Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

Martin_Happy
Příspěvky: 578
Registrován: 05 led 2012, 13:15

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Martin_Happy »

Přesně tak, stovka, embéčko, stodváca emko a ouža, erko a Favorit/Forman by tam šoupli, to se hodně exportovalo po východním bloku. Zbytek nevím, zda by dodali
Rally 1:43, Dreamgarage 1:18

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Ale vdžyt na tu Š120 co udělalo ixo licenci mít museli, nebo jak to funguje? nebo musí mít licenci jen pro prodej v ČR?

Paganini
Příspěvky: 174
Registrován: 17 bře 2010, 16:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Paganini »

No co se týká licence, tak myslím, že nové škodovky včetně dílů(od Octavia I) si Škoda chrání nejprve užitným/průmyslovým vzorem a ten platí cca 20let a registruaci si Škoda dělá ve všech státech, kde prodává Škodovky, po cca 20ti letech už to nejde prodloužit a jediná možnost jak se ochránit je zaregistrovat si 3D ochrannou známku, tu lze prodlužovat do nekonečna, a to podle mě (a projití i mezinárodních rejstříků) dělá Škodovka jen v Čechách. Tedy modely Škodovek starší 20ti let se můžou bez souhlasu prodávat všude mimo ČR, ale nesmí být na nich logo Škoda ani jiné ochranné známky(bez souhlasu). A to je dle mně případ modelu Škoda 120L od IXA, nemá licenci pro prodej v ČR.
Nevíte někdo kdy se začala vyrábět Škoda 120L od IXA? Já mám pocit, že to bylo dávno před tím než začal modely škodovek vyrábět Abrex. To by byl i důvod proč se nechce pouštět IXO do dalších modelů Škoda, protože hlavní odbytiště by bylo v Čechách a tam nemá šanci konkurovat Abrexu. NEO vyrábí resinové modely a tam jsou náklady daleko nižší a také se vyrábí menší série než kovových modelů, navíc eRko zatím Abrex nedělal. Je možný, že časem IXO nějakou Škodovku tak udělá. Zkusím na ně hodit dotaz...

Mimojiné Škodovka výhradní licence nedává, jen jsou podmínky pro získání podle mě dost komplikovaný, zdlouhavý a finančně nákladný narozdíl třeba od Tatry.

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Abrex bol podľa mojej pamäti vo vydaní Š120 pred Ixom.
Mimochodom, Ixo vyvinul aj MB, ale do predaja tiež nešla napriek tomu že model bol v nedokončenej podobe aj vystavený v Norimbergu.

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Já si zas myslím, že ta 120 od IXA byla dřív, ale ruku do ohně bych za to nedal.

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od FKS »

Řekl bych, že Abrex byl asi dříve (v 2006), Altaya dala Š 120 do kolekce vozů 80. let (viz odkazy), ale nikde tam přesně není datum, jen u prvního odkazu je napsáno 2007:
(nefunkční link odstraněn adminem)
http://www.forum-diecast.pt/index.php?topic=368.0
(nefunkční link odstraněn adminem)
1000 MB od IXO byla stejný typ jako Abrex, byla v Norimberku asi v 2009. Možná to měla být součást série pro kultovní auta...

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Každpoádne si myslím že zastúpenie československých áut v rôznych sériách DeAgostini v žiadnom prípade nereprezentuje ich postavenie v porovnaní s ostatnými značkami.
Tatra vyrábala najexotickejšie modely s vzduchom chladenými motormi V8, nič také v socialistických štátoch nevznikalo.
Škoda zas v rokoch 1948-89 vyrábala väčšie množstvo modelov než ktorýkoľvek iný výrobca, veď iba rôznych modelových radov vieme napočítať aspoň 9, a to som nezarátal športové verzie ako Felicia, 110R, Garde a Rapid. Ani takéto modely už po 50. rokoch neboli v ostatných štátoch vo výrobe, Daciu ani Polonez šport by som športovými modelmi nenazval.

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

A Altaya byla kolekce jako DeAgostiny? nebo to byla série přímo od IXO?

T603
Příspěvky: 533
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

No ne tak docela, že ostatní moc nevyrobili. Onedávno byl pořat Retro v televizi o Moskviči. A tam bylo, že k nám se dovážela pouze 12 a 15tistovka a na vyvoz jiné obsahy i dokonce dýzly. A sportovní a nebo luxusní verze.
A třeba kupé nebo kabriolet M 412 můžeš vygooglit. Akdyž najedeš na fotky z můzea tak budeš koukat. A protože si věčina myslí, že svět začal rokem 1989 tak už aní nechtějí vědět že Moskvič měl formuli 1. Motor V8 sice nikdy nebyl do formule nasazený, ale vyrobený byl a s monopostem pak mnoho let osazený seriovým motorem ze 412 někdo vítězil v sovětském šampionátu.

shimmansky
Příspěvky: 618
Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od shimmansky »

Spomínaný monopost formule 1 Moskvič G5 bol postavený v roku 1965, mal byť vybavený motorom GD-1, osem valec s obsahom motora 1500 ccm DOHC s výkonom 200 koní ( 150 kW).
V ruskej sérii Auto legendy vyšiel model tohto Moskviča.
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“