Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

shimmansky
Příspěvky: 618
Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od shimmansky »

Séria kultové automobily vychádzajú aj v Srbsku a Bulharsku, zatial nemám link.
V Bulharskej sérii viem o dvoch modeloch:
1. Moskvič 408 modrý
2. Renault 8 červený
3. Volga M 21
4. Wartburg 312

V Srbsku:
1. Zastava 101
2. Lada 1500
3. Zastava 750
4. Trabant 601
Modely sú na podstavcoch.

Martin_Happy
Příspěvky: 578
Registrován: 05 led 2012, 13:15

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Martin_Happy »

zajímavé. Z toho u nás nebyl jen ten Renault 8, ne? (V Rumunsku Dacia 1100)
Rally 1:43, Dreamgarage 1:18

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

Pravdepodobne ďalší model v RO sérií:
Obrázek
Obrázek

shimmansky
Příspěvky: 618
Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od shimmansky »

Pekné ARO, bude sa hodiť do zbierky.

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

Tak tohle ARO fakt chci, moje oblíbené. Zajímavé, pro Rumuny už několikáté domácí auto a pro nás to asi skončilo :(

eMBébé
Příspěvky: 95
Registrován: 23 úno 2011, 00:26

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od eMBébé »

Celý život jsem se mylně domníval, že na tom ten náš československý automobilový průmysl alespoň v rámci toho bývalého východního bloku nebyl zas tak špatně. A hle, až tato série modelů kultovních aut ČSSR a jí podobné série kultovek a autolegend jiných poskomunistických zemí mne vyvedla z tohoto životního omylu. Kde se hrabem na Poláky, Rusy, Dederáky ba dokonce i Rumuny.
Děkuji Ti, DeAgostini... ;)

Martin_Happy
Příspěvky: 578
Registrován: 05 led 2012, 13:15

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Martin_Happy »

já chápu, že nesmí dávat škodovky, ale ignorace Velorexu, Aerovek, Dalších Tater, Pragovek mi štve. A co metalex? Metalex nepatří škodovce, když už nic, mohli udělat Rapida a Fáčko Cabrio, Formana Pickup DC a monoposty a formule
Rally 1:43, Dreamgarage 1:18

miroussm
Příspěvky: 593
Registrován: 29 led 2010, 00:34
Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od miroussm »

No zrovna Favorit DC tu moc nejezdil :). Ono naše auta nebyla špatná a bylo jich hodně, jenže kromě Škodovek je nikdo nikde asi moc nezná. Kolik Tater 603 nebo 613 se vyvezlo? moc ne, kolik Pragovek? nehledě na to, že za dob socialismu se těch osobních Pragovek moc nevyrobilo. A pro ně je rozhodující kupní síla a ta je v Rusku, Polsku, Maďarsku a Rumunsku větší než u nás. V Rumunsku se jim vyplatí zaplatit ARO nebo modifikace Dacií, protože rumunů je hodně a prodá se to, ale ruku na srdce, kolik lidí v ČR by si koupilo model Favorita cabrio? dost, ale opravdu tolik aby to zaplatilo vývoj a výrobu? A pravda, v Polsku i Maďarsku jezdí Favoritů mraky, ale myslím že třeba ty Poláci mají raději Syreny a podobný šroty.

Paganini
Příspěvky: 174
Registrován: 17 bře 2010, 16:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Paganini »

Už to tu mockrát zaznělo, možná sem to psal i já sám, ale musím to zopakovat. DeAgostini, Atlas ani žádná jiná obdobná distribuční společnost žádné modely NEVYRÁBÍ!!! Pouze si je licenčně nechá vyrobit u nějakého výrobce modelů např. u IXA apod.
Důvody proč se česká auta v těchto časopisech neobjevují jsou dva
1) Česko je malý trh - v podstatě se vyrábí jen modely Škodovek a Tater - jiné značky by se nikomu nevyplatilo vyrábět (nebo si to alespoň výrobci myslí)
2) Škodovky vyrábí jen Abrex a s ohledem na to, že Abrex má nastavenu cenovou politiku poměrně nízko - modely z "kultovního" období stojí +/- 400,- a s ohledem na malý český trh se nedivím, že se s DeAgostini nedohodl - DeAgostini nechce prodávat Škodovky ve své kolekci za 400,- a Abrex nemá důvod dovolit DeAgostinimu, aby je prodával za 200,- (a tím konkuroval Abrexu)navíc u Abrexu si neumím představit zlevnění/snížení kvality, tak jako např. u IXA, tedy není v tom žádný zákaz Škoda Auto jak se tady často mylně píše, ale čistě ekonomické důvody...

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od FKS »

Podle mě v té licenci problém je, DeA nedostalo licenci k prodeji Š120 (IXO verze), tak v CZ kolekci není (ačkoliv měla být) zatímco v PL ano. Pokud by jim Škoda licenci dala, tak věřím, že by ještě nějakou škodovku udělali (u IXO), ale určitě by to nebylo v rozsahu jako dělá/chce dělat Abrex, tipuju, že by šli do Š110R, Š100 a Š1000 MB, víc asi ne. Cílem DeA je kolekci maximálně natáhnout ve všech zemích, tedy nějaká škodovka by se jim i hodila, ale ne v takovém počtu jako polská a německá auta, to je jasné.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“