Odstranění prachu pomocí tekoucí vody
Napsal: 25 čer 2019, 06:03
Co myslíte, je dobrý nápad odstranit prach tak, že model strčím pod tekoucí vodu? Může to mít nějaká rizika?
Výhody jsou asi celkem jasné - rychlost, jednoduchost, voda se dostane všude.
V odstraňování prachu nějakými vlhčenými ubrousky spatřuji problém v tom, že se s nimi člověk nemusí dostat dobře do všech zárubní atp. a pokud není opatrný, tak zde může být riziko ulomení zrcátka či stěrače - což vlastně spolu souvisí - budu odstraňovat prach kolem stěrače a jelikož budu příliš úzkostný, tak se tam kolem nich na skle nějaký ten prach udrží.
Nevýhoda tekoucí je v tom, že nemusí odstranit různý lepkavý a jiný prach.
A samozřejmě - na závěr otázka (ne)snesení se modelu s vodou. Osobně si myslím, že klasický kovový model bez polepů by s tím problém mít neměl.
Když v Levných Knihách byly 1/18 Renaulty 4 od Solida za vskutku lidových 59 Kč, tak jsem si jeden koupil na pokusy. Naložil jsem ho do slané lázně (asi 1 kg soli na 2-2,5 litru vody). Byl tam tak přes měsíc a lak se ani nehnul a to ani na místě, kdy jsem ho úmyslně poškodil šroubovákem. Tento pokus jsem učinil před deseti lety. Tu R4ku mám dodnes (po vyndání z "lázně" byla normálně na polici) a jediné, co zrezlo, byl jeden šroubek na podvozku...
Co je proti tomu chvilkové vystavení normální vodě...
V této souvisloti bych se vlastně i zeptal, po čem by ten model mohl být skutečně napaden "hnedým morem", když sůl to nedokázala...
Výhody jsou asi celkem jasné - rychlost, jednoduchost, voda se dostane všude.
V odstraňování prachu nějakými vlhčenými ubrousky spatřuji problém v tom, že se s nimi člověk nemusí dostat dobře do všech zárubní atp. a pokud není opatrný, tak zde může být riziko ulomení zrcátka či stěrače - což vlastně spolu souvisí - budu odstraňovat prach kolem stěrače a jelikož budu příliš úzkostný, tak se tam kolem nich na skle nějaký ten prach udrží.
Nevýhoda tekoucí je v tom, že nemusí odstranit různý lepkavý a jiný prach.
A samozřejmě - na závěr otázka (ne)snesení se modelu s vodou. Osobně si myslím, že klasický kovový model bez polepů by s tím problém mít neměl.
Když v Levných Knihách byly 1/18 Renaulty 4 od Solida za vskutku lidových 59 Kč, tak jsem si jeden koupil na pokusy. Naložil jsem ho do slané lázně (asi 1 kg soli na 2-2,5 litru vody). Byl tam tak přes měsíc a lak se ani nehnul a to ani na místě, kdy jsem ho úmyslně poškodil šroubovákem. Tento pokus jsem učinil před deseti lety. Tu R4ku mám dodnes (po vyndání z "lázně" byla normálně na polici) a jediné, co zrezlo, byl jeden šroubek na podvozku...
Co je proti tomu chvilkové vystavení normální vodě...
V této souvisloti bych se vlastně i zeptal, po čem by ten model mohl být skutečně napaden "hnedým morem", když sůl to nedokázala...