modelem nikterak jásat. Prostě to tu už bylo a v mnohem lepším provedení.
LIAZka je vcelku povedná, ale problém je s tou barvou, která se u nás nikdy nevyskytovala. Na druhé straně však můžu říct, že když odmyslím od historické nostalgie, tak ta červená autu docela sluší. Nechápu jen zbytečnou předimenzovanost zpětných zrcátek.
Tatra 141, kterou doposud nevlastním sice vypadá pěkně, ale popravdě jsem ji nikdy na vlastní oči neviděl. Je to už starší model, který navíc nebyl příliš rozšířený takže jej rovněž nelze řadit k typickým zástupcům československé éry užitkových vozů.
Orientaci EA na německý trh chápu, je to země s 10x větším trhem a nelze někomu vyčítat, že model vyrábí tak, aby uspokojil zájemce z několika zemí. Konkrétně ta LIAZka byl v podstatě geniální tah jak oslovit co největší skupinu zákazníků. Model československý, ale v německých barvách, takže se tím rozšířil trh na mnohem širší záběr než kdyby to bylo vyrobeno jen v čs barvách.
Doufám jen, že se kolekce skutečně rozroste o ještě několik modelů čs výroby. Vím, že byl někde zveřejněn nějaký seznam, ale nevím z jakého zdroje pochází. Navíc se nejspíš modely vyrábějí za běhu a nikde není nikým nic garantováno pro tuto chvíli.
Pro mě každopádně zůstává krásná T148 velkým dárkem nejen tím, že se vůbec vyrobila, ale taky tou symbolickou cenou. Bude-li model někdy vyroben i v kvalitě IXO-IST tak vím zcela jistě, že si jej pořídím byť za skoro desetinásobek ceny. Věřím jen, že se uvede na pravou míru jediný hrubší nedostatek, který můj pohled na model mírně snižuje a tím jsou ta netypická zpětná zrcátka. Možná se v běžném provozu různě upravovala a i lidová tvořivost učinila za ta léta své, ale přesto se nejdná o originální tvar tak jak to mám uloženo v hlavě z dob svého dětství:)
Avia sice barevně taky odpovídá, ale přesto to je licence Renaultu, takže to za čistokrevný čs auto nepovažuji a to nemluvím o velkých nepřesnostech, který model obsahuje. I pro mě, coby laika se tam pouhým okem dá vypozorovat minimálně 5 velkých odlišností.
V3Ska je sice taky barevně sladěná a čistě naší konstrukce, přesto však vzhledem k již dřívější výrobě modelu Abrexem a v mnohem lepší kvalitě nelze nad tímto modelem nikterak jásat. Prostě to tu už bylo a v mnohem lepším provedení.
LIAZka je vcelku povedná, ale problém je s tou barvou, která se u nás nikdy nevyskytovala. Na druhé straně však můžu říct, že když odmyslím od historické nostalgie, tak ta červená autu docela sluší. Nechápu jen zbytečnou předimenzovanost zpětných zrcátek.
Tatra 141, kterou doposud nevlastním sice vypadá pěkně, ale popravdě jsem ji nikdy na vlastní oči neviděl. Je to už starší model, který navíc nebyl příliš rozšířený takže jej rovněž nelze řadit k typickým zástupcům československé éry užitkových vozů.
Orientaci EA na německý trh chápu, je to země s 10x větším trhem a nelze někomu vyčítat, že model vyrábí tak, aby uspokojil zájemce z několika zemí. Konkrétně ta LIAZka byl v podstatě geniální tah jak oslovit co největší skupinu zákazníků. Model československý, ale v německých barvách, takže se tím rozšířil trh na mnohem širší záběr než kdyby to bylo vyrobeno jen v čs barvách.
Doufám jen, že se kolekce skutečně rozroste o ještě několik modelů čs výroby. Vím, že byl někde zveřejněn nějaký seznam, ale nevím z jakého zdroje pochází. Navíc se nejspíš modely vyrábějí za běhu a nikde není nikým nic garantováno pro tuto chvíli.
Pro mě každopádně zůstává krásná T148 velkým dárkem nejen tím, že se vůbec vyrobila, ale taky tou symbolickou cenou. Bude-li model někdy vyroben i v kvalitě IXO-IST tak vím zcela jistě, že si jej pořídím byť za skoro desetinásobek ceny. Věřím jen, že se uvede na pravou míru jediný hrubší nedostatek, který můj pohled na model mírně snižuje a tím jsou ta netypická zpětná zrcátka. Možná se v běžném provozu různě upravovala a i lidová tvořivost učinila za ta léta své, ale přesto se nejdná o originální tvar tak jak to mám uloženo v hlavě z dob svého dětství:)
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Tak to bych rád věděl,jak jsi přišel na to,že Tatra 141,nebyla rozšířená.Je to v podstatě modifikovaná verze Tatry 111!a vyráběla se až do roku 1972.Minimálně 1ks měl skoro každý závod ČSAD a ty ,které měly těžkou dopravu jich měly hned několik.Tatry 141 byly v hojném počtu i u stavebních firem-Pozemní stavby,Průmstav,Ingstav aj. v počtu i více jak deseti aut.Vyskytovaly se tedy po celém Československu v počtu několika stovek kusů při přepravě panelů,těžkých mechnismů a dalších těžkých nákladů.Jen v Pardubicích Těchto tahačů bylo několik desítek (ČSAD,Plynostav,Průmstav,Pozemní stavby,vojenské letště a další).
Na modelech ATLAS jsou skutečně chyby,některé menší,některé větší.Jsou to ale hotové sběratelské modely!!!Proto jsou některé detaily zjednodušeny,některé i vypuštěny a proto je jejich cena taková,jaká je.Detailní modely jsou v jiných cenových relacích!!!A Ty opravdu špičkové si musí postavit Modelář ze stavebnice,nebo úplně sám.Jenže to už je opravdu o něčem úplně jiném.A výběr typů a barev?Samozřejmě je vše podřízeno výběrem německému trhu.Předlohy ale reálně existují právě tam v tomto barevném provedení.Kdo chce něco jiného má možnost Foxtoys....,nebo Svou úpravu
Na modelech ATLAS jsou skutečně chyby,některé menší,některé větší.Jsou to ale hotové sběratelské modely!!!Proto jsou některé detaily zjednodušeny,některé i vypuštěny a proto je jejich cena taková,jaká je.Detailní modely jsou v jiných cenových relacích!!!A Ty opravdu špičkové si musí postavit Modelář ze stavebnice,nebo úplně sám.Jenže to už je opravdu o něčem úplně jiném.A výběr typů a barev?Samozřejmě je vše podřízeno výběrem německému trhu.Předlohy ale reálně existují právě tam v tomto barevném provedení.Kdo chce něco jiného má možnost Foxtoys....,nebo Svou úpravu
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Ohledně T141 souhlas s ja1. Byly to hojně rozšířené vozy. Její sestra T111 byla nepřekonatelný náklaďák, který mimochodem jako jediný na světě má pomník a to v Rusku, kde zachránil před ,,vymřením" zimou odřízlé městečko. Tyto Tatry jako jediné se tam dostaly s pomocí.
A druhá věc, Tatra 148 od IXO IST určo bude, oranžová. Ale nemyslím, že by stála desetinásobek. Záleží kde nakupuješ. Ale IFA od ISTu je za cenu v průměru 750,-. V nákupce od výrobce kolem 600,- takže normální cena srovnatelná s osobákama.
A druhá věc, Tatra 148 od IXO IST určo bude, oranžová. Ale nemyslím, že by stála desetinásobek. Záleží kde nakupuješ. Ale IFA od ISTu je za cenu v průměru 750,-. V nákupce od výrobce kolem 600,- takže normální cena srovnatelná s osobákama.
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Mimochodem modely IXO IST jsou identické s modely od Atlasu pouze v jiných barvách.A není to jen u Atlasu....Desetinásobek ceny to je opravdu v tomto případě přehnané.Za ty ceny jsou ručně dělané postavené rezinové modely.I když to sem asi nepatří,ale objevila se v měřítku 1:43 stavebnice valníku Avie A15, českého maloseriového výrobce poměrně za slušnou cenu 800,-Kč.Provedení velmi pěkné.Pokud ji někdo slušně postaví zapadne mezi ostatní české modely v tomto měřítku.A že to není auto původem české konstrukce?To je sice pravda,ale pro české silnice to bylo a ještě je (i když s novějšími verzemi)typické auto.
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Plus IST má leptané doplňky, barvený interiér.
Avia byla z ČS produkce, takže to že není české konstrukce bych tak nějak neřešil, navíc oproti Saviemu se lišila hodně. Už jen v motoru. Ono co je ryze česká konstrukce??
Avia byla z ČS produkce, takže to že není české konstrukce bych tak nějak neřešil, navíc oproti Saviemu se lišila hodně. Už jen v motoru. Ono co je ryze česká konstrukce??
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Já se na věc díval svým pohledem. Nejsem žádný velký nadšenec ani aut ani jejich sbíráním, jen jako asi každý kluk mám k tomu určitý přirozený laický obdiv, který si nyní ve středním věku připomínám alespoň touto sbírkou.
Souhlasím s tím, že nikdo nemůže za cenu cca 500kč chtít nějaké "vymazlené" zázraky, ale já tu mluvil např. o předimenzování zpětných zrcátek. V tomto případě stačilo vyrobit jejich velikost krapet menší, aby to nevypadalo disproporčně úplně nesmyslně.
Osobně se domnívám, že ta cena v porovnání s kvalitou je přiměřená. Opravdu si nedokáži představit, že bych investoval tisíce za nefunkční autíčko, které uložím do prachuvzdorné vitríny. Co z toho? Chodit okolo toho celý život a ukájet se nad tím? Nevím, nenapadá mě smysl těchto bláznivých investicí. Proto mě právě tato kolekce oslovila, protože není určena jen vybraným jednotlivcům, kteří si ji mohou dovolit, ale větším masám lidí, kteří se mohou potěšit normálním modelem a třeba se i nostalgicky vrátit do časů svého dětství, mládí atd.
Tatru 141 jsem nikdy v tomto provedení neviděl, neznám ji, jsem odchovanec až T148,813,815..., takže beru zpět pokud jsem tím popudil starší ročníky, kteří ji vnímali ve svém dětství a mládí jako běžný kolorit všedních dní.
Chtěl jsem jen sám za sebe vyjádřit názor, že T148 je krásný model, kterého bychom si měli vážit, protože za tak dostupnou cenu se bude těžko kdy opakovat příležitost pořídit si tak typickou chloubu československého průmyslu.
Mě osobně by třeba potěšilo kdyby EA vyrobil i sklápěčku či valníkovou verzi. Nevím jestli to je tolik těžké a finančně náročné, když už existuje podvozek a kabina, nehledě na fakt, že Tatra byla v rámci RVHP i vývozním modelem, takže by její existence ve vícero modifikacích byla určitě pozitivně přijata i na ostatních trzích kde EA tuto kolekci prodává včetně Německa.
Na IXO verzi se už hodně těším, oranžová barva Tatře taky sluší a věřím, že budou i lépe zpracovaná zadní světla, interiér a možná i ta zpětná zrcátka což ovšem není jisté, protože na Ifě se v podstatě neměnilo nic kromě lepšího zpracování a jiné barvy.
Mimochodem, někde se vyskytla fotka tmavě modré Liazky za cenu okolo tisícovky. Nevíte někdo zda je toto IXO verze nebo se jedná o nějakou malosériovou výrobu? Nemluvím tímto o verzi FOXTOYS, kterou znám ve všech třech barevných mutacích.
Souhlasím s tím, že nikdo nemůže za cenu cca 500kč chtít nějaké "vymazlené" zázraky, ale já tu mluvil např. o předimenzování zpětných zrcátek. V tomto případě stačilo vyrobit jejich velikost krapet menší, aby to nevypadalo disproporčně úplně nesmyslně.
Osobně se domnívám, že ta cena v porovnání s kvalitou je přiměřená. Opravdu si nedokáži představit, že bych investoval tisíce za nefunkční autíčko, které uložím do prachuvzdorné vitríny. Co z toho? Chodit okolo toho celý život a ukájet se nad tím? Nevím, nenapadá mě smysl těchto bláznivých investicí. Proto mě právě tato kolekce oslovila, protože není určena jen vybraným jednotlivcům, kteří si ji mohou dovolit, ale větším masám lidí, kteří se mohou potěšit normálním modelem a třeba se i nostalgicky vrátit do časů svého dětství, mládí atd.
Tatru 141 jsem nikdy v tomto provedení neviděl, neznám ji, jsem odchovanec až T148,813,815..., takže beru zpět pokud jsem tím popudil starší ročníky, kteří ji vnímali ve svém dětství a mládí jako běžný kolorit všedních dní.
Chtěl jsem jen sám za sebe vyjádřit názor, že T148 je krásný model, kterého bychom si měli vážit, protože za tak dostupnou cenu se bude těžko kdy opakovat příležitost pořídit si tak typickou chloubu československého průmyslu.
Mě osobně by třeba potěšilo kdyby EA vyrobil i sklápěčku či valníkovou verzi. Nevím jestli to je tolik těžké a finančně náročné, když už existuje podvozek a kabina, nehledě na fakt, že Tatra byla v rámci RVHP i vývozním modelem, takže by její existence ve vícero modifikacích byla určitě pozitivně přijata i na ostatních trzích kde EA tuto kolekci prodává včetně Německa.
Na IXO verzi se už hodně těším, oranžová barva Tatře taky sluší a věřím, že budou i lépe zpracovaná zadní světla, interiér a možná i ta zpětná zrcátka což ovšem není jisté, protože na Ifě se v podstatě neměnilo nic kromě lepšího zpracování a jiné barvy.
Mimochodem, někde se vyskytla fotka tmavě modré Liazky za cenu okolo tisícovky. Nevíte někdo zda je toto IXO verze nebo se jedná o nějakou malosériovou výrobu? Nemluvím tímto o verzi FOXTOYS, kterou znám ve všech třech barevných mutacích.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 06 kvě 2013, 21:57, celkem upraveno 2 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Ten desatnasobok sa asi tyka akciovej ceny Tatry. Ved bola za 3 eura, resp. 99 Kc. Takze ceny u ISTu su 8x vyssie ako bola pre vacsinu Tatra u Atlasuja1 píše:Desetinásobek ceny to je opravdu v tomto případě přehnané.
Ak myslis tuto modru Liazku
(nefunkční link odstraněn adminem)
Tak to bude seriova verzia od Ist Models.
A toto je oranzova verzia od Istu.
(nefunkční link odstraněn adminem)
Lenze oranzova farba je charakteristicka skor pre verziu S1 a nie S3.
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Díky za info, máš pravdu, ta 148 není v tomto provedení a barvě úplně charakteristická, ale furt lepší než kdyby byla v červené ála MTS nebo např. nějaké zelené variace apod. Je to pořád barva, která se na ni objevovala a když byla typická modrá již zastoupena u EA a každý si ji mohl vzhledem k ceně pořídit i vícekrát, tak tato oranžová ji v jednom kusu za draho příjemně doplní.
Ten MTS nevypadá špatně a tato civilní verze je příjemná i když je škoda, že IXO nevyrábí pod vlastní značkou jiné modifikace a např. se nesoustředí i na návěsy. Představa třeba takové Liazky s návěsem by byla přímo suprová.
Ten MTS nevypadá špatně a tato civilní verze je příjemná i když je škoda, že IXO nevyrábí pod vlastní značkou jiné modifikace a např. se nesoustředí i na návěsy. Představa třeba takové Liazky s návěsem by byla přímo suprová.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 07 kvě 2013, 01:00, celkem upraveno 2 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Editions Atlas Collections 1:43
No, nevím nevím, ale tady pár takových jedinců, kteří investují tisíce do modelů, zaparkují je do vitríny a ukájí se pár bude, tak bacha abys nešlápl do, né vosího, ale sršního hnízda
Pokud si někde viděl tu Liazku za tisícovku, tak zaprvé ještě není v prodeji, bůh ví, jestli je vyrobená, neboť ta vyfocená nemá lepty, a druhak tisícovka ja za to moc. Tolik to stát nebude pokud to bude stejně drahé jako IFA. Samozřejmě je otázka, jaké ceny vymyslí čeští spekulanti
Pokud si někde viděl tu Liazku za tisícovku, tak zaprvé ještě není v prodeji, bůh ví, jestli je vyrobená, neboť ta vyfocená nemá lepty, a druhak tisícovka ja za to moc. Tolik to stát nebude pokud to bude stejně drahé jako IFA. Samozřejmě je otázka, jaké ceny vymyslí čeští spekulanti