Poslední přírůstky
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Poslední přírůstky
Teda, nechápu že jsem ty osmnáctinové Warťasy nikde neviděl... Doufám že Foxtoys tu Volhu co nejdřív nechá předělat na VB.
Re: Poslední přírůstky
Už je doma :
LANCIA Delta S4 Stradale (1985)
R4 • 1759ccm • DOHC 16V • supercharger + turbo • 184kW (250ps)
Krásný diecast, na motoru snímatelný plastový kryt, pod ním pěkně udělaný motor, jo to bývaly časy...
LANCIA Delta S4 Stradale (1985)
R4 • 1759ccm • DOHC 16V • supercharger + turbo • 184kW (250ps)
Krásný diecast, na motoru snímatelný plastový kryt, pod ním pěkně udělaný motor, jo to bývaly časy...
Naposledy upravil(a) Dali.B dne 23 bře 2018, 19:16, celkem upraveno 2 x.
Re: Poslední přírůstky
Něco, přes deset kilometrů vzdušnou čárou od mého rodného domu, se nacházel někdejší "silniční závodní okruh Havířov-Šenov". Bylo to, to nejbližší místo od mého bydliště, kde jsem mohl, ve své době vidět závodit i nějaký ten "pořádný zápaďácký závoďák", a to díky tamním mezinárodním závodům. Tak tomu bylo i v květnu 1977. Dodnes si vzpomínám, jak v parkovišti závodních vozů stál přepravník v barvách MEMPHIS BMW rakouského jezdce Seppa Manhaltera a u něj naleštěné závodní BMW 3,5 CSL, ano právě to, které rok předtím startovalo také ve slavné 24 hodinovce v LeMans (v jiných barvách #43) s posádkou D. Quester, A. Peltier A. Krebs, ovšem kvůli požáru motoru tehdy závod nedokončili.
Proč o tom píši, a právě nyní?
Protože po bezmála čtyřiceti letech od onoho 22. května 1977 mám na stole před sebou model 1:18 výše uvedeného BMW 3,5 CSL právě v provedení ze závodu Havířov-Šenov International 1977 od fy PMA MINICHAMPS. Co stojí, za tím, že tato firma vyrobila model z tohoto závodu nevím, modely "cestovních závodních vozů" nesbírám, ale mít model vozu, který jsem viděl závodit, jak se říká "za humny", tomu prostě nešlo odolat a v žádném případě nelituji toho, že jsem si ho koupil. Sehnat ho nebylo jednoduché, na krabici je totiž uváděn limit 300 kusů. Troufám si tvrdit, na základě výše popsaného, že tento model je opravdovou raritou mé sbírky, která se v těchto dnech stává "plnoletou", jinými slovy, tyto "autíčka" sbírám již osmnáct let.
K samotnému modelu - mám jej od pana Borského SVĚT MODELŮ, za což mu děkuji a model je to opravdu velmi povedený. Neshledal jsem na něm žádné vady, ať už slícováním jednotlivých části, nálepek, laku, geometrie podvozku, má krásné průchozí žebrování atd...prostě se jedná o jeden z mála poctivých "otevíracích kovových" modelů, které se dají v dnešní době (ne)koupit, za rozumný peníz a to pravděpodobně i díky tomu, že model vychází z forem, ze kterých se modely vyráběly ještě v době, kdy výrobcům záleželo na kvalitě svých produktů.
A co vy?
Pochlubte se, vy co také sbíráte modely závodních vozů, byli jste na nějakém závodě, nebo rally a nyní máte ve své sbírce model identického vozu, který jste tam viděli?
Já mám to štěstí, že toto "BMW" je již třetí model mé sbírky, (po PORSCHE a TOYOTĚ z LeMans 2014) o kterém to mohu směle prohlásit.
Proč o tom píši, a právě nyní?
Protože po bezmála čtyřiceti letech od onoho 22. května 1977 mám na stole před sebou model 1:18 výše uvedeného BMW 3,5 CSL právě v provedení ze závodu Havířov-Šenov International 1977 od fy PMA MINICHAMPS. Co stojí, za tím, že tato firma vyrobila model z tohoto závodu nevím, modely "cestovních závodních vozů" nesbírám, ale mít model vozu, který jsem viděl závodit, jak se říká "za humny", tomu prostě nešlo odolat a v žádném případě nelituji toho, že jsem si ho koupil. Sehnat ho nebylo jednoduché, na krabici je totiž uváděn limit 300 kusů. Troufám si tvrdit, na základě výše popsaného, že tento model je opravdovou raritou mé sbírky, která se v těchto dnech stává "plnoletou", jinými slovy, tyto "autíčka" sbírám již osmnáct let.
K samotnému modelu - mám jej od pana Borského SVĚT MODELŮ, za což mu děkuji a model je to opravdu velmi povedený. Neshledal jsem na něm žádné vady, ať už slícováním jednotlivých části, nálepek, laku, geometrie podvozku, má krásné průchozí žebrování atd...prostě se jedná o jeden z mála poctivých "otevíracích kovových" modelů, které se dají v dnešní době (ne)koupit, za rozumný peníz a to pravděpodobně i díky tomu, že model vychází z forem, ze kterých se modely vyráběly ještě v době, kdy výrobcům záleželo na kvalitě svých produktů.
A co vy?
Pochlubte se, vy co také sbíráte modely závodních vozů, byli jste na nějakém závodě, nebo rally a nyní máte ve své sbírce model identického vozu, který jste tam viděli?
Já mám to štěstí, že toto "BMW" je již třetí model mé sbírky, (po PORSCHE a TOYOTĚ z LeMans 2014) o kterém to mohu směle prohlásit.
Re: Poslední přírůstky
Gratuluji, že jsi narazil na kus, kterému zadní kola nešmajdají jako straé Octavii ze 60.let když nabourá do obrubníku.
Zdaleka ne všechny modely jsou geometricky v pořádku. Na e-bayi už byly vidět hrůzy, které bych doma nechtěl.
To se týká všech doposud vyrobených "nových" 3.5 CSL.
Zdaleka ne všechny modely jsou geometricky v pořádku. Na e-bayi už byly vidět hrůzy, které bych doma nechtěl.
To se týká všech doposud vyrobených "nových" 3.5 CSL.
Re: Poslední přírůstky
Myslím si, že tyhle 3,5CSL patří k tomu nejlepšímu, co kdy Minichamps vytvořil, ještě M3 GTR, Audi Quattra IMSA, některé starší Bentleye, Maserati Tipo61, první MB SL 500, některé závodní Porsche.
Re: Poslední přírůstky
Přidám také svůj poslední přírůstek, AUTOart Signature :
PORSCHE 908/03 Spyder
B8 • 2996ccm • 2xOHC 16V • 265kW (360ps) / 8400rpm
1000km Nürburgring 1971 • Jo Siffert / Derek Bell DNF
PORSCHE 908/03 Spyder
B8 • 2996ccm • 2xOHC 16V • 265kW (360ps) / 8400rpm
1000km Nürburgring 1971 • Jo Siffert / Derek Bell DNF
Naposledy upravil(a) Dali.B dne 23 bře 2018, 19:19, celkem upraveno 2 x.
Re: Poslední přírůstky
To určitě ano. Dokonce i M1-ky byly na svou dobu (rok 2001) velmi detailní modely.Dali.B píše:Myslím si, že tyhle 3,5CSL patří k tomu nejlepšímu, co kdy Minichamps vytvořil, ještě M3 GTR, Audi Quattra IMSA, některé starší Bentleye, Maserati Tipo61, první MB SL 500, některé závodní Porsche.
Bohužel...s těmi podvozky na 3.5 CSL je to loterie. Jirka měl štěstí na ten dobrý.
Připadá mi to, jako by se nějaká z forem nepovedla a padaly z ní deformované podvozky. Na to trpěly už i první verze Goesser Bier.
O to trestuhodnější je, že v PMA ty nepovedené podvozky na modely v klidu montují.
Re: Poslední přírůstky
U Minichampsu je ta kvalita bohužel strašně proměnlivá, určitě využívají několika různých fabrik v Číně, které pro ně dělají a každá má úplně jinou úroveň. Sbíral jsem třeba Bentleye, až do okamžiku, kdy jsem si pořídil Mulsanne, to byla naprostá katastrofa.