Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Co se týče zde diskutované výbavy a obzvláště střešní antény u Oltcitu, je-li zadní stěrač (a na modelu je), měla by být i anténa. A to platí i pro polské verze. Ale pánové, která kultovka anténu má? Z českých zatím ani jedna, u polských jsem na ni narazil pouze u Volhy GAZ M-22. Jestli nebude problém spíše ve způsobu balení. Blistr není právě vhodný pro takovéto detaily, zvláště není-li ani model upevněn k podložce. Musíme se holt u kultovek smířit s modely bez antén...
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Na porovnanie OLTCIT z Rumunských kultoviek, bol na podstavci a tiež je bez antény
(nefunkční link odstraněn adminem)
viac foto na http://rocs.rajce.idnes.cz/OLTCIT
(nefunkční link odstraněn adminem)
viac foto na http://rocs.rajce.idnes.cz/OLTCIT
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Oltcit se k nám dovážel v letech 87-90, ve verzi R byly barvy bílá, béžová, červená a šedomodrá a ve verzi RL stříbrná, stříbromodrá a hnědá, vše metalíza. V Rumunsku jsem viděl také ostře žlutou a brčálově zelenou.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Ani neviem prečo mi tak záleží na tomto modeli, veď je to iba jedna z mnohých. Ale predsa, nejaké spomienky na toto auto mám. Náš sused v činžiaku vlastnil jeden červený kus, myslím z roku 1988. Pred tromi rokmi ho začal predávať a potom som videl koniec toho auta na kaskadérskej show. Trošku som ho lutoval, ale tieto autá nikdy nebudú hodnotné veterány, kvalita bola mizerná, čo vie potvrdiť aj môj otec ktorý koncom 80. rokov navštívil jednu predajňu Oltcitov v Rumunsku a bol zhrozený kvalitou spracovania. Jediným plusom aspoň ostáva model z kultoviek ktorý sa podaril naozaj pekne. Určite je lepší ako najbližší konkurenti Tavria a Aleko v rovnakom štýle.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Naposledy upravil(a) Speed dne 08 dub 2012, 22:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Je pravda, že Oltcity vyrobené už pod plne rumunským vedením boli strašné šmejdy, no tie vyrobené ešte pod dohľadom francúzov boli celkom kvalitné - sami sme jeden taký (biely) mali a slúžil bez akýchkoľvek problémov až kým sme ho nepredali (myslím, že to bolo v 2004).
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Vyfotil som všetky dostupné limuzíny 70.rokov z východného bloku. Menovite: Wartburg W353, Lada 1200, Fiat 125p, Škoda 100, Moskvič 412 a Dacia 1300.
Naposledy upravil(a) Speed dne 08 dub 2012, 22:32, celkem upraveno 3 x.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Súhlasím s tým, že ako model, je vydarený, ale ako auto bol Oltcit zúfalý. Na jar 1987, keď som kupoval Š120L , niektorí moji známi ma nahovárali, aby som počkal na "novinku" z Rumunska. A ukázalo sa, že som spravil dobre a moja Škodovečka jazdila (síce u iného majiteľa) ešte v roku 2005, čoho sa dožil máloktorý Oltcit. Väčšina z nich skončila veľmi skoro kvôli poruchovosti a na tú dobu vysokú cenu ND.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
My sme ho v tom 2004-tom predávali vo veľmi dobrom stave a tiež len kvôli tomu, že sme dostali ponuku na Feldu Combi, ktorá sa nedala odmietnuť. Inak by sme si ho nechali.
Speed - parádna skupinovka
Speed - parádna skupinovka
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
U Oltcitu byl ještě problém že první co sem přišli měli hodně dílů z Francie (poznalo se to na řazení zpátečky, montáž FR dílů ji měla tuším dopředu a Rumunsko ji měl dozadu) tam se lidi namlsali to auto na tu dobu jelo, bylo pohodlné a připomínalo západ... pak ale přišlo vystřízlivění když to začalo vyrábět Rumunsko samo a začal kolotoč - nekvalitní karburáty, zpracování atd atd...
Sbírka modelů Citroën