
Abrex - nové modely
Re: Abrex - nové modely
Třeba se škodovka za starší modely stydí 

Re: Abrex - nové modely
No to asi nebude pravda, podle obchodního rejstříku jsou společníci pořád stejní (pánové Bukovský a Rabiňák). Taky je otázka, proč by Škoda měla zájem kupovat Abrex, pokud by si chtěla modely dělat sama, mohla by si zadat výrobu někomu do Číny stejně jako Abrex.Speed píše:Na niektorom fóre niekto písal, ze Skodovka vraj kúpila firmu Abrex a nemá záujem o vyrobu starsich typov...Dúfam ze tomu tak nie je.
Škodovka se sice k autům vyráběným před převzetím VW až tolik nehlásí, ale nemyslím, že by přímo blokovala jejich výrobu neudělením souhlasu. Důvod bude spíš to, že po Abrexu chce hlavně modely svých nových aut k propagaci a na vývoj starých pak Abrexu nezbývá čas a peníze. Abrex jednou v novinách napsal, že vývoj formy modelu 1:43 stojí milion korun a vývoj trvá rok - viz odkaz: (nefunkční link odstraněn adminem). Otázka taky je, jak to teď za krize funguje u firmy Hongwell (Cararama), která pro Abrex vyvíjí a vyrábí, v roce 2010 nemají žádnou svoji novinku, zatímco v minulosti měli každý rok cca 4-5 nových modelů.
Re: Abrex - nové modely
Už se to tu několikrát psalo, jsou to jednoduché počty, obecně se vývoj nového modelu zaplatí přibližně při odběru 10000 kusů
(můžete se podívat např. na stránky Ixo models: (nefunkční link odstraněn adminem) apod.
na zakázkovou výrobu - princip je pokud chcete nový model na zakázku musíte odebrat minimálně 10.000 kusů,
pokud chcete na zakázku jen úpravu modelu(např potisk) minimální odběr je 1.000 kusů,
na tomto principu operuje i Abrex, Spark apod.
Vývoj současného modelu je určitě mnohem levnější než historického - u současných Škoda Auto poskytne 3D digitální model,
který se může použít i pro výrobu malých modelů, u historických vozů je většinou jen papírová dokumentace, která se musí zdigitalizovat.
Příklad: Škoda Auto chce k Fabii facelift prodávat i model 1:43 - vývoj modelu 1:43 stojí 1000000CZK, model se má prodávat za 200CZK
Škoda Auto u Abrexu odebere 10000 kusů;
1000000CZK(náklady vývoj)/10000ks(odebrané kusy)=100CZK(výrobní náklady za 1 model) + 100CZK(provize+náklady s prodejem-doprava,skladování...)=200CZK(prodejní cena)
Výroba dalších sérií modelu je mnohem levnější, platí se jen náklady za výrobu, náklady na vývoj jsou už zaplaceny.
Další sérii si může Abrex vyrábět na vlastní triko. Škoda auto ale určí minimální cenu a ochrannou lhůtu, po kterou Abrex nesmí modely vyrábět, aby při prodeji nekonkuroval Škodě Auto levnějšími modely.
Proto jsou současné modely po nějakou dobu dostupné pouze u dealerů Škoda.
U historických modelů podlě mě Škoda Auto zaplatí jen třeba půlku nákladů na vývoj, tedy druhou polovinu musí zaplatit Abrex sám. A tady je kámen úrazu. Tady Abrex musí hodně přemýšlet jestli se mu to zaplatí nebo ne. O tom je marketing.
Pokud chceme třeba model Škody 130RS, tak i kdyby si všichni členové fóra jeden model koupili, tak buď by musel 1 kus stát třeba 4.000,- nebo bychom museli sehnat další 9500 lidí, kteří by si ho opravdu koupili.
Použité počty a čísla jsou orientační...
(můžete se podívat např. na stránky Ixo models: (nefunkční link odstraněn adminem) apod.
na zakázkovou výrobu - princip je pokud chcete nový model na zakázku musíte odebrat minimálně 10.000 kusů,
pokud chcete na zakázku jen úpravu modelu(např potisk) minimální odběr je 1.000 kusů,
na tomto principu operuje i Abrex, Spark apod.
Vývoj současného modelu je určitě mnohem levnější než historického - u současných Škoda Auto poskytne 3D digitální model,
který se může použít i pro výrobu malých modelů, u historických vozů je většinou jen papírová dokumentace, která se musí zdigitalizovat.
Příklad: Škoda Auto chce k Fabii facelift prodávat i model 1:43 - vývoj modelu 1:43 stojí 1000000CZK, model se má prodávat za 200CZK
Škoda Auto u Abrexu odebere 10000 kusů;
1000000CZK(náklady vývoj)/10000ks(odebrané kusy)=100CZK(výrobní náklady za 1 model) + 100CZK(provize+náklady s prodejem-doprava,skladování...)=200CZK(prodejní cena)
Výroba dalších sérií modelu je mnohem levnější, platí se jen náklady za výrobu, náklady na vývoj jsou už zaplaceny.
Další sérii si může Abrex vyrábět na vlastní triko. Škoda auto ale určí minimální cenu a ochrannou lhůtu, po kterou Abrex nesmí modely vyrábět, aby při prodeji nekonkuroval Škodě Auto levnějšími modely.
Proto jsou současné modely po nějakou dobu dostupné pouze u dealerů Škoda.
U historických modelů podlě mě Škoda Auto zaplatí jen třeba půlku nákladů na vývoj, tedy druhou polovinu musí zaplatit Abrex sám. A tady je kámen úrazu. Tady Abrex musí hodně přemýšlet jestli se mu to zaplatí nebo ne. O tom je marketing.
Pokud chceme třeba model Škody 130RS, tak i kdyby si všichni členové fóra jeden model koupili, tak buď by musel 1 kus stát třeba 4.000,- nebo bychom museli sehnat další 9500 lidí, kteří by si ho opravdu koupili.
Použité počty a čísla jsou orientační...

Naposledy upravil(a) Paganini dne 26 lis 2010, 09:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Abrex - nové modely
Velmi logické, takhle to zřejmě funguje. Ať si to hlavně přečtou ti, co tu brečí, že nejsou nové modely youngtimerů od abrexu a neustále na ně nadávají. Business a zisk je vždy ne prvním místě. Stejný problém bude u nové edice atlasu, která se řeší na jiném místě.
Re: Abrex - nové modely
Musím dát za pravdu uživateli Paganini.
Re: Abrex - nové modely
Paganini to shrnul dobře. Ale taková 130RS se podle mě Abrexu určitě vyplatí, protože snad neexistuje atraktivnější model z nedávné historie, takže tento model má nejvyšší předpoklad prodejů a nějakou novinku do výroby časem dostat musí, nemůžou žít jen z minulosti. Takže když cena bude třeba 600 Kč za kus, tak potřebné množství prodejů nemusí být těch 10 000 ks... Dost z toho asi taky odebere sama Škodovka. Problém ale pořád vidím v těch nedodělaných modelech 1:18, které se možná ani do výroby nedostanou, tam muselo zahučet plno peněz. Když stojí vývoj formy 1:43 jeden milion,tak taková forma na 1:18 se vším otevíracím a mnoha detaily bude třeba třikrát dražší.
Na tomhle odkazu je pěkně popsaná výroba modelů - sice resinových, ale je to taky zajímavý:
(nefunkční link odstraněn adminem)
Na tomhle odkazu je pěkně popsaná výroba modelů - sice resinových, ale je to taky zajímavý:
(nefunkční link odstraněn adminem)
Re: Abrex - nové modely
ten postup výroby jsem tu sem už dával,je to někde vzadu:)
Re: Abrex - nové modely
Myslím si, že hlavní důvod proč letos je málo novinek od Abrexu je jednak krize, ale i to, že Abrex investoval nemalou částku do výstavby skladu v Divišově, což mu třeba v budoucnu přinese úspory na provozních nákladech a pak zbude více na vývoj modelů. Věřím, že příští rok to bude lepší. A když se zvedne ekonomika a kupní síla obecně, tak se dočkáme i těch 18tek... 

Re: Abrex - nové modely
Mě se při podobných kalkulacích líbí dvě věci...
1 ) jak může Čína vyrobit Octavii, kterou ještě neprodávají oficiálně nikde mimi Čínu a zase tak oblíbená tam Škoda není jak se nám snaží České žurnály napsat (prosím juknout na prodeje) to by se jim 1/18 vůbec nevyplatila a stejně ji udělají a pochybuji že jí tam někdo dotuje...
2 ) Hlavní výhoda i problém Škody je Abrex, který sice dělá pěkné modely za rozumnou cenu, ale díky své politice nemá prakticky konkurenci a nemusí se o vše prát a stačí mu udělat Fabii 100x jinak než nový model. Podle mě když by Škoda povolila výrobu Norevu a dalším velkým výrobcům, tak by se hold kluci museli více snažit protože logicky by ten typ vozu prodal nejvíc ten kdo by ho přinesl první... Juknětě na 1/18 jeden výrobce ohlásí určitý model a najednou vyjde i od několika jiných to je důsledek boje a konkurence
3 ) vše mi potvrzují jejich výpadky a třeba uvedení V3s které by prodali mnohem více, forma a vývoj je zaplacený a modely prostě nejsou (o dalších variantách nástaveb které by se pěkně prodali ani nemluvím), Jawa jim dala licence i na stránkách Jawi se dozvíte že budou další a prostě zase nic....
4 ) nový sklad je pěkná věc, ale když nemáš co skladovat krom ležáků je ti nanic. Na krizi bych se moc neodvolával modelářský průmysl podle mě tolik nezasáhla, to že zdražila práce Čínských dělníků by bylo i mimo krizi a zase šli dolů ceny surovin
1 ) jak může Čína vyrobit Octavii, kterou ještě neprodávají oficiálně nikde mimi Čínu a zase tak oblíbená tam Škoda není jak se nám snaží České žurnály napsat (prosím juknout na prodeje) to by se jim 1/18 vůbec nevyplatila a stejně ji udělají a pochybuji že jí tam někdo dotuje...
2 ) Hlavní výhoda i problém Škody je Abrex, který sice dělá pěkné modely za rozumnou cenu, ale díky své politice nemá prakticky konkurenci a nemusí se o vše prát a stačí mu udělat Fabii 100x jinak než nový model. Podle mě když by Škoda povolila výrobu Norevu a dalším velkým výrobcům, tak by se hold kluci museli více snažit protože logicky by ten typ vozu prodal nejvíc ten kdo by ho přinesl první... Juknětě na 1/18 jeden výrobce ohlásí určitý model a najednou vyjde i od několika jiných to je důsledek boje a konkurence
3 ) vše mi potvrzují jejich výpadky a třeba uvedení V3s které by prodali mnohem více, forma a vývoj je zaplacený a modely prostě nejsou (o dalších variantách nástaveb které by se pěkně prodali ani nemluvím), Jawa jim dala licence i na stránkách Jawi se dozvíte že budou další a prostě zase nic....
4 ) nový sklad je pěkná věc, ale když nemáš co skladovat krom ležáků je ti nanic. Na krizi bych se moc neodvolával modelářský průmysl podle mě tolik nezasáhla, to že zdražila práce Čínských dělníků by bylo i mimo krizi a zase šli dolů ceny surovin
Sbírka modelů Citroën
Re: Abrex - nové modely
Toho jsem si nevšimnul, je vidět, že je dobrý číst celý téma:-)Barťák píše:ten postup výroby jsem tu sem už dával,je to někde vzadu:)