
Klasika
Re: Klasika
Je fakt krásná a vůbec není poznat, že je po operaci. Že byla původně závodní, to jsem nevedel 

Re: Klasika
Po asi roce sbírání resinových klasiků bych se chtěl podělit o jednu zkušenost a zeptat se jak jste na tom kolegové Vy s Vašimi resiny.
Dnes jsem zařazoval do vitríny Bugatti 51 Dubos a při té příležitosti jsem si všimnul na dvou modelech, oba od Matrixu, takového jakoby mastného matného povlaku na karosérii. Na Bugatti 46 už jsem to před dvěma měsíci leštil, tehdy jsem si říkal, že jsem to asi zapomněl vyleštit.... a ejhle, po čase je to tam zase. Další je Cord L-29 Boattail LaGrande. Na ostatních nic není. Jde to znovu bez problému vyleštit a je to zase pěkné, ale že se to tam takhle samo po čase udělá, to mi není jasné. Narazili už jste někdo na něco podobného? Víte někdo, čím to je? Jsou to tyto dva kousky :
Dnes jsem zařazoval do vitríny Bugatti 51 Dubos a při té příležitosti jsem si všimnul na dvou modelech, oba od Matrixu, takového jakoby mastného matného povlaku na karosérii. Na Bugatti 46 už jsem to před dvěma měsíci leštil, tehdy jsem si říkal, že jsem to asi zapomněl vyleštit.... a ejhle, po čase je to tam zase. Další je Cord L-29 Boattail LaGrande. Na ostatních nic není. Jde to znovu bez problému vyleštit a je to zase pěkné, ale že se to tam takhle samo po čase udělá, to mi není jasné. Narazili už jste někdo na něco podobného? Víte někdo, čím to je? Jsou to tyto dva kousky :
Re: Klasika
Osobní zkušenost nemám, ale je to nepříjemné zjištění. Rekl bych, že se bud něco uvolňuje z materalu a nebo je to lakem. Ještě mě napadla reakce na lepidlo, ale to je asi blbost
. Teď mě napadlo, že jsem stejný ukaz zaznamenal na kapotě skutečného vozu a vyřešil jsem to změnou lestenky 


Re: Klasika
No, je pravda, že většinu modelů jsem leštil leštěnkou. Že bych jí někde nanesl moc a nesleštil ji všechnu a pak tam třeba něco ještě zůstane... No uvidíme časem.
Re: Klasika
Je fakt, že ty různé leštěnky - nedej bože třeba nábytkové, často umí i chytat vlhko..
Na výstavní exponáty plus na auta v showroomech se často používá tato, kterou sám používám na modely:
https://bit.ly/2Utoq5x
Dělá se s tím dobře, stačí nanést slabý film na houbičce, nechá se chvilku zavadnout a pak rozleštit mikrohadříkem. Jde aplikovat jak na kovy, plasty, vč. okének. Výsledek je hodně pěkný, lesk je "trvalý".. Nádobka vydrží léta.

Na výstavní exponáty plus na auta v showroomech se často používá tato, kterou sám používám na modely:
https://bit.ly/2Utoq5x
Dělá se s tím dobře, stačí nanést slabý film na houbičce, nechá se chvilku zavadnout a pak rozleštit mikrohadříkem. Jde aplikovat jak na kovy, plasty, vč. okének. Výsledek je hodně pěkný, lesk je "trvalý".. Nádobka vydrží léta.

Re: Klasika
Díky za tip. Protože pracuji v showroomu, tak také používám takovou leštěnku, co se nám na skutečných autech osvědčila.
Re: Klasika
Znám
. Spoustu let jsem pracoval jako vedoucí prodeje v autosalonu Mazda...

Re: Klasika
Bezva, to je potěšující zprava 

Re: Klasika
Ty matné , jakoby mastné fleky jsou způsobeny uvolňováním nějakých těkavých látek z čertvého resinu v kombinaci s některými barvami. Setkal jsem se s tím před léty, kdy jsem sám pomáhal při výrobě resinových modelů. Uklidňujíci fakt je, že časem to přestane bez jakýchkoliv následků. A je to jenom u některých modelů a určitých barev - nikdy jsem nepřišel na nějaké určité souvislost. Tohle je jeden z důvodů , že dávám přednost die cast modelům. To jsme tady už probírali. Já bych pořád měl strach z odpadávání nalepovaných částí.A také jsem se už setkal s příšerným zežloutnutím okenních folií.