Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Byl jsem dneska asi v deset pro noviny a 2 Lady se válely na pultě.A bez fronty.Nato že je pátek?????
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Lada vyšla tak jak bylo ohlášeno, tedy v pondělí 6.3.Narozdíl od předchozích modelů českých aut, které většinou z trafik zmizely brzy Lady leží na pultech bez většího zájmu. To se dalo čekat. Příště má být Tatraplán v černé barvě, která byla pro něj typická a ve které dostal i nepěknou funkci služebních vozidel vyšších příslušníků STB. Za to ale Tatraplán nemůže. Jeho model z této edice patří k těm povedeným a určitě si i toto provedení koupím i když ho už mám už 2x ve stříbrné barvě.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Je doma a souhlasím. Jen maličkost. Kdo čekal černou barvu, tak se stejně jako u Tatry 613,která se zdála být na fotkách bílá a je béžová,tak u Tatraplánu se černé také nedočká. Je to totiž velmi tmavě šedivá...Milan3528 píše:Tatraplán vyšel a je krásnej.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Uč se vole budeš pánem, budeš jezdit tatraplánem.
Jo ja typoval zelený. Ale u 613 myslím ta barva byla jasná.
Ještě jednou se prosím obrácim ohledně téhle barvy? http://www.svet-aut.cz/tatra-tatra-tatr ... 15506.html
Jo ja typoval zelený. Ale u 613 myslím ta barva byla jasná.
Ještě jednou se prosím obrácim ohledně téhle barvy? http://www.svet-aut.cz/tatra-tatra-tatr ... 15506.html
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Tak v Havířově se po Tatraplánu zaprášilo. V Tescu nic, v Globusu nic, ve dvou trafikách hlásili vyprodáno, až na pátý pokus se mi podařilo jej sehnat. A to hned ve dvou exemplářích, jeden v blízké příležitosti podaruji.
Ta tmavě šedá mi nevadí, škoda jen že i sloupky a okenní rámy nejsou v téže barvě. Jejich černá barva v kontrastu se zbývající tmavě šedou vypadá úsměvně. Pořídil jsem si kdysi i ten stříbrný Tatraplán a tak můžu porovnávat. Kolečka jsou hezčí u tmavě šedýho, vyniká kontrast mezi lakovanými disky (mimochodem ty jsou tmavě šedé a ne černé) a chromovanými poklicemi. U stříbrného jsou poklice i disky v chromu, což evokuje už tak levný model ještě levnějším. Již zmiňované sloupky a rámy oken jsou tedy hezčí u stříbrnýho. Stříbrné, tudíž v barvě vozidla. Navíc jsou u stříbrnýho v prostředních sloupcích dveří naznačeny červeně ukazatele směru, u tmavě šedého ne. Tmavě šedý má pro změnu zvýrazněné lišty s nápisem Tatraplan na předních blatnících. Na tom tmavě šedém vynikne i lišta prostředkem kapoty a mřížka na předním čele. Na tmavě šedém přibyl znak Tatry na zadním čele, naopak klika zadní kapoty ja správně otočena na stříbrném.
Namilé překvapení na mne čekalo na podvozku, když jsem oba modely chtěl rozdělat. Zatímco u stříbrného to byla hračka, u tmavě šedého byl přístup k zadnímu šroubku silně omezen výfukem s hrncem, jenž byl už i tak hodně zšedlý od lepidla. Samozřejmě došlo k ulomení celé výfukové soustavy. Další překvapení bylo uvnitř. Okénko ve stěně oddělující interiér od motorového prostoru je vyplněno plexisklem pouze u stříbrného.
A teď to nejhorší nakonec. On ten stříbrný Tatraplán byl kritizován kvůli matnému laku. Pravda, je matný, ale čistý. Rád bych tady uvedll, že lesklý tmavě šedý lak sluší Tatrovce víc, ale najít kousek lesku na tom modýlku bylo nad lidské síly. Tak zasraný a od lepidla upatlaný model od těch čínskejch pazourů jsem ještě neviděl. A jak tak koukám přes ten blistr, ten druhý kousek, co mám jako dárek, je na tom stejně. Upatlaná jsou i okna. Useknout jim ty čínský hnáty málo!!! No snad to pude dolů...
Ta tmavě šedá mi nevadí, škoda jen že i sloupky a okenní rámy nejsou v téže barvě. Jejich černá barva v kontrastu se zbývající tmavě šedou vypadá úsměvně. Pořídil jsem si kdysi i ten stříbrný Tatraplán a tak můžu porovnávat. Kolečka jsou hezčí u tmavě šedýho, vyniká kontrast mezi lakovanými disky (mimochodem ty jsou tmavě šedé a ne černé) a chromovanými poklicemi. U stříbrného jsou poklice i disky v chromu, což evokuje už tak levný model ještě levnějším. Již zmiňované sloupky a rámy oken jsou tedy hezčí u stříbrnýho. Stříbrné, tudíž v barvě vozidla. Navíc jsou u stříbrnýho v prostředních sloupcích dveří naznačeny červeně ukazatele směru, u tmavě šedého ne. Tmavě šedý má pro změnu zvýrazněné lišty s nápisem Tatraplan na předních blatnících. Na tom tmavě šedém vynikne i lišta prostředkem kapoty a mřížka na předním čele. Na tmavě šedém přibyl znak Tatry na zadním čele, naopak klika zadní kapoty ja správně otočena na stříbrném.
Namilé překvapení na mne čekalo na podvozku, když jsem oba modely chtěl rozdělat. Zatímco u stříbrného to byla hračka, u tmavě šedého byl přístup k zadnímu šroubku silně omezen výfukem s hrncem, jenž byl už i tak hodně zšedlý od lepidla. Samozřejmě došlo k ulomení celé výfukové soustavy. Další překvapení bylo uvnitř. Okénko ve stěně oddělující interiér od motorového prostoru je vyplněno plexisklem pouze u stříbrného.
A teď to nejhorší nakonec. On ten stříbrný Tatraplán byl kritizován kvůli matnému laku. Pravda, je matný, ale čistý. Rád bych tady uvedll, že lesklý tmavě šedý lak sluší Tatrovce víc, ale najít kousek lesku na tom modýlku bylo nad lidské síly. Tak zasraný a od lepidla upatlaný model od těch čínskejch pazourů jsem ještě neviděl. A jak tak koukám přes ten blistr, ten druhý kousek, co mám jako dárek, je na tom stejně. Upatlaná jsou i okna. Useknout jim ty čínský hnáty málo!!! No snad to pude dolů...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
eMBébé No taková kritika, ja navrhuji reklamovat a vrátit do trafiky. A začat zbírat třeba MBéčka.
Myslím, že v hračkárně najdeš spousta větších kýču za víc něž 200 kč.
Ja jsem rád za každou tatru. A nevlastním snad jen tu berušku jako T 87, T603 od kadenu. To už mi příde trochu moc.
Myslím, že v hračkárně najdeš spousta větších kýču za víc něž 200 kč.
Ja jsem rád za každou tatru. A nevlastním snad jen tu berušku jako T 87, T603 od kadenu. To už mi příde trochu moc.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Pro embebe.Vem ten model a hoď ho do popelnice.Nemá pro tebe žádnou cenu.Je to paskvil. Vyhodil jsi celé 2 stovky z okna.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Vypadá to, že bude ubývat míst, kde se dají modely koupit. U nás na malém městě to už na poště ani v trafice neprodávají, prý to nikdo nekupoval a vracelo se to. Tatraplán bylo celkem problém sehnat, ve velkých trafikách v obchodních centrech ho měli, ale prý se hned vyprodal. A jak bude klesat atraktivita modelů (až dojdou tatry a škodovky), tak to budou trafiky prodávat ještě méně a další atraktivní modely bude problém sehnat. Na druhou stranu toho už tolik zajímavého z pohledu ČR nebude... Hodně lidí koupí Š 110 R a Š 105, které byly zatím jen drahé na aukru a pak asi zájem nebude velký, tak se obávám, že to ukončí předčasně. Jinak předplatitelé si mohou objednat i starší modely za předplatitelskou cenu (vyzkoušeno), ale samostatné modely asi koupit u DeA bez předplatného nepůjde (což u kultovek to šlo).
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Ono by to predovšetkým potrebovalo zaradiť do kolekcie modely, ktoré sa u nás v bežnej edícií kultoviek neobjavili. Teda vyberať z poľských modelov po čísle cca. 150, kde boli napr. Moskvič 412, Moskvič 2137, Škoda 105, Lada 1600, Ford Escort, Renault 4CV, Mercedes W123 atd.
A mojim prianím samozrejme ostáva pokračovanie tej pôvodnej edície, pretože týchto modelov sme sa v žiadnej kolekcií zatial nedočkali:
Škoda 1101-1202-Š1203 ROL-Garde-Rapid, Tatra 613/2, Wartburg 1.3, Trabant 1.1 Universal, Aro 241 pickup, IMV 1000, Velorex 350, Velorex 435 atd.
A mojim prianím samozrejme ostáva pokračovanie tej pôvodnej edície, pretože týchto modelov sme sa v žiadnej kolekcií zatial nedočkali:
Škoda 1101-1202-Š1203 ROL-Garde-Rapid, Tatra 613/2, Wartburg 1.3, Trabant 1.1 Universal, Aro 241 pickup, IMV 1000, Velorex 350, Velorex 435 atd.