Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
ještě k té tatře..
s tou je to složité, protože to je firma, která posledních pár let zápasila o holé přežití a merchandising, což diecast v podstatě je prakticky neřešila.
měla na to omezené materiální i lidské zdroje a podle toho to vypadalo.. ne každý manažer je sběratel modelů..
no a dnes je situace myslím zcela opačná, poptávka je, ale není kdo by vyrobil..
s tou je to složité, protože to je firma, která posledních pár let zápasila o holé přežití a merchandising, což diecast v podstatě je prakticky neřešila.
měla na to omezené materiální i lidské zdroje a podle toho to vypadalo.. ne každý manažer je sběratel modelů..
no a dnes je situace myslím zcela opačná, poptávka je, ale není kdo by vyrobil..
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
...určite Tatra nebude chtít dát do výroby něco, co se ani Tatře nepodobá,
a proč by nepotěšili zákazníka pěkným modelem značky, kterou si u nich koupil.
Nejsem sběratelem propisek a kalendářů ale...
a proč by nepotěšili zákazníka pěkným modelem značky, kterou si u nich koupil.
Nejsem sběratelem propisek a kalendářů ale...
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Můj názor na to celé ohledně nějakých licencí a nesmyslů okolo je jednoduchý. Automobilka ať vyrábí opravdová auta a dělá to co umí. Stejně tak by to mělo být i na úrovni modelů a těch, kteří je vyrábí. Automobilce přece nejde o modely a firmám vyrábějící modely zas o opravdová auta. Jediný efekt je pak ten, že to celé zbytečně prodraží již na samotném začátku, což může vést ke zmrazení výroby samotného modelu nebo k jeho zprznění. Firma pak šetří kde se dá - na formách, zpracování, laku... a to může vést v konečném důsledku k výrobě zmetků (viz např. abrexové erko).
Můj názor však pramení z toho, že nesnáším kapitalismus a tudíž je mé myšlení asi částečně naivní. Jak jsem již psal v přesešlém příspěvku, můj rozum by tuto věc byl schopen pochopit jedině tak, že pokud někdo vyrobí pěkný model auta, který vyrábí někdo ve skutečnosti, měl by někdo z dotyčné automobilky přijít sám od sebe za výrobcem modelu, dát mu automaticky všechny papíry ohledně oprávněnosti výroby a pochválit ho za to, že mu tím dělá dobré jméno na trhu. Pro tu firmu by mělo být ctí, že jeho výrobky - značku, někdo propaguje. A nemusí jít o jediného výrobce. Klidně jich může být víc. Pohlídat by si měla jen ty, kteří se chovají ziskuchtivě za každou cenu a místo dobrého jména ji činí ostudu. A tam by měla uplatňovat nějaké nároky. Místo toho tu firma, která má mnohamilionový obrat a u matky multimiliardový, řeší nějaké desetitisíce a sere se do něčeho co vůbec nesouvisí s jejím výrobním programem.
Další problém je v tom, že ta firma již nemá ve své prapodstatě nic společného s naší zemí. Chybí tu tudíž ta přidaná hodnota v podobě vnitřní potěchy něčeho, co velebí její vlast, její domovinu. Škodovka je už dávno jen laciný oddenek VW a řídí ho němci. Takže ten prvek národní identity je nenávratně pryč a tudíž rozhodují o těchto věcech lidi, kteří vidí ve všem a za vším jen a jen peníze a tupý zisk za každou cenu.
Výsledkem je pak něco co může připomínat Kocourkov a doplatí na to zase jen obyčejný člověk, který si chtěl udělat malou radost, kterou si může dovolit.
Můj názor však pramení z toho, že nesnáším kapitalismus a tudíž je mé myšlení asi částečně naivní. Jak jsem již psal v přesešlém příspěvku, můj rozum by tuto věc byl schopen pochopit jedině tak, že pokud někdo vyrobí pěkný model auta, který vyrábí někdo ve skutečnosti, měl by někdo z dotyčné automobilky přijít sám od sebe za výrobcem modelu, dát mu automaticky všechny papíry ohledně oprávněnosti výroby a pochválit ho za to, že mu tím dělá dobré jméno na trhu. Pro tu firmu by mělo být ctí, že jeho výrobky - značku, někdo propaguje. A nemusí jít o jediného výrobce. Klidně jich může být víc. Pohlídat by si měla jen ty, kteří se chovají ziskuchtivě za každou cenu a místo dobrého jména ji činí ostudu. A tam by měla uplatňovat nějaké nároky. Místo toho tu firma, která má mnohamilionový obrat a u matky multimiliardový, řeší nějaké desetitisíce a sere se do něčeho co vůbec nesouvisí s jejím výrobním programem.
Další problém je v tom, že ta firma již nemá ve své prapodstatě nic společného s naší zemí. Chybí tu tudíž ta přidaná hodnota v podobě vnitřní potěchy něčeho, co velebí její vlast, její domovinu. Škodovka je už dávno jen laciný oddenek VW a řídí ho němci. Takže ten prvek národní identity je nenávratně pryč a tudíž rozhodují o těchto věcech lidi, kteří vidí ve všem a za vším jen a jen peníze a tupý zisk za každou cenu.
Výsledkem je pak něco co může připomínat Kocourkov a doplatí na to zase jen obyčejný člověk, který si chtěl udělat malou radost, kterou si může dovolit.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 10 úno 2015, 05:02, celkem upraveno 1 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Plne súhlasím, ani ja súčasný konzumný a na zisku postavený kapitalizmus dosť nemusím (asi treba tiež hľadať ten "s ľudskou tvárou" - analógia /Dubček/ sa ponúka), ale realita je žiaľ taká, že za socíku by sme prístup k toľkým automodelom nikdy nemali... Inak podobnými slovami som to popísal v mojom staršom príspevku. A stotožňujem sa s tým, že licenčná politika automobiliek v oblasti automodelov je dosť kontraproduktívna, absurdná a nekonzistentná - veď aj taký Mercedes, Volkswagen, či ostatné nemecké značky žonglujú s exkluzivitou na produkciu modelov od výrobcu k výrobcovi ako ping-pongové loptičky - raz je to Schuco, potom Minichamps, vzápätí Paragon, či Norev alebo Kyosho - sú to také nevypočítateľné efemérne partnerstvá - prípad od prípadu ... A tiež nerozumiem tomu, že teda vraj predávajú licenciu na exkluzivitu automodelárskym výrobcom na strane jednej, ale zároveň sponzorujú cenu modelov vo svojich showroomoch (je totiž dosť obvyklé, že showroomové promo modely sú o dosť lacnejšie ako ich identické analógy z "normálnych" sérií. Alebo žeby minimalizovali maržu ???? Alebo tu ide o absenciu distribučných medzičlánkov ???? Fakt neviem...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Séria Kultových áut vo viacerých krajinách predčasne končí. Najprv sa tak stalo v Rumunsku, po distribučných problémoch. Skončili 84. číslom zo 120. plánovaných. Ako odškodné pribaľovali k Fiatu 132 kľúčenku schrómovanou Daciou 1300. V Srbsku skončila séria už 30. číslom, vraj za to môže grécke DeAgostini Hellas. V Chorvátsku a Slovinsku to potiahli po 45. číslo. Oproti nám mali viac modelov juhoslovanskej produkcie, osobne by som bral napríklad Zastavu (Fiat) 128 a Yugo Florida. Samozrejme, väčšia škoda je tej rumunskej kolekcie, modely mali lepšie spracovanie, samé Aro, Dacia, ale aj 3 modely Daewoo.
Uvidíme dokedy to budú u nás (alebo teda v Poľsku) ťahať.
Uvidíme dokedy to budú u nás (alebo teda v Poľsku) ťahať.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
V Rumunsku má na ukončení prý podíl špatně fungující distribuce a tedy i "nezájem" zákazníků, kteří se tak k modelům nedostanou. A jak je to u nás? Tady, když kultovky začínaly byly časopisy s modely téměř v každé trafice a kupovaly se. A dnes? V Pardubicích, ve městě s více než 80000 obyvateli je mají jen v jediné trafice o které vím - na hlavním nádraží. A v sousedním Hradci Králové je to podobné. Takže dřív jsem je kupoval ve " Své" trafice do které ale přestal časopis s modely chodit (myslím že poslední byl GAZ 51) a teď už je musím shánět...Podobně tomu tak bylo i v jiných trafikách podle toho jak jsem se ptal.Ano, je pravda že si lze modely objednat s jejich doručováním, ale ne každý chce všechny modely z kolekce a proto kupuje je v trafice...Takže je klidně možné, že tady to dopadne také tak...Není zájem, tak co by jste chtěli....
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Opět aktualizace seznamu modelů polských kultovek. Mercedes-Benz W120 o tejden pozdějc (11.3.), čili 3 tejdny po předchozím modelu, a Škodovky 110R a 1201 neznámo kdy (bez udání data). Tož co je to tu za hru?
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Třeba je to dobré znamení.
Dle posledního info Abrexu skončila exkluzivní licence na Škodvky v ČR. De Agostini jedná se Škodovkou o možnosti vydat 110 R a 1201 Stw v ČR. Třeba se to už povdelo a tyhle auta vyjdou v ČR jako speciální číslo, a proto zpozdili polské čísla, aby nevyšly dřív než v ČR a nevydělali na tom překupníci. S Tatraplánem to bylo stejné, také se o týden zpozdil a pak nečekaně vyšel i u nás jako speciální číslo.
Dle posledního info Abrexu skončila exkluzivní licence na Škodvky v ČR. De Agostini jedná se Škodovkou o možnosti vydat 110 R a 1201 Stw v ČR. Třeba se to už povdelo a tyhle auta vyjdou v ČR jako speciální číslo, a proto zpozdili polské čísla, aby nevyšly dřív než v ČR a nevydělali na tom překupníci. S Tatraplánem to bylo stejné, také se o týden zpozdil a pak nečekaně vyšel i u nás jako speciální číslo.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Zajímalo by mě, odkud je informace o tom, že De Agostini vyjednává se Škodovku o licenci na Š 110 R a 1201. Někde to oficiálně napsali? Díky za info.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Na Facebooku skupina Sběratelé kovových modelů, jeden ze sběratelů psal do DeAgostini jestli 110r a 1201 Stw vyjde i v ČR a takové se mu dostalo odpovědi. Samo, že si to ten sběratel mohl vymyslet, ale mě to celkem dává smysl.