Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
-
- Příspěvky: 578
- Registrován: 05 led 2012, 13:15
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Přesně tak, stovka, embéčko, stodváca emko a ouža, erko a Favorit/Forman by tam šoupli, to se hodně exportovalo po východním bloku. Zbytek nevím, zda by dodali
Rally 1:43, Dreamgarage 1:18
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Ale vdžyt na tu Š120 co udělalo ixo licenci mít museli, nebo jak to funguje? nebo musí mít licenci jen pro prodej v ČR?
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
No co se týká licence, tak myslím, že nové škodovky včetně dílů(od Octavia I) si Škoda chrání nejprve užitným/průmyslovým vzorem a ten platí cca 20let a registruaci si Škoda dělá ve všech státech, kde prodává Škodovky, po cca 20ti letech už to nejde prodloužit a jediná možnost jak se ochránit je zaregistrovat si 3D ochrannou známku, tu lze prodlužovat do nekonečna, a to podle mě (a projití i mezinárodních rejstříků) dělá Škodovka jen v Čechách. Tedy modely Škodovek starší 20ti let se můžou bez souhlasu prodávat všude mimo ČR, ale nesmí být na nich logo Škoda ani jiné ochranné známky(bez souhlasu). A to je dle mně případ modelu Škoda 120L od IXA, nemá licenci pro prodej v ČR.
Nevíte někdo kdy se začala vyrábět Škoda 120L od IXA? Já mám pocit, že to bylo dávno před tím než začal modely škodovek vyrábět Abrex. To by byl i důvod proč se nechce pouštět IXO do dalších modelů Škoda, protože hlavní odbytiště by bylo v Čechách a tam nemá šanci konkurovat Abrexu. NEO vyrábí resinové modely a tam jsou náklady daleko nižší a také se vyrábí menší série než kovových modelů, navíc eRko zatím Abrex nedělal. Je možný, že časem IXO nějakou Škodovku tak udělá. Zkusím na ně hodit dotaz...
Mimojiné Škodovka výhradní licence nedává, jen jsou podmínky pro získání podle mě dost komplikovaný, zdlouhavý a finančně nákladný narozdíl třeba od Tatry.
Nevíte někdo kdy se začala vyrábět Škoda 120L od IXA? Já mám pocit, že to bylo dávno před tím než začal modely škodovek vyrábět Abrex. To by byl i důvod proč se nechce pouštět IXO do dalších modelů Škoda, protože hlavní odbytiště by bylo v Čechách a tam nemá šanci konkurovat Abrexu. NEO vyrábí resinové modely a tam jsou náklady daleko nižší a také se vyrábí menší série než kovových modelů, navíc eRko zatím Abrex nedělal. Je možný, že časem IXO nějakou Škodovku tak udělá. Zkusím na ně hodit dotaz...
Mimojiné Škodovka výhradní licence nedává, jen jsou podmínky pro získání podle mě dost komplikovaný, zdlouhavý a finančně nákladný narozdíl třeba od Tatry.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Abrex bol podľa mojej pamäti vo vydaní Š120 pred Ixom.
Mimochodom, Ixo vyvinul aj MB, ale do predaja tiež nešla napriek tomu že model bol v nedokončenej podobe aj vystavený v Norimbergu.
Mimochodom, Ixo vyvinul aj MB, ale do predaja tiež nešla napriek tomu že model bol v nedokončenej podobe aj vystavený v Norimbergu.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Já si zas myslím, že ta 120 od IXA byla dřív, ale ruku do ohně bych za to nedal.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Řekl bych, že Abrex byl asi dříve (v 2006), Altaya dala Š 120 do kolekce vozů 80. let (viz odkazy), ale nikde tam přesně není datum, jen u prvního odkazu je napsáno 2007:
(nefunkční link odstraněn adminem)
http://www.forum-diecast.pt/index.php?topic=368.0
(nefunkční link odstraněn adminem)
1000 MB od IXO byla stejný typ jako Abrex, byla v Norimberku asi v 2009. Možná to měla být součást série pro kultovní auta...
(nefunkční link odstraněn adminem)
http://www.forum-diecast.pt/index.php?topic=368.0
(nefunkční link odstraněn adminem)
1000 MB od IXO byla stejný typ jako Abrex, byla v Norimberku asi v 2009. Možná to měla být součást série pro kultovní auta...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Každpoádne si myslím že zastúpenie československých áut v rôznych sériách DeAgostini v žiadnom prípade nereprezentuje ich postavenie v porovnaní s ostatnými značkami.
Tatra vyrábala najexotickejšie modely s vzduchom chladenými motormi V8, nič také v socialistických štátoch nevznikalo.
Škoda zas v rokoch 1948-89 vyrábala väčšie množstvo modelov než ktorýkoľvek iný výrobca, veď iba rôznych modelových radov vieme napočítať aspoň 9, a to som nezarátal športové verzie ako Felicia, 110R, Garde a Rapid. Ani takéto modely už po 50. rokoch neboli v ostatných štátoch vo výrobe, Daciu ani Polonez šport by som športovými modelmi nenazval.
Tatra vyrábala najexotickejšie modely s vzduchom chladenými motormi V8, nič také v socialistických štátoch nevznikalo.
Škoda zas v rokoch 1948-89 vyrábala väčšie množstvo modelov než ktorýkoľvek iný výrobca, veď iba rôznych modelových radov vieme napočítať aspoň 9, a to som nezarátal športové verzie ako Felicia, 110R, Garde a Rapid. Ani takéto modely už po 50. rokoch neboli v ostatných štátoch vo výrobe, Daciu ani Polonez šport by som športovými modelmi nenazval.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
A Altaya byla kolekce jako DeAgostiny? nebo to byla série přímo od IXO?
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
No ne tak docela, že ostatní moc nevyrobili. Onedávno byl pořat Retro v televizi o Moskviči. A tam bylo, že k nám se dovážela pouze 12 a 15tistovka a na vyvoz jiné obsahy i dokonce dýzly. A sportovní a nebo luxusní verze.
A třeba kupé nebo kabriolet M 412 můžeš vygooglit. Akdyž najedeš na fotky z můzea tak budeš koukat. A protože si věčina myslí, že svět začal rokem 1989 tak už aní nechtějí vědět že Moskvič měl formuli 1. Motor V8 sice nikdy nebyl do formule nasazený, ale vyrobený byl a s monopostem pak mnoho let osazený seriovým motorem ze 412 někdo vítězil v sovětském šampionátu.
A třeba kupé nebo kabriolet M 412 můžeš vygooglit. Akdyž najedeš na fotky z můzea tak budeš koukat. A protože si věčina myslí, že svět začal rokem 1989 tak už aní nechtějí vědět že Moskvič měl formuli 1. Motor V8 sice nikdy nebyl do formule nasazený, ale vyrobený byl a s monopostem pak mnoho let osazený seriovým motorem ze 412 někdo vítězil v sovětském šampionátu.
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
- Bydliště: Košice, Slovensko
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Spomínaný monopost formule 1 Moskvič G5 bol postavený v roku 1965, mal byť vybavený motorom GD-1, osem valec s obsahom motora 1500 ccm DOHC s výkonom 200 koní ( 150 kW).
V ruskej sérii Auto legendy vyšiel model tohto Moskviča.

V ruskej sérii Auto legendy vyšiel model tohto Moskviča.
