Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Teď jsem si na jiném fóru přčetl zajímavý postřeh, a to ten, že na Tatraplánu z kultovek dost nesedí rozměry:

Rozměry vozidla :
Délka: 4540 mm
Šířka : 1670 mm
Výška : 1520 mm

V měřítku 1:43 by to mělo být:
Délka : 105,5 mm
Šířka : 38,8 mm
Výška : 35,3 mm

Reálne rozměry modelu:
Délka : 100 mm
Šířka : 36 mm
Výška : 29 mm

krteček
Příspěvky: 51
Registrován: 30 zář 2012, 17:42

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od krteček »

miroussm píše:Teď jsem si na jiném fóru přčetl zajímavý postřeh, a to ten, že na Tatraplánu z kultovek dost nesedí ...
Můj Tatraplán má rozměry celkem v normě:D-105mm Š-38mm V-34mm

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Tak jsem si přeměřil ten svůj a rozměry mi také sedí. Tak nevím, co dotyčný blouznil nebo co má za zmetek :D

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Obaja máte ohladne MB pravdu, hranatá mriežka na zadnom blatníku sa síce objavila naozaj počas prvej modernizácie v roku 1966, no verzia Standard sa ešte nejaký ten mesiac-dva, možno viac vyrábal s pôvodnou mriežkou. Až následne bola nová mriežka použitá na všetkých prevedeniach.

eMBébé
Příspěvky: 95
Registrován: 23 úno 2011, 00:26

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od eMBébé »

Po zveřejnění několika srovnávacích snímků modelu Š 1000MB v měřítku 1:43 v podání DeAgostini a Abrexu nyní přistoupím k podrobnějšímu popisu oněch modelů.
Nejdříve začnu rozměry v mm (délka x šířka x výška // rozvor náprav):
DeAgo: 96,5 x 38 x 33 // 56
Abrex: 98 x 38 x 34 // 56
předloha Š 1000MB : 4117 x 1620 x 1390 // 2400
Po znásobení měřítkem vyšly odchylky rozměrů vůči předloze takto (vyjádřeno v %):
DeAgo: 0,79 x 0,86 x 2,1 // 0,33
Abrex: 2,26 x 0,86x 5,18 // 0,33
Z uvedených hodnot je vidět, že odchylky rozměrů Abrexu jsou větší nežli u DeAgo. Abrex je kapánek delší i vyšší.
A teď k detailům:
Podvozek (ten jsem nefotil): přední náprava zespodu lepší u Abrexu, zadní i s motorovým prostorem lepší u DeAgo. Deago má navíc zadní lapače nečistot za koly, pro model ´64 ale nezvyklé. Nápravy vypadají u DeAgo opticky širší, samotné zpracování kol u DeAgo je přímo trestuhodné, zde má hodně navrch Abrex.
Karoserie mi přijde proporčně lepší u DeAgo, to se týče jak bočního profilu (zadní motorový prostor i kufr ve předu jsou vůči kabině u Abrexu dlouhé) tak i pohledu zepředu a zezadu, kde je vidět nepoměr výšky modelu Abrexu vůči předloze. Podběhy mi přijdou hezčí u DeAgo. Mřížka na zadních blatnících také, ta u Abrexu mi přijde velká a hranatější. Čelní a zadní okno mají horní hranu lepší u DeAgo, spodní zase u Abrexu. Stěrače jsou jednoznačně lepší u DeAgo. Boční dveře proporčně lepší u DeAgo, u Abrexu je sklon bočních oken větší, zužuje to kabinu. U Abrexu ale nechybějí rámečky u trojúhelníčků a jako bonus náznak jejich pantů namalovaný na sklíčkách. Přední světla jsou u DeAgo větší. Zadní jsou si zpracováním podobná, u Abrexu ale široká. Zadní mřížka má u Abrexu ostřejší hrany. Co se týče okrasných lišt na předním a zadním čele, jsou u Abrexu malované, u DeAgo montované. Ty montované jsou tudíž široké. Nárazníky jsou lepší u Abrexu, u DeAgo jsou na výšku mohutnější, lépe ale padnou ke karoserii, ty u Abrexu vyčnívají a ovlivňují tak odchylku měřítka v délce. Typový štítek na zadní kapotě je u Abrexu na černém podkladu, u DeAgo na červeném a větší. Oba jsou čitelné. To platí i o nápisu na čele.
V interiéru má navrch Abrex díky malovaným detailům. Na druhou stranu plato pod zadním oknem měli nechat černé už i proto, aby nebyla vidět ta mřížka, která se nepovedla. Ta je lepší u DeAgo, kde není pouze obdélníková, ale hezky opisuje kraj okna tak jako originál.
Na závěr ještě ceny modelů:
DeAgo: 26,90 zl (asi 190 Kč)
Abrex: nyní asi 395 Kč

Majkl
Příspěvky: 101
Registrován: 03 kvě 2009, 16:18

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Majkl »

Myslím, že z tohoto srovnání vychází lépe Deago, a to především v proporcích a tvarech, Abrex v pár detailech, což je vzhledem k ceně nic moc. Čili jestli vyjde mbéčko v IST tak bude jednoznačně nejlepší.
Obecně mi připadá, že Abrex neumí proporce např. i při srovnání Škody 120 od Altay a Abrexu prohrává Abrex na plné čáře.

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Súhlasím, Š120 od Abrexu je úplná katastrofa čo sa proporcií týka. A predné svetlá sú tiež akoby to bola 105-ka.

pp1
Příspěvky: 225
Registrován: 25 úno 2013, 15:11

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od pp1 »

Někde se tady kritizovalo erko od Abrexu.Plně souhlasim. Řada MB 1000-110-110R.pokud je máte někdo doma vedle sebe mělo by být erko nejnišší.Výška originálů v cm 1390 1380 erko1340.Umodelů je to přesně naopak.Š 110R je nejvyšší. Erko se prostě nepovedlo.

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Mně se zdá přední maska u MB od DEA víc spláclá, než má být. Asi je to správně, ale oku více lahodí ta od Abrexu.

jevidlo
Příspěvky: 7
Registrován: 01 zář 2010, 19:51

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od jevidlo »

Na polských stránkách Deagostini se objevila oficiálně a od zítřka se začíná prodávat kolekce - Auta PRL-u Zlota Kolekcja...
Pro začátek uvedeno prvních pět čísel - a zatím záplava samých polských kousků, které již vyšly, jenom v jiných barvách...

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“