nOstalgia
Re: nOstalgia
Jak to bylo s T613 Coupe se dá najít na internetu (viz odkaz). Původní Vignaleho prototyp se po nehodě asi již neopravoval. Tatra později vyrobila další kupé (červené s hranatými světly), toto kupé však současný majitel nechal upravit podle vzhledu Vignaleho verze. Model asi bude podle té předělané T613, ale nemyslím si, že odlišnosti obou verzí mají nějaký zásadní vliv na vzhled a provedení modelu. Model od Matrixu je moc pěkný, osobně nelituji, že jsem ho koupil.
http://www.tatra700.cz/fotoalbum/t613-- ... 613-coupe/
http://www.tatra700.cz/fotoalbum/t613-- ... 613-coupe/
Re: nOstalgia
Zdravím kolegové ,tak za sebe musím říct že ta nová Škoda 935 je fakt povedená srovnatelná s Tatrou 87 od Matrix. Jinak si myslím buďme rádi za každý dobrý model Československý a Český ,už dávno nejsme pupek světa.
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: nOstalgia
Mě mrzí fakt, že se většinou vyrobí špičkový model tuzemského auta, které je však víceméně ojedinělé. Přitom máme široké porfolio vozového parku, které by určitě stálo za pozornost a zdaleka se nejedná jen o osobní auta. Věřím, že IST bude postupně modely Škodovek, ale i Tater vyrábět pod vlastní značkou, protože jejich koncept je ve většině případů povedený. Už se nemůžu dočkat jejich plnohodnotného erka, garde, 105, 120, sanitní 1201, 1000MB, Octavie, Felicie, ale i Tatry 603-1, 613, 600, 141, 148 a snad i postupem času dalších. U Československé produkce nejde o nějaký pupek světa, ale o samotný a nezpochybnitelný fakt, že naše země byla významným automobilovým výrobcem v rámci celého východního bloku což nelze ignorovat ani popírat.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 29 lis 2015, 00:08, celkem upraveno 1 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: nOstalgia
Zdravím kolegové , to s pupkem světa bylo spíš pro naše výrobce a určitě jich tu několik je .Ale vždy se čeká co konkurence ,je zajímavé že malá cizí firma vyrobí model prototypu a nemá obavu že jej i v tak malém nákladu (333 kusů) neprodá. Jinak "sberatel21 " plný souhlas.
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: nOstalgia
No právě o tom píši. Trochu mě to uráží - je to jako kdyby někdo říkal, že se zmůžeme tak maximálně na povedený prototyp. Co od takové země někde na divokém východě čekat? Když už se něco povede tak to zůstane na papíře nebo se vyrobí maximálně jako prototyp, protože na sériovou výrobu nemají. V mých očích to tak trochu podkopává nejen celé spektrum povedených sériových aut, ale i našeho potenciálu. Proto takové "falešné" modely nepodporuji svou koupí a raději podpořím ručně vyrobenou Tatru někde na Ukrajině. Takový model je totiž v mých očích nejen oslavou poctivé práce těchto strojů, ale i dovednosti našeho průmyslu. Zanechává tak důstojný odkaz něčeho opravdového.
Omlouvám se za mnoho slov o ničem, ale já vždy a za vším vidím víc než jen lacinou honbu za senzací za každou cenu a taky nenávidím honiče vychytávek:).
Omlouvám se za mnoho slov o ničem, ale já vždy a za vším vidím víc než jen lacinou honbu za senzací za každou cenu a taky nenávidím honiče vychytávek:).
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 04 pro 2015, 00:51, celkem upraveno 1 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: nOstalgia
Pozri sa na produkciu Autocultu, sú tam samé takéto "chuťovky". Takže ja som rád, že je medzi nimi aj Škoda a Aero. Áno, ak by š935 vyrobilo napr. IXO / IST, to už by bolo divné. Ale od Autocultu to skôr beriem ako +, že do svojej produkcie zaradili aj autá od nás.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek
Re: nOstalgia
Přesně tak, Autocult se vydal cestou unikátů a nebo nedoceněných aut, či jak to říci. Zrovna Minor malosériovka nebyla. A já si nemyslím, že by výrobci dělali naše prototypy či neznámá auta, děláte, jak kdyby se vyráběly jen prototypy. Který například? prototyp byla akorát T612 Vignale Coupé a teď až Škoda 935 a to asi díky propagaci, jakou tomu Škodovka teť udělala. Jinak snad žádný prototyp. Všechy vydané Tatry byly sériové a velmi úspešné, Škodovky také. Další fakt, který je třeba říci je, proč se některé naše prototypy do výroby nedostaly. Většina před válečných a válečných prototypů se do výroby nedostala kvůli válce. A to byl zrovna příklad Škody 935. Každý takový prototyp ukazuje schopnosti československých kostruktérů a je fajn, že na to výrobci myslí. Upřímně, od začátku nadvlády Ruska jsem už těch dobrých aut moc neudělali. Do války a krátce po ní se naše auta vyvážela i do států, ale pak? Škoda 120 opravdu zaspala dobu. Jen proto, že nám to někdo zakázal. Kdo se trochu zajímal o prototypy, které vznikly za socíků, zjistil by, že některé byly konkurence schopné západu. Takže potenciál tu byl, jen nám to vždy někdo překazil. I tak si myslím, že na tu bídu je úspěch, kolik českých modelů vzniklo. Ve světě nikomu nic neříká Tatra 613 či Š120 a přesto do toho výrobci jdou s vidinou zisku.
-
- Příspěvky: 440
- Registrován: 01 kvě 2013, 02:51
Re: nOstalgia
Je to o úhlu pohledu a netvrdím, že na tomto tvrzení není taktéž kus pravdy. Nic není černobílé. Přesto si však myslím, že auta minulé éry, tedy i ta od počátku nadvlády SSSR měla svůj styl a osobitost oproti unifikované a zglobalizované současnosti. Co model to jistá specifická charakterizace. Mě to prostě vyhovovalo a není to jen sentiment.
Naposledy upravil(a) sberatel21 dne 04 pro 2015, 00:55, celkem upraveno 1 x.
..."neberte život příliš vážně, stejně z něj nevyváznete živí"...
Re: nOstalgia
Tak v tom s Tebou souhlasím na 100%. Přesně jak říkáš, každé auto mělo svůj styl, každé bylo jiné. Dnes je všechno stejné. Design na jedno brdo, motory jakbysmet. Kvalita výroby spíše poslední roky upadá. Že mi po 9 létech shnila Felicie, to chápu, že mám ale na tříleté Oktavii zrezlé páté dveře, kvůli tomu nefukční osvětlení SPZa nefukční stěrač a ještě zatýká přes těsnění předních dveří, to je na pováženou. Nevím, dneska mě auta nebaví. I kdybych měl supersport, je to nabušený elektronikou a člověk si tu jízdu nemůže ani vychutnat. Jelikož mám celkem rád poslední éru Bondovek, líbí se mi, jak se tam vždy sentimentálně vrací k původnímu Astonu DB4, protože to auto mělo prostě duši a styl. To dnešním vozům chybí, jen konzum. A třeba proto nesbírám nová auta, stejně tak si nemyslím, že za 30 let budou na veteránských značkách jezdit Fábie či Hjondé.
Re: nOstalgia
Na tomto fóre je nás asi viac, čo obdivujeme tvarovú eleganciu áut z polovice minulého storočia