Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Na Oltcit v české sérii bohužel nedojde, pokud bude mít 70 čísel (jak se píše na stránkách kultovek) a mezi modely do čísla 70 Oltcit není (viz pár příspěvků zpátky).
- hurvajs
- Příspěvky: 2707
- Registrován: 02 kvě 2009, 08:10
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Ten Olcitek vypadá moc pěkně
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Fakt je dobrý. Jen dvě vady bych viděl. Oltcit měl standardně střešní anténu (třeba jeho exportní verze citroen axel od UH ji má) a viděl jsem ho jen ve třech barvách: bílé, červené a béžové. Tedy kromě verze RL, jež byla metalická. Čili tu modrou ani zelenou z rumunské edice jsem nikdy neviděl.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
dobový prospekt - modrý oltcit
verzi bez antény jsem nenašel, ale otázka jestli nešel "očesaný" do Polska aby byl levnější, stejně jako Favorit pro Československo bez zadních stěračů a zadních odstřikovačů ...
Jinak barev bylo víc, třeba soused měl nového tmavě hnědého
verzi bez antény jsem nenašel, ale otázka jestli nešel "očesaný" do Polska aby byl levnější, stejně jako Favorit pro Československo bez zadních stěračů a zadních odstřikovačů ...
Jinak barev bylo víc, třeba soused měl nového tmavě hnědého
Sbírka modelů Citroën
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Pěknej oltcitek.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Tak jsem to našel, Polsko mělo více verzí a i bez antény:
Samochody Oltcit były produkowane w następujących wersjach:
SPECIAL - silnik o pojemności 652 cm³, brak obrotomierza, wycieraczki tylnej szyby oraz regulacji jasności oświetlenia licznika. Model ten posiadał zapłon elektroniczny.
CLUB 11 - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia czterobiegowa, najskromniejsze wyposażenie wnętrza i brak wycieraczki tylnej szyby.
CLUB 11 R - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza (m. in. programator pracy przerywanej wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, antena i głośniki, lampka do map), zderzaki metalowe oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 11 RL - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza niż wersja 11 R, zderzaki i ozdobne listwy boczne z tworzywa sztucznego, zewnętrzne lusterka wsteczne sterowane z wnętrza pojazdu oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 12 TRS - silnik o pojemności 1299 cm³, skrzynia biegów pięciobiegowa, wyposażenie wnętrza takie samo jak w wersji 11 RL, oraz dodatkowo zastosowano tylne boczne okna uchylne, pasy bezwładnościowe także na tylnych siedzeniach oraz wycieraczka tylnej szyby. Zazwyczaj były oferowane z felgami aluminiowymi oraz oponami Michelin TRX.
ENTERPRISE - z silnikami o pojemności 1129 cm³ lub 1299 cm³. Są to wersje towarowe z dwoma miejscami do siedzenia, z trzydrzwiowym nadwoziem i przestrzenią ładunkową uzyskaną dzięki wyeliminowaniu tylnych siedzeń.
Samochody Oltcit były produkowane w następujących wersjach:
SPECIAL - silnik o pojemności 652 cm³, brak obrotomierza, wycieraczki tylnej szyby oraz regulacji jasności oświetlenia licznika. Model ten posiadał zapłon elektroniczny.
CLUB 11 - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia czterobiegowa, najskromniejsze wyposażenie wnętrza i brak wycieraczki tylnej szyby.
CLUB 11 R - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza (m. in. programator pracy przerywanej wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, antena i głośniki, lampka do map), zderzaki metalowe oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 11 RL - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza niż wersja 11 R, zderzaki i ozdobne listwy boczne z tworzywa sztucznego, zewnętrzne lusterka wsteczne sterowane z wnętrza pojazdu oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 12 TRS - silnik o pojemności 1299 cm³, skrzynia biegów pięciobiegowa, wyposażenie wnętrza takie samo jak w wersji 11 RL, oraz dodatkowo zastosowano tylne boczne okna uchylne, pasy bezwładnościowe także na tylnych siedzeniach oraz wycieraczka tylnej szyby. Zazwyczaj były oferowane z felgami aluminiowymi oraz oponami Michelin TRX.
ENTERPRISE - z silnikami o pojemności 1129 cm³ lub 1299 cm³. Są to wersje towarowe z dwoma miejscami do siedzenia, z trzydrzwiowym nadwoziem i przestrzenią ładunkową uzyskaną dzięki wyeliminowaniu tylnych siedzeń.
Sbírka modelů Citroën
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Nevím, jak v Polsku, já psal o nás (ale nezdůraznil jsem to). Modrý tu nikdy nebyl. A ten hnědý ano, byla to oplastovaná verze RL, dodávaná v hnědé a stříbrné metalíze. Jednodušší verze 11R byla skutečně jen v těch třech barvách, z nichž červená hodně nedostatková. Sám jsem sehnal jen bílého, rodiče měli béžového. Po každém mytí jim pustil trochu barvy, nakonec byl úplně bez lesku.........BaRT píše:dobový prospekt - modrý oltcit ...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
aha, já to bral jako na ten Polský Oltcit který tam vyšel jako model...
Sbírka modelů Citroën
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Olcit 11RL byl taky ve třech barvách - stříbrný, hnědá met. a sv.modrá met. (měl ho známý, barva označená jako Mazda č. ......). Ten odstín byl podobný jako dává Boleslav na Oktávky. Co se týká Favorita pro Československo bez stírače a ostřikovače vzadu, to nebylo proto aby byl levnější, ale byla to verze LUX. Stírač a ostřikovač byl pouze pro model LUX SUPER stejně jako otáčkoměr, jiný čalounění, výplně dveří, tvar sedaček aj, nehledě na to, že byla připravena verze Favorit 115 S a 115 L. 115 L by byl stejně vybaven jako 136 L - pouze motor 1150ccm, a provedení 115 S - motor 1150, pevná okna v zadních dveřích, sedačky bez lůžkové úpravy, zadní plato mělo chybět atd.... Toto vše bylo v plánu škodovky pro snížení ceny Favorita, i když na model 115 S/115 L nikdy nedošlo.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oltcit_Auto.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oltcit_Auto.jpg
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Čo sa týka tej modrej z poľských kultoviek, tak takúto modrú mal náš sused a pár som ich videl aj v ČR, takže táto modrá sa dovážala aj sem, no bola ešte zriedkavejšia ako červená.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek