Editions Atlas Collections 1:43
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Osobne si naďalej myslím, že celá série má aj na našich trhoch Slovesnka a Česka svoje opodstatnenie.
5 modelov z ČSSR, Multicary, Csepel, Kraz, Ify, Garanty a Robury- všetky sa na našich cestách vyskytovali, či už bežne alebo len náhodne, ale predsa.
Ostatné modely, ako Horch, Granit či Jelcz beriem z hľadiska zbierania ako pekné modely, rovnako kvalitne vypracované ako vyššie uvedené. Možno by som sa o nich nikdy nedozvedel, takto si o nich aspoň niečo prečítam z letáku a mám doma kus histórie východnej Európy.
Vadia mi iba dodávky ako Žuk a Rocar, ktoré za túto cenu nemajú v kolekcií čo hľadať. Predsa vyšli aj v sériách Kultoviek za cenu okolo 8 eur- na burzách sú k dostaniu aj za nižšie ceny.
Pamätám sa ešte na obdobie pred cca. 10 rokmi, keď som si kupoval Tatru 603 od Ixa alebo Wartburg od Minichamps-u Za ceny okolo 30 eur. Vtedy by ma ani vo sne nanapadlo, že raz sa dostaneme aj k nákladným autám z východného bloku, navyše za nižšie ceny. Preto si myslím, že mnohé negatívne ohlasy na adresu Atlas-u nie sú celkom namieste. Aspoň čo sa modeov týka.
Ich trhová politika je iná vec, nedá sa s tým nič robiť, zrejme majú svoj dôvod posielať modely iba raz mesačne a v poradí ako sa im zachce.
5 modelov z ČSSR, Multicary, Csepel, Kraz, Ify, Garanty a Robury- všetky sa na našich cestách vyskytovali, či už bežne alebo len náhodne, ale predsa.
Ostatné modely, ako Horch, Granit či Jelcz beriem z hľadiska zbierania ako pekné modely, rovnako kvalitne vypracované ako vyššie uvedené. Možno by som sa o nich nikdy nedozvedel, takto si o nich aspoň niečo prečítam z letáku a mám doma kus histórie východnej Európy.
Vadia mi iba dodávky ako Žuk a Rocar, ktoré za túto cenu nemajú v kolekcií čo hľadať. Predsa vyšli aj v sériách Kultoviek za cenu okolo 8 eur- na burzách sú k dostaniu aj za nižšie ceny.
Pamätám sa ešte na obdobie pred cca. 10 rokmi, keď som si kupoval Tatru 603 od Ixa alebo Wartburg od Minichamps-u Za ceny okolo 30 eur. Vtedy by ma ani vo sne nanapadlo, že raz sa dostaneme aj k nákladným autám z východného bloku, navyše za nižšie ceny. Preto si myslím, že mnohé negatívne ohlasy na adresu Atlas-u nie sú celkom namieste. Aspoň čo sa modeov týka.
Ich trhová politika je iná vec, nedá sa s tým nič robiť, zrejme majú svoj dôvod posielať modely iba raz mesačne a v poradí ako sa im zachce.
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Je to naprostá pravda.Už jsem to tady jednou psal,že můžeme být rádi za to ,co E.A.vydal.Český a Slovenský,ale i Maďarský trh nejsou tak rozsáhlé,aby určovaly směr.Záměření je především na Německý trh a vše je o penězích.Ať se někomu líbí,nebo ,ne a kritizuje to,nikdo nebude dělat modely jen pro potěchu sběratelů,ale náklady vložené do vývoje a výroby modelu se musí nejen vrátit ale i vydělat.Tak to prostě je,to se týká všech oborů,jinak výrobce nemůže dlouho existovat.O tom je i výběr modelů.Z edice je ale velmi málo těch,které tu vůbec nejezdily,nebo byly zastoupeny po jednotlivých kusech,jako např hasičská auta,jeřáby apod.,nebo se zde objevovala u cizích firem.Vždyť podobně takto zde byla zastoupena i západní auta-Mercedes,Volvo,Faun,Renault...A možná že právě finance jsou důvodem,proč má být údajně edice E.A. ukončena vydáním 30 modelů....A kdo se drápkem zachytil,bude ve sbíráním dál pokračovat i když bude muset třeba hlouběji sáhnout do kapsy....
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Uživatel "speed" má dobrý názor a opravdu platí zásada (jak já říkám) "dálkového ovladače". Nelíbí se Ti, nikdo Ti nic nenutí, pokud sbíráš je to jen Tvá věc a Tvé rozhodnutí, Tvá volba.
Já to tu už několikrát vysvětloval, nemám problém s tím, že je ta kolekce taková či onaká. Mám problém s tím, že český zákazník je prostě klamán. Sbírka je prezentována jako "kolekce užitkových vozidel střední Evropy", myslím, že se kdysi objevoval i název "východu". Člověk začíná parádním startovacím modelem T148, obdrží letáček, kde je vyfoceno několik modelů z 5 evropských států bývalého Východního bloku a člověk tak nabývá klamného přesvědčení, že se skuečně jedná o průřezovou kolekci aut celé střední až východní Evropy. Realita je však taková, že min. 90% modelů je německých . Navíc se nikde nedoví jaké modely získá dopředu, nemá možnost rozhodnout o jaké má zájem, nikde není zveřejněn žádný seznam, informovanost nulová... apod.
Takže chápu veškerou ekonomickou stránku věci, dokáži pochopit i to, že to někomu nevadí a 500 kč pro něj není velká suma za to, aby si pořídil model auta o kterém ani nevěděl že existuje a které by si ani jinak nejspíš nekoupil. Ale přesto si myslím, že drtivá většina chce modely aut tuzemských nebo minimálně takových, která tvořila kolorit jejich dětství, mládí...prostě vzpomínek.
Ale je to jen můj názor a přesto všechno vyřčené musím současně souhlasit s tím, že je to kolekce ojedinělá až unikátní. Zatím se nikdy a nikde nedaly koupit podobné modely a když k tomu ještě připočteme slušnou kvalitu a rozumnou cenu tak se to nedá jednoznačně kritizovat.
Jinak dodávky vážně nejsou v porovnání s náklaďákama moc atraktivní, nicméně právě na tomto případu je třeba brát v úvahu onu ekonomickou stránku celého projektu. Zjednodušeně se dá říci, že právě ony dodávky se podílejí na zaplacení velkých a originálně vyrobených modelů. Je to třeba vnímat komplexně, nicméně čistě z hlediska zákaznického je však pochopitelné, že to může působit nevyváženě.
Každopádně mě na Vašem příspěvku zaujala ta pasáž, kde se zmiňujete o tom, že by Vás ani ve snu nenapadlo, že za pár let si bude možno koupit modely jako T148,141 apod. za takovou cenu.
Ano, to je přesně to o čem jsem hovořil i já v souvislosti s tím jak se tu nedávno někdo snažil dotyčné strašit a přesvědčovat o tom, že jediná cesta jak si pořídit model auta, které ještě u nás není na trhu, je prostřednictvím ručně vyráběných za šílené peníze.
Každý by se měl zamyslet nad tím, jestli si před nějakým rokem dokázal představit, že si bude moci koupit třeba takovou Tatru 148 za 99kč. Myslím, že by tomu nevěřil ani největší optimista. Takže se vůbec nedá vyloučit, že se zas v nějaké budoucnosti bude možno setkat s jinýma modelama na profesionální úrovni za rozumnou cenu v rámci jiných projektů, protože ta díra na trhu je stále volná.
I já jsem byl tím kdo si kupoval před 5-6 lety T603 a Volhy 21 za nějakých 800kč a kdyby se v té době objevila informace o tom, že si budu moci koupit T148 za stovku nebo Liazku za pětistovku tak bych si tak akorát klepal na čelo.
Já to tu už několikrát vysvětloval, nemám problém s tím, že je ta kolekce taková či onaká. Mám problém s tím, že český zákazník je prostě klamán. Sbírka je prezentována jako "kolekce užitkových vozidel střední Evropy", myslím, že se kdysi objevoval i název "východu". Člověk začíná parádním startovacím modelem T148, obdrží letáček, kde je vyfoceno několik modelů z 5 evropských států bývalého Východního bloku a člověk tak nabývá klamného přesvědčení, že se skuečně jedná o průřezovou kolekci aut celé střední až východní Evropy. Realita je však taková, že min. 90% modelů je německých . Navíc se nikde nedoví jaké modely získá dopředu, nemá možnost rozhodnout o jaké má zájem, nikde není zveřejněn žádný seznam, informovanost nulová... apod.
Takže chápu veškerou ekonomickou stránku věci, dokáži pochopit i to, že to někomu nevadí a 500 kč pro něj není velká suma za to, aby si pořídil model auta o kterém ani nevěděl že existuje a které by si ani jinak nejspíš nekoupil. Ale přesto si myslím, že drtivá většina chce modely aut tuzemských nebo minimálně takových, která tvořila kolorit jejich dětství, mládí...prostě vzpomínek.
Ale je to jen můj názor a přesto všechno vyřčené musím současně souhlasit s tím, že je to kolekce ojedinělá až unikátní. Zatím se nikdy a nikde nedaly koupit podobné modely a když k tomu ještě připočteme slušnou kvalitu a rozumnou cenu tak se to nedá jednoznačně kritizovat.
Jinak dodávky vážně nejsou v porovnání s náklaďákama moc atraktivní, nicméně právě na tomto případu je třeba brát v úvahu onu ekonomickou stránku celého projektu. Zjednodušeně se dá říci, že právě ony dodávky se podílejí na zaplacení velkých a originálně vyrobených modelů. Je to třeba vnímat komplexně, nicméně čistě z hlediska zákaznického je však pochopitelné, že to může působit nevyváženě.
Každopádně mě na Vašem příspěvku zaujala ta pasáž, kde se zmiňujete o tom, že by Vás ani ve snu nenapadlo, že za pár let si bude možno koupit modely jako T148,141 apod. za takovou cenu.
Ano, to je přesně to o čem jsem hovořil i já v souvislosti s tím jak se tu nedávno někdo snažil dotyčné strašit a přesvědčovat o tom, že jediná cesta jak si pořídit model auta, které ještě u nás není na trhu, je prostřednictvím ručně vyráběných za šílené peníze.
Každý by se měl zamyslet nad tím, jestli si před nějakým rokem dokázal představit, že si bude moci koupit třeba takovou Tatru 148 za 99kč. Myslím, že by tomu nevěřil ani největší optimista. Takže se vůbec nedá vyloučit, že se zas v nějaké budoucnosti bude možno setkat s jinýma modelama na profesionální úrovni za rozumnou cenu v rámci jiných projektů, protože ta díra na trhu je stále volná.
I já jsem byl tím kdo si kupoval před 5-6 lety T603 a Volhy 21 za nějakých 800kč a kdyby se v té době objevila informace o tom, že si budu moci koupit T148 za stovku nebo Liazku za pětistovku tak bych si tak akorát klepal na čelo.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 24 čer 2013, 04:41, celkem upraveno 3 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Obchodní politika ATLASu je vůči zákazníkovi hodně nekorektní. Vedl jsem tři týdny čilou korespondenci, abych dal do pořádku údaje na mém zákaznickém účtu (vynulování neexistujících pohledávek za vrácené modely) a obnovení zasílání modelů, a to i když jsem je nevypověděl. Po třech týdnech a řadě telefonátů a e-mailů jsem dosáhl svého. Mám vše v pořádku. Co ale z mého pohledu není v pořádku je fakt, že již více jak tři měsíce mi neposlali žádný model. Asi nemají potřebu prodávat. Ještě, že jsou na našem trhu jiní prodejci.
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Tak další model, který vychází v polských kultovkách je Multicara, která přesně v tomto barevném schématu vyšla i v EA. Na fóru kultovek je i detailně nafocena, takže tam je možno vypozorovat určitá zjednodušení ve zpracování, ale díky kvalitnímu základu podvozku, korby a kabiny to je cenové velmi neporovnatelné.
Mám jen obavu, aby postupně DeAgostini neodkupovala licence od EA nebo od stejných zdrojů jak EA a nezačala vydávat stejné modely pod svou hlavičkou.
Díky obchodní povaze poláků by to nebylo nic nereálného. Na straně druhé si myslím, že by to nebylo tak jednoznačně orientováno na německý trh a navíc díky menším nákladům by se v rámci zjednodušení výroby mohlo šetřit i na barvě. Takže některým modelům by to mohlo nesmírně pomoci tak jako se už brzy stane v případě avizovaného Robura. Třeba se tak dočkáme i Liazky v nějaké typické barvě jako je šedá nebo nějaký odstín modré. Jen nevím zda Liazky jezdily i v polsku, protože to by bylo asi klíčové v souvislosti s výběrem toho správného modelu pro polský trh.
Mám jen obavu, aby postupně DeAgostini neodkupovala licence od EA nebo od stejných zdrojů jak EA a nezačala vydávat stejné modely pod svou hlavičkou.
Díky obchodní povaze poláků by to nebylo nic nereálného. Na straně druhé si myslím, že by to nebylo tak jednoznačně orientováno na německý trh a navíc díky menším nákladům by se v rámci zjednodušení výroby mohlo šetřit i na barvě. Takže některým modelům by to mohlo nesmírně pomoci tak jako se už brzy stane v případě avizovaného Robura. Třeba se tak dočkáme i Liazky v nějaké typické barvě jako je šedá nebo nějaký odstín modré. Jen nevím zda Liazky jezdily i v polsku, protože to by bylo asi klíčové v souvislosti s výběrem toho správného modelu pro polský trh.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Nevím jestli Trambusy, ale novější Lízy řady 100 a dále v PL jezdily.
-
- Příspěvky: 199
- Registrován: 30 pro 2012, 18:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Tak u FOXtoys mají v nabídce IFA Framo V901/2 a další za 790kč.
IFA Framo V901/2 Kundendienst 1954
(nefunkční link odstraněn adminem)
Framo V901 pritscheplane
(nefunkční link odstraněn adminem)
IFA Framo V901/2 Kundendienst 1954
(nefunkční link odstraněn adminem)
Framo V901 pritscheplane
(nefunkční link odstraněn adminem)
Re: Editions Atlas Collections 1:43
tak mě dnes naskočil KRAZ 256 MULDEN
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Tak já mám pro změnu jako novinku IFA HORCH H3APW . Předpokládám že PW znamená pritschenwagen, tedy valník. Tak zase další LKW od soudruhů z NDR........
Re: Editions Atlas Collections 1:43
Ja tiez. Uz budem mat snad komplet zbierku Horchov, a to som o nu moc nestal.
Asi to bude toto:
(nefunkční link odstraněn adminem)
Asi to bude toto:
(nefunkční link odstraněn adminem)