Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

sberatel21
Příspěvky: 440
Registrován: 01 kvě 2013, 02:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od sberatel21 »

Já jich mám už deset. Tedy fyzicky osm, dvě dojdou až v rámci předplatného myslím příští týden. Dnes jsem narazil ještě na jeden kousek, který byl dokonce za výlohou. Ale o to nejde. DA podle mě stejně chystá nějakou vychytávku s erkem, protože není přece možné, že je o něj zvýšený zájem a přesto na to nijak nereagují. Za nějakou dobu budou všichni přesycení.
Každopádně moje myšlenka byla mířena na cestu posílení prestiže firmy a jejich produktů na trhu. To je něco co taky něco stojí a třeba zrovna erkem si tak mohli tento kredit vylepšit. Je to cesta vývoje, postupného pozitivního budování a posílení značky. Pokud se jim podařilo opatřit jej vhodným nátěrem tak je vidět, že mají někoho znalého kdo jim radí a tudíž jim muselo být jasné, že se jedná o klíčový model celé kolekce na našem trhu. Já v žádném případě nic nekritizuji a pokud čtete a chápete má slova správně tak jsem psal, že tento model erka považuji za dokonalý a stejně tak nebyla nikde zmínka o tom, že chci model za tyto peníze bez nějakého kompromisu. Jejich obchodní politika a přístup je však něco s čím nesouhlasím a myslím, že se daný názor do tohoto fóra hodí, protože tady přece nebudu řešit Matchbox, Bburago nebo něco jiného.
Na polskou a ruskou verzi se ještě zítra detailněji podívám a pokud je pravda, že má naše verze navíc alespoň lemy oken a blinkry tak je tímto má výtka vůči zelenému erku bezpředmětná a omoluvám se těm, kterým by moc vadilo kdyby jim někdo nabídl víc než co mohou za své peníze očekávat, protože očekávat očekávatelné je v našich luzích a hájích projevem unifikované normálnosti jíž chce být každý součástí.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 21 dub 2017, 00:17, celkem upraveno 1 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...:)

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Predné smerovky boli oranžové už na poľskom prevedení, toto som večer preveril, lemovanie okien a krajšie kolesá ostávajú výsadou ruskej a českej verzie.

T603
Příspěvky: 531
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

No jejich politika se tady řešila stokrát. Myslím, že DeAgostíny vyděláva víc diky časopisovím edicím než jiní prestyžni výrobci. A Ereka diky síle trhu se určitě prodalo více v Rusku, Polsku než u nás. A to v těch státech možná 90 procent zběratelu nikdy erko neviděli a 60 procent nikdy neslyčeli. DaG. prostě dodali určity počet zbývajicich modelů po nasicení vyznamných trhů. No a než mi tady budeš oponovat, že erko zná celý svět. Tak po dohodě třeba s nějakou školou dej anketu kdo pozná co je to za auto. Hlavně nestát s bombonem před školou :)
PS Prosím ta poslední věta není žádna urážka na tvou osobu. Ja to chtěl jenom rozveselit. A jsem rát za každý nový příspěvek na tomhle foru. Jenom by to chtělo více fotek.

sberatel21
Příspěvky: 440
Registrován: 01 kvě 2013, 02:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od sberatel21 »

Tak už mám celkem 12 erek. Další jsem dostal k narozeninám od rodiny. Naše zelené erko má skutečně ze všech tří nejvíc detailů. Oproti ruské oranžové má zadní světla doplněna o bílou pozici. Polská má jednolité červené, ruská červené doplněná o oranžové a naše červené, oranžové i bílé. Co se týče těch okenních lemů tak je sice společně s ruskou verzí má, nicméně podle mě není jejich absence až tak úplně závažným nedostatkem. Vzhledem k tomu, že jsou na skutečném erku poměrně subtilní tak i když na modelu nejsou tak to celkový dojem nikterak nekazí. Možná bych si dovolil i tvrdit, že to modelu opticky prospěje.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...:)

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

[quote="T603"]No jejich politika se tady řešila stokrát. Myslím, že DeAgostíny vyděláva víc diky časopisovím edicím než jiní prestyžni výrobci.

Cílem časopisových edicí (nejen této) je kvantita za nižší cenu s cílem oslovit co největší skupinu zájemců. Cílí hlavně na tu skupinu, která si model koupí právě pro nižší cenu třeba jen proto, že takový vůz vlastnil, nebo se mu jen líbil, ale za větší peníze už by si model nekoupil.. A ve výsledku prodej modelů z časopisových edicí tak předčí ziskem prodej modelů prestižních výrobců. Opravdu nemá smysl omílat ,že by ten ,či onen výrobce, nebo distributor měl udělat pro sběratele to, či ono. De Agostini prostě nabízí zpracováním a detaily modely druhé až třetí kategorie. Nic na tom nemění fakt ,že některé modely jsou opravdu povedené a předčí modelovou věrností dražší a detailnější modely, což je i případ R-ka. To bych ale zas jen opakoval to ,co tu proběhlo.Takže je na každém sběrateli jestli koupí levnější, nebo dražší model. Další možnost je chybějící detaily dodělat.To ale neumí každý a mnohdy taková dodělávka vyjde finančně stejně, jako koupě dražšího modelu, který již tyto detaily má. Ovšem tvrzení ,že absence "chromovaných" lemů oken modelu R-ka opticky prospěje je na hlavu postavené. A čím proboha? Naopak těmito chromovanými doplňky je u skutečného auta zvýrazněna jeho boční linie a prostě to k tomu autu patří a na modelu tento detail není, tak prostě chybí a ne že mu to prospěje.
Takže nakonec, co lze De Agostini vytknout je distribuce modelů do trafik. Není totiž pravda ,že to záleží na trafikantech co si objednají. Ti si tiskoviny objednávají dle zájmu, který byl doposud velký a některá čísla byla ihned vyprodána. O to podivnější je fakt, že trafiky dostaly bez jakéhokoliv vysvětlení jen omezený počet výtisků, resp. modelů. A to s každým dalším číslem méně. Některé pak nedostaly vůbec nic přesto, že je měli objednané. To je případ Pardubic, kde poslední dvě čísla byla jen v některých trafikách a i tam kde je měli byly po jednom dvou ,nebo třech kusech...A všechny předem zamluvené stálými zákazníky....Ani v supermarketech to nebylo o moc lepší. Mě se R-ko nakonec podařilo sehnat přes známého, ale moc velkou radost z něho stejně nemám, protože po rozbalení jsem zjistil, že víko motoru je zapatlané od lepidla, které nejde bez poškození laku odstranit. Takže poslouží nakonec k přestavbě na soutěžní verzi místo žlutého, které jsem pro tento účel už měl....
Naposledy upravil(a) ja1 dne 23 dub 2017, 17:16, celkem upraveno 1 x.

sberatel21
Příspěvky: 440
Registrován: 01 kvě 2013, 02:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od sberatel21 »

Tak hlásím situaci z terénu. Erko je už nejspíš všude vyprodané. Cestou do práce jsem se stavil v několika trafikach a všude vyprodáno. Zbývá už tedy jen čekat buď na speciální číslo nebo novou dodávku.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...:)

T603
Příspěvky: 531
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

Ja mám 3 ks. jedno ponechám, druhé bude rallyove červené a třetí předělám na 130 RS. Ale tatry mají přednost. A co vy s tolika kusy? přestavba a nebo kšeft?

Uživatelský avatar
hurvajs
Příspěvky: 2707
Registrován: 02 kvě 2009, 08:10
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od hurvajs »

Pokud to erko předěláš na 130RS tak to jsi kouzelník :)

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

hurvajs píše:Pokud to erko předěláš na 130RS tak to jsi kouzelník :)

Taky si myslím, že to není zrovna jednoduchý úkol. A myslím si ,že je to i zbytečné, dělat přestavbu, pokud takový model někdo vyrábí. Občas jsou v nabídce Aukra, nebo na Modelbazaru a to i za slušnou cenu, nižší, než byla původní prodejní. I když se cena stotřicítky pohybuje okolo tisíce Kč, myslím si, že cena přestavby by nejspíš tuto cenu i převýšila. Spolu s pracností takové přestavby opravdu nevidím žádný důvod k takovému projektu. Vím o čem mluvím, předělával jsem nedávno dvě Tatry 603 na závodní 603-2 GT a B5 pro Marathon de la Route u kterých se kromě interiéru upravuje i karoserie ale zdaleka ne v takovém rozsahu, kterou by vyžadovala přestavba R-ka na 130 RS. Dal bych sem i fotky i když nejsou oba ještě úplně hotové - u obou chybí dodělat interiér a obtisky, ale sem to neumím dát....Vkládat obrázky sem lze, ale je to složité a asi nejsem jediný, kdo to neumí a to je i důvod ,proč na tomto foru moc obrázků nenajdeme...

T603
Příspěvky: 531
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

Taky to tady neumím. A to už jsem informoval admina, že na jiných forech je to jednoduché.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“