Mercedes konkrétně nevím, ale některé vozy se tehdy prodávali individuálně v Tuzexu po Brněnském veletrhu. Jednalo se vždy o vystavovaný kus a nevztahovala se na něj záruka a ani nebyl zajištěn servis. Sehnal jsem takto Hondu Monkey a později, někdy kolem roku 1985 jsem byl dost "namlsanej" na Opel Kadet GSI, ale kvůli tomu servisu jsem koupil radši Rapida...Speed píše:K foteniu som vybral len autá vyrobené na západe a predávané cez Tuzex, v krabičkách ...
nOstalgia
Re: nOstalgia
Re: nOstalgia
To je pravda a z veletrhu se tady objevovala fakt zajímavá auta, třeba Fiat Multipla první generace, která se tady jinak neprodávala. Na druhé straně se občas objevil i nějaký exot normálka za korunky v Mototechně, třeba Austin Alegro V Plzni jezdil z Brna koupený světle zelený Renault 20, ten se teda později také nabízel, ale v jiné výbavě. Hezké bylo, že se tehdy řidiči stejných "západních" aut navzájem zdravili blikáním světlomety, zvlášť u Fiatu 600 to byla skoro jistota. Byla to tehdy divná doba, nechtěl bych samozřejmě, aby se vrátila, ale tohle bylo fakt hezké
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 05 čer 2013, 21:21
Re: nOstalgia
nasiel som fiata 128 coupe 1/43, ale ceny su brutalne, nezapadaju do môjho rozpoctu na modely
(nefunkční link odstraněn adminem)
(nefunkční link odstraněn adminem)
Re: nOstalgia
Díky, to je ten správný a podle kol a pruhu na kufru je ve výbavě SL
Re: nOstalgia
Speed: o něco takového se snažím taky, leč letos jsem dal přednost českým modelům a tak s těmi západními trochu pokulhávám. Ale chybí Ti tam toho víc, než si vypsal, co třeba takový Renault 18 či Saab 99 nebo Ford Capri .
Re: nOstalgia
Už vám někomu přišla Jawa Autocultu z Foytoys?
Re: nOstalgia
Miroussm: určite je tých vozidiel dovážaných počas komunizmu viac, lenže ja som tú dobu nezažil a tým pádom nemám osobné spomienky. Ako dobrý zdroj informácií mi poslúžili dobové pohľadnice a knižné publikácie, lenže väčšina bola vydaná ešte v 70. rokoch, v 80. rokoch sa veľmi často použili staršie fotografie.
Navyše, mnohé tuzexové autá z 80. rokoch boli po revolúcií aj dovážané, a novo zakúpené sa tým pádom preriedili s dovezenými. Preto som zatial niektoré typy nevedel určiť, napr. Fiat Regatu, aj tebou spomínaný Renault 18 či Opel Kadett E. Boli tieto dostupné na našom trhu aj pred rokom 1990?
A Ford Capri? Viem že ich tu pár kusov jazdilo, ale boli dostupné v Mototechne/Tuzexe?
O čom viem že v 60. rokoch sa doviezlo 400 kusov Toyoty Corona, alebo okolo roku 1988 Daewoo Racer sedan v počte 1500 kusov.
Navyše, mnohé tuzexové autá z 80. rokoch boli po revolúcií aj dovážané, a novo zakúpené sa tým pádom preriedili s dovezenými. Preto som zatial niektoré typy nevedel určiť, napr. Fiat Regatu, aj tebou spomínaný Renault 18 či Opel Kadett E. Boli tieto dostupné na našom trhu aj pred rokom 1990?
A Ford Capri? Viem že ich tu pár kusov jazdilo, ale boli dostupné v Mototechne/Tuzexe?
O čom viem že v 60. rokoch sa doviezlo 400 kusov Toyoty Corona, alebo okolo roku 1988 Daewoo Racer sedan v počte 1500 kusov.
Re: nOstalgia
Renault 18 se docela určitě prodával v Mototechne. Jako dnes ho vidím vystaveny v Plzni v barvě slonová kost. Pro běžné zákazníky byl ale nedostupný. Dal se také s ostatními uvedenými objednat v Tuzexu. V Mototechne byl ve stejné době v nabídce Fiat 131 1600 CL
ve druhém faceliftu s velkými zadními lampami a již s novým motorem za tehdy obludnych 169.000 Kcs. Ten tam byl v tmavě červené barvě. No, už je to davno
ve druhém faceliftu s velkými zadními lampami a již s novým motorem za tehdy obludnych 169.000 Kcs. Ten tam byl v tmavě červené barvě. No, už je to davno
Re: nOstalgia
V Československu nebyly nové automobily volně prodejné až do konce šedesátých let a monopol na jejich prodej za Kč měl n.p. Mototechna. Pořadníky na koupi nového automobilu byly na některé typy zrušené až na začátku sedmdesátých let. Dovoz aut vyráběných mimo "východní blok" byl velmi sporadický až teprve na konci šedesátých a na začátku sedmdesátých let byly do Československa i když v menším množství dodány pro Mototechnu (tedy pro prodej za Kč) i automobily "ze západu". Tyto kontrakty byly podepsány v r.1968 na několik let dopředu ale nejednalo se o nijak závratné počty ani typy. Auta byla dodávána postupně, jak bylo nasmlouváno, takže se tato auta v Mototechně objevovala i na začátku normalizace, kdy byl dovoz čehokoliv ze západu radikálně omezen. Tato auta však byla k mání až za dvoj i vícenásobek ceny tehdejších Škodovek. Pro většinu běžných lidí byla tato auta i tak nedostupná.... Po vypršení těchto kontraktů už byly v Mototechně jen "auta východního bloku" - Škoda, TAZ, Tatra, VAZ(Lada), Moskvič, Volha, Dacia, Olcit, polský Fiat, ZAZ,UAZ ( ale některé byly jen pro organizace) až do roku 1988,kdy se v nabídce objevil Daewo Racer(licence Opel). PZO Tuzex dovážel "ve větším množství" jen auta značek, které měly v ČSSR zajištěný servis, ale zájemcům zajistil i prodej individuální. Nejčastěji to byla auta vystavená na brněnském strojírenském veletrhu. Na tyto vozy se však nevztahovala záruka a nebyl zajištěn servis v ČSSR. To už tady bylo ale psáno...
Re: nOstalgia
Už koncem 50. let se prodávaly Simca Aronde, Fiat 600, Renault 4CV a Ford Anglia a celkem běžné byly vidět na silnicích. Sledoval jsem to při cestách do skoly.
Naposledy upravil(a) H+H+ dne 09 led 2016, 18:01, celkem upraveno 2 x.