Abrex - nové modely

Odpovědět
FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od FKS »

shimmansky, EasyDaviD - můžu se zeptat, kde jste ten transkit koupili a za kolik? Já ho viděl jen na automodels.cz a tam není na skladě. Taky cena 380 Kč se mi zdá poměrně vysoká. Jaká je kvalita odlitku (přesnost, povrch atd.)? Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
EasyDaviD
Příspěvky: 936
Registrován: 16 kvě 2009, 00:11
Bydliště: Opava ČR, Stará Ľubovňa SR

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od EasyDaviD »

Áno, na automodels.cz. Kupoval som ho cez kamaráta v ČR hňeď ako vyšiel ale ešte som si ho nevyzdvihol, takže ja kvalitu zatiaľ zhodnotiť nedokážem.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek

šlaušek
Příspěvky: 3
Registrován: 21 dub 2012, 17:26

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od šlaušek »

Jj, je to přesně ten transkit. Také jsem si ho koupil a dělám z toho Combi v barvách Policie ČR. Co říct ke kvalitě......No, na první pohled celkem překvapí, ale upřímně řečeno, také jsem si myslel že to bude snažší přestavba. Má to hned několik háčků. Základem je vzít pilníčky, začistit a zarovnat veškeré hrany oken, blatníků, spodky prahu apod. Celkem překvapivě sedí všechny otvory na světla, zrcátka, stěrače apod. Co už je horší, je že celkově moc nesedí vybrání posledních bočních oken. Alespoň u mého kusu bylo zbytečně moc veliké a spodní hrana už hrozně nízko. Musel jsem to dohánět nalepením kousku plastu a tmelením, abych hranu dostal výše. Další problém je tvar zadních blatníků kolem kola. Na resinu je moc kulatý a vypadalo to fakt divně. Nakonec se mi jemným pilováním podařilo dospět k trošku reálnější podobě. Potom je problém a o nervy napasovat sklo. Střecha u kovového originálu je celkem dost vybraná. U resinu je mělká a sklo je dost nízko, což se projevuje při spasování celého modelu. Jde to vidět i na těch fotkách. Vlivem toho vznikne takový vyvýšený off road. Ale když se hodně pilníčkem sníží výška sklíčka, dá se s tím hnout. Nakonec se mi podařilo dostat interiér i podvozek níže, kde by měl být. Co už nejde nijak eliminovat je, že sklíčko tak hezky nesedí na horní hraně předního okna, kde tak jde vidět jeho zaoblení a drobná mezera. Ale člověk si všimne až při hodně detailním prohlížení. Samotnou střechu uvnitř zbrousit lze jen těžko. To jsem vzdal a navíc by se tím už dost zeslabila. Další problém je v napasování zadního skla. Tak nějak se člověk musí spolehnout, že bude držet vlastním pnutím, jelikož ho v karoserii kromě lepidla nemá co držet. Navíc nepasuje tak jak by mělo, jelikož když člověk zarovná původně dost křivé hrany, vzniknou kolem drobné mezerky. Co je největší problém je, že moc nepasuje poloha předních kol v blatníku. Po sestavení jsou kola v blatníku příliš vpředu a ve směru ke dveřím vznikne nepoměrně velká mezera. I s tím se mi maličko podařilo hnout přihnutím podvozku a jeho celkovým posunutím, ale už to chce dost ústupků. Dále je problém v uchycení podvozku ke karoserii. V přední části je udělán na resinu odlitek, který se dá pomalu odvrtat a lze použít původní šroub. Vzadu je však pouze kousek podélně lepeného resinu, na který je myšleno, že se podvozek nalepí. V Praxi by ale zase totálně neseděl a byl moc vysoko. Takže to chtělo totální vymýšlení a vlastní tvorbu jak části interieru, kterou jsem stejně tvořil celou novou z plastových destiček, tak i podvozkové části. Přiložené resinové odlitky myšlené jako nástavec podvozku a plata uvnitř interiéru totálně nesedí a jsou absolutně nepoužitelné. Nakonec jsem zničil dvě klasické felicie od abrexu a použil překopané původní zadní plata a uděl z nich jedno přilepením na vyrobenou plastovou destičku. I sklo jsem prodloužil po několika pokusech pomocí odřezaného původního skla z druhého kusu. Zatím jsem ve fázi kdy mám vše spasované tak že by to mělo celkem slušně sedět k sobě (s ohledem na reálné možnosti) a mám karoserii v základu. Ono i po první vrstvě základu vylezlo dost problémů na odlitku, které předtím nebyly tak patrné. Nakonec to chtělo zase docela dost tmelu k zakrytí různých nepřesností a důlkách po vzduchových bublinách vzniklých při odlévání. A to po cca 2 měsících práce. Věřím že výsledek bude mnohem lepší než na těch fotkách, kde to vypadá fakt tragicky. Ale upřímně, žádná sranda a podruhé bych to už nedělal. Sice to bude možná nakonec celkem hezký model, ale už jsem v tom s náklady za cca 1.300,- Kč a výsledný model daleko. Navíc na to padne ještě jeden Favorit Abrex, jelikož chci plechová kola a ne hliníková. To už jsem si vyzkoušel při přestavbě obyč. krátké Feldy do barev PČR a výsledek je slušný. Takže závěr. Udělat se to dá, ale pokud se rozhodnete do toho pustit, obrňte se trpělivostí a počítejte s komplikacemi.

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od FKS »

Když to tak čtu, tak si říkám, jestli není jednodušší zkusit rozříznout krátkou felicii od Abrexu a prodloužit zadek... Abrex sice asi bude dělat kombíka, ale po faceliftu, tam by se musela předělávat přední část - maska a nárazník a taky by se musela vybrousit kapota, facelift má střední část vystouplou, kdežto původní model zapuštěnou. Nemáte někdo detailnější fotky toho transkitu ve větším rozlišení?


keramhora
Příspěvky: 426
Registrován: 10 úno 2010, 21:58

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od keramhora »

Na fb Abrexu je v odpovědích na otázky sběratelů napsáno,že v květnu 2012 Abrex vydá několik zajímavých potistěných stávajících modelů a v červnu 2012 vydá jeden nebo dva zcela nové modely.Netušíte někdo,co by to mohlo být ?

carabo
Příspěvky: 253
Registrován: 22 lis 2009, 22:27

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od carabo »

No logicky: Na Abex stranke v sekcií pripravujeme je hodne modelov, ktoré maju napísane, že budu vydané behom roka 2012 a teda je veľka pravdepodobnosť, že to budú niektore z ních. Myslím, že už je aj najvyšší čas na niektoré z týchto avizovaných noviniek. Ja by som si prial tie 1201 a 1202. Predpokladám, že 110R si nechajú ako bombonik pod stromček. Niečo ako to bolo so 110L. To je len môj názor, nekameňovať.

keramhora
Příspěvky: 426
Registrován: 10 úno 2010, 21:58

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od keramhora »

Já si myslím,že právě vyjde za 110 R,protože o té psali na začátku roku,že by měla vyjít dubnu - květnu 2012 a že by jí záhy měla následovat 130 RS což je logické,protože na to budou mít na lince podvozky,skla,světla a jiné věci.Jinak na 1201 a 1202 se také těším.A nebo je také dost možné,že Abrex přivede na trh úplně jiný model,který ani neavizoval,což by také nebylo poprvé.

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od FKS »

Nevím, jestli do června stihnou 110R, když v únoru v Norimberku byl master, o kterém psali, že na něm ještě budou změny (stěrače atd.). Podle mě to do června nestihnou dodělat, vyrobit a ještě přivézt do ČR. Uvidíme. Jediná jistota je, že jakmile bude oficiálně uvedená nějaká současná novinka od škodovky, tak seobjeví i model. Starší auta jsou otazník.

keramhora
Příspěvky: 426
Registrován: 10 úno 2010, 21:58

Re: Abrex - nové modely

Příspěvek od keramhora »

To je nad slunce jasné,že nové modely budou vydávat přednostně,ale momentálně žádný nový model na trh nepřijde.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“