Klasika

Odpovědět
Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Jsně, že má. ;)
U Spohna dělali krásné karosérie.

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

H+H+ píše:
14 kvě 2019, 07:01
Děsně se mi líbí novinka GLM:Maybach DS8 Zeppelin Cabriolet Wagner-Spohn 1933.jpg
Čím víc se na Maybycha dívám, tím víc se mi líbí. Ach jo... :)

Safra, chtělo by to ale potom k němu sehnat ještě tohoto Matrixáckého Horcha. Ale to už bude asi nemožné... :(
horch-853-sport-cabriolet-voll-and-ruhrbeck-MATRIX.jpg
horch-853-sport-cabriolet-voll-and-ruhrbeck-MATRIX.jpg (161.85 KiB) Zobrazeno 289 x

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Na Horchem slintam už od jeho vítězství v Pebble Beach 2009, a to je už fakt dlouho:
Horch_853A Spezialcabriolet 1937.jpg
Horch_853A Spezialcabriolet 1937.jpg (374.24 KiB) Zobrazeno 267 x
Modýlek je fakt nadherny :)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Přidám ještě foto skutečného Maybacha, ať to máme kompletní. :)
maybach_zeppelin_ds8_zeppelin_cabriolet_by_wagner_in_the_style_of_spohn_5_800.jpg
maybach_zeppelin_ds8_zeppelin_cabriolet_by_wagner_in_the_style_of_spohn_5_800.jpg (692.14 KiB) Zobrazeno 248 x

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Ten nemá chybu :!: Vlastně jednu ano - neparkuje v moji garazi :D

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Při úvahách o mém novém sběratelském směřování ve směru resinových klasiků 1:43 jsem si jako horní hranici nastavil rok 1939. A i když už jsem byl několikrát v pokušení tuto hranici prolomit ( Delahaye 145 V12 Franay Cabriolet 1946 , Daimler DE36 Hooper 1953 ), asi jsem udělal dobře, že to zatím držím právě takto. Resinová technologie se zdá být vyhovující právě pro tvary vozů z tohoto období. Jakmile se totiž objeví prostorově klenutá čelní skla, složitá a četná boční okénka, která musí lícovat s tenkými sloupky karosérie, může to dopadnout také takto. A to je prosím prezentační fotografie renomovaného shopu ck-modelcars.
Odkaz ZDE :
https://ck-modelcars.de/en/matrix-1-43- ... 2/p-53959/
Matrix_Bugatti T101 Antem coupe year 1951.jpg
Myslím, že debaty o výstupní kontrole jsou tímto zbytečné. :(
Naposledy upravil(a) Dali.B dne 19 kvě 2019, 21:31, celkem upraveno 1 x.

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Zařazuji do sbírky další přírůstek, opět od kolegy sběratele přes modelbazar, koupen společně s minulou Hispánkou.
Vracíme se po delší době do českých luhů a hájů. :D
Zařazení tohoto modelu asi nepřekvapí, Walter Regent Sodomka prostě v kolekci klasiků nemůže chybět. :!:
AutoCult limit : 150/333
WALTER Regent Sodomka Airspeed / 1934

Váhal jsem, jaký rok uvést, jelikož řada pramenů datuje tento vůz až do roku 1935. Nakonec jsem ve shodě s AutoCultem a krásnou sadou pohlednic vydaných regionálním muzeem ve Vysokém Mýtě, kterou vlastním, ponechal rok 1934.
Nyní pár slov k modelu. Své hodnocení bych vzal ze dvou pohledů - dílenské zpracování a konstrukce modelu.
- Z hlediska dílenského zpracování jsem s modelem celkem spokojený, je to takový lepší průměr. Není téměř bezchybný jako Wikov 35 Kapka od stejného výrobce, ale rozhodně je mnohem lepší než Tatra 603A. Jediné, co jsem provedl, bylo odmontování podvozku, vyjmutí zadní "nápravy", odlepení kol od osky a jejich opětovné usazení, neboť byly tak šejdrem, že to vypadalo, jako by měl vůz říditelnou zadní nápravu. Díky aerodynamickým krytům sice zadní kola skoro není vidět, ale i tak mi to vadilo.
- Z hlediska konstrukce musím modelu vytknout jednu zásadní věc. Sedan Regent Sodomka Airspeed byl v uspořádání interiéru 3+3. Zatímco AutoCult v modelu vyvedl dvě samostané přední sedačky, tedy 2+3. Uspořádání 2+3 se vyskytovalo na kabrioletech Regent Sodomka. Dokonce i fotografie, kterou AutoCult použil v bookletu k modýlku a kde je foto interiéru se dvěmi samostatnými předními sedačkami je prokazatelně fotografií kabrioletu. Je škoda, že vývojáři modelu nestráví o 20 minut delší dobu googlováním (delší čas to nezabere), aby se nedopouštěli takovýchto přehmatů. Nicméně i přesto si myslím, že by bylo chybou tento modýlek špičkového českého vozu nemít. V měřítku 1:43 není ten interiér až tak zásadní.

Více fotek ZDE :
https://dbclassic.rajce.idnes.cz/1_43_W ... AutoCult/
IMG_E4004_800.JPG
IMG_E4004_800.JPG (484.53 KiB) Zobrazeno 185 x
Naposledy upravil(a) Dali.B dne 31 říj 2019, 21:02, celkem upraveno 1 x.

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Máš pravdu, že takového krasavce by bylo škoda nemít. Ostatně jsem ho tipoval už v době nakupu Wikov Kapka, tehdy jsem se netrefil. Tu konstrukční nedokonalost bych mu v pohodě odpustil :)

Jinak to časové omezení u rezinových modýlků je rozumné, ale asi bych s tím měl problém. V poslední době se mi 40. až 60. léta líbí pořád vic. Jasně, to zlaté období mám pořád nejraději, ale je pravda, že spousta poválečných aut je stylově a konstrukčně pořád v předválečné době :) . Ostatně se zpracováním zmíněných partií mají problém i některé kovové modely...

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

H+H+ píše:
20 kvě 2019, 07:23
Jinak to časové omezení u rezinových modýlků je rozumné, ale asi bych s tím měl problém.
Tak uvidíme, jak dlouho to vydržím já. :D

rocs
Příspěvky: 458
Registrován: 02 bře 2011, 15:47
Bydliště: Košice

Re: Klasika

Příspěvek od rocs »

Mám Walter Regent Sodomka 1934 limit 12/333 pcs a so zadnou nápravou som mal podobný problém. Pri tej cene modelu ma to trocha nasrdilo.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“