Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Tiež som bol dnes v Dráčiku na Obchodnej.
Bohužiaľ som neodolal a kúpil 4 modely čo predtým neboli v Lacnej knihe.
Sú to: Moskvič 400-422 Pošta, Moskvič 400-420 Milicia ORUD,
a z civilných invalidné vozidielko SMZ S-3A, GAZ M20B Pobeda (na fotke vpravo)
Bohužiaľ som neodolal a kúpil 4 modely čo predtým neboli v Lacnej knihe.
Sú to: Moskvič 400-422 Pošta, Moskvič 400-420 Milicia ORUD,
a z civilných invalidné vozidielko SMZ S-3A, GAZ M20B Pobeda (na fotke vpravo)
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Taky jsem neodolal a v OV koupil oba moskviče a Mercedes SLS AMG.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
V levných knihách GAZ-21 I "Volha" viz.
(nefunkční link odstraněn adminem)
(nefunkční link odstraněn adminem)
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Na stránkach CS ,HU a PL kultoviek pridané nové modely
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Koukám, že četnost příspěvků zde v tomto tématu odpovídá tomu, co nového se děje na poli kultovek. Z novinek jsem opět silně znechucen.
Nejdřív k těm českým: Dacia 1300 je pěkná, ale už ji mám z polských kultovek. Totéž platí i o Oltcitu. Ten ale vřele doporučuji, jeden z nejpovedenějších modelů kultovek. Golf pro mně není kultovka, ale počkám si, až ho uvidím na živo. Corollu i MB zatracuji. A o Gazíka stokrát jinak taky nemám zájem. Warťas coupé se mi už také blýská ve vitríně, ale od Minichampsu. Verze kultovek jí nesahá ani po kotníky (tvar předního okna je trestuhodný), takže taky nemám zájem.
Teď k těm polským: Tarpan, Maluch Bombo, 125p Jamnik, Warszawa, Nysa, opět anabáze dalších verzí polských už v době vzniku většinou technicky hodně zastaralých a zfušovaných vozů, kterými bych se býti polákem moc nechlubil. Ale co bychom za to dali my býti tak štědře zasypáváni tolika modely české provinience... Z mé strany by byl zájem pouze a toho jezevčíka Jamnika 125p jakožto raritu.
Pro úplnost ještě stručně k novinkám od Dunaje: Passat a Panda - jak typické to "kultovky" východního bloku, jinak další enkláva polsko-ruských modelů stokráte jinak.
Suma sumárum, přibude mi do vitríny asi jen ten Jamnik.
Nejdřív k těm českým: Dacia 1300 je pěkná, ale už ji mám z polských kultovek. Totéž platí i o Oltcitu. Ten ale vřele doporučuji, jeden z nejpovedenějších modelů kultovek. Golf pro mně není kultovka, ale počkám si, až ho uvidím na živo. Corollu i MB zatracuji. A o Gazíka stokrát jinak taky nemám zájem. Warťas coupé se mi už také blýská ve vitríně, ale od Minichampsu. Verze kultovek jí nesahá ani po kotníky (tvar předního okna je trestuhodný), takže taky nemám zájem.
Teď k těm polským: Tarpan, Maluch Bombo, 125p Jamnik, Warszawa, Nysa, opět anabáze dalších verzí polských už v době vzniku většinou technicky hodně zastaralých a zfušovaných vozů, kterými bych se býti polákem moc nechlubil. Ale co bychom za to dali my býti tak štědře zasypáváni tolika modely české provinience... Z mé strany by byl zájem pouze a toho jezevčíka Jamnika 125p jakožto raritu.
Pro úplnost ještě stručně k novinkám od Dunaje: Passat a Panda - jak typické to "kultovky" východního bloku, jinak další enkláva polsko-ruských modelů stokráte jinak.
Suma sumárum, přibude mi do vitríny asi jen ten Jamnik.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Aký mal vlastne zmysel tento príspevok pre diskusiu?eMBébé píše:Koukám, že četnost příspěvků zde v tomto tématu odpovídá tomu, co nového se děje na poli kultovek. Z ...
Len si napísal že to už máš z poľskej série, čo je fajn ale je to tvoj problém. Nevidím teda dôvod na znechutenie, že to teraz vyjde aj u nás.
Kultové autá boli od začiatku zamerané primárne na najväčšie trhy, teda Rusko a Poľsko. Celkovo mapujú autá tej doby v celom východnom bloku. Absolútne to nie je o tom, že by sa Poliaci teraz chceli chváliť aké zastaralé autá u nich jazdili. Preboha, veď je to holý fakt, ktorý jednoducho zachytáva vývoj ich automobilového priemyslu.
A mne neprídu od veci ani tie "západné" modely. Sú to autá, ktoré si ľudia kupovali v Tuzexe, alebo vozili zo zahraničia aby sa aspoň takto priblížili západu.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
eMBébé - je úplne jasné, že sem príde len to, čo už bolo v Poľsku. A tiež je jasné, že z "našich" áut tam bude len to, čo jazdilo a bolo známe aj v zahraničí, to je vidieť aj u Editions Atlas Collections. Sme proste malý trh oproti Poľsku, Rusku (kultovky) a Nemecku (Atlas). S tým nič nenarobíme. A navyše škodovky ani nemôžu u nás predávať, aj keď 120l bola v Poľsku a Maďarsku a 1000MB mali už skoro hotovú ale ani ju radšej kvôli tomu nedokončili, lebo Abrex.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Minirecenzia Avia 21 Furgon (De Agostini-IXO) vs. Saviem SG2 (Altaya-IXO)
Pridávam pár fotiek oboch modelov na porovnanie + moje dojmy.
Najprv som si za celkom fajn cenu kúpil Saviema, s tým že za nie moc šťastnú prerábku od FoxToys by som nedal toľké peniaze. Keď sa ale nedávno objavila v ponuka pravá Avia 21, tak som neváhal. (dal som za ňu skoro 20 eur, tak dúfam že o pár mesiacov sa neobjaví v Lacných knihách...)
Myslím, že Avia je lepšie spracovaná a pre fanúšikov áut východného bloku určite zaujímavejšia. Oproti Saviemu má väčšie kolesá, smerovky a zadné svetlá sú poctivo spravené z plastu, vzadu aj s dobrou farebnou schémou. Avia má aj zásterky a výfuk vyvedený do boku. Oproti Saviemu je o dosť, ľahšia, takže gumy tak netrpia.
Pre mňa je to teda najzaujímavejší model z ruskej kolekcie Autá v službe. Nápis Školské obedy je celkom decentný, možno ho časom niečim prekryjem.
No a teraz pár slov k nedostatkom Avie. Model balený v klasickom blistri bol dosť zapackaný, akoby umastený. Najviac to bolo vidieť na oknách. Je to nejaká mastnota, moc to nešlo dole ani jarou.
Nástrek bielej strechy trochu zasahuje do modrej nad dverami vodiča, čo mi až tak nevadí. Horší je klasický nedostatok kultoviek - krivo nalepené svetlá.
Sú to ale iba také detaily, takže model hodnotím ako veľmi dobre spravený (z kategórie časopisových samozrejme).
Pridávam pár fotiek oboch modelov na porovnanie + moje dojmy.
Najprv som si za celkom fajn cenu kúpil Saviema, s tým že za nie moc šťastnú prerábku od FoxToys by som nedal toľké peniaze. Keď sa ale nedávno objavila v ponuka pravá Avia 21, tak som neváhal. (dal som za ňu skoro 20 eur, tak dúfam že o pár mesiacov sa neobjaví v Lacných knihách...)
Myslím, že Avia je lepšie spracovaná a pre fanúšikov áut východného bloku určite zaujímavejšia. Oproti Saviemu má väčšie kolesá, smerovky a zadné svetlá sú poctivo spravené z plastu, vzadu aj s dobrou farebnou schémou. Avia má aj zásterky a výfuk vyvedený do boku. Oproti Saviemu je o dosť, ľahšia, takže gumy tak netrpia.
Pre mňa je to teda najzaujímavejší model z ruskej kolekcie Autá v službe. Nápis Školské obedy je celkom decentný, možno ho časom niečim prekryjem.
No a teraz pár slov k nedostatkom Avie. Model balený v klasickom blistri bol dosť zapackaný, akoby umastený. Najviac to bolo vidieť na oknách. Je to nejaká mastnota, moc to nešlo dole ani jarou.
Nástrek bielej strechy trochu zasahuje do modrej nad dverami vodiča, čo mi až tak nevadí. Horší je klasický nedostatok kultoviek - krivo nalepené svetlá.
Sú to ale iba také detaily, takže model hodnotím ako veľmi dobre spravený (z kategórie časopisových samozrejme).
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
- Bydliště: Košice, Slovensko
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
V Polskej sérii bude model Robur
http://www.kultoweauta.pl/index.php?page=21#spis
http://www.kultoweauta.pl/index.php?page=21#spis
-
- Příspěvky: 199
- Registrován: 30 pro 2012, 18:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Dnes jsem obdržel dvě Avie 21F z ruské kolekce i s časopisem. Jeden půjde do světa, naco mít dva stejné. Ten nápis mně zas tak nevadí je to model z kolekce "ruské" tak proč to měnit.