Klasika

Odpovědět
Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Duesenberg, další černý klenot, tentokrát od Matrixu.

DUESENBERG Model SJ LWB Town Car Bohman & Schwartz #J553-2582 / 1935
Limit : 252/408

Jen je škoda, že taková firma jako Matrix, když tvoří popisku k vozu, uvede špatně číslo motoru. Na nálepce na krabičce i na gravírovaném štítku na podstavci je uvedeno "533" , všechny prameny však uvádějí 553.

Další fotky ZDE :
https://dbclassic.rajce.idnes.cz/1_43_D ... 35_MATRIX/
IMG_E2903.JPG
Naposledy upravil(a) Dali.B dne 31 říj 2019, 20:52, celkem upraveno 1 x.

golfman
Příspěvky: 131
Registrován: 08 čer 2015, 19:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od golfman »

No to je parádní kus. Také bych ho chtěl. Kdyby mi zbyly nějaké finance tak do něj půjdu.
S těmi štítky si moc hlavu nedělají. Já mám dokonce dva různé modely Duesenberga s jedním a to samým štíkem na podstavci. Zajímavé na tom je to, že jeden model je od Matrixu a jeden od GLM. Z toho je krásně vidět, že pro obě firmy vyrábí stejná továrna. To je globalizace v praxi. Na druho stranu výhoda je, že mají stejné standarty provedení a modely můžou stát bez problémů vedle sebe. :D

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Je to fakt úžasný kousek a černá mu moc hezky sluší. Uznávám, že chybka se občas vloudí, ale přesto jsou ty modýlky téměř dokonale :)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Kdesi jsem četl, že Matrix a GLM mají údajně stejné majitele. Je to určitě dobře, že se dají modely bez problémů stavět vedle sebe.
Ale celkem mě překvapuje ten samý štítek na GLM a Matrixu, když GLM dávají štítky kolmo před auto a Matrix podélně bokem.
Dokonalé ale rozhodně nejsou, i když za ty peníze by měly být. Na tomto Duesenbergu byl jeden přední světlomet nalepený tak nakřivo, že jsem ho musel opatrně ulomit a nalepit znovu. :( To bych ale asi musel sbírat Illario a to se obávám, že asi nikdy žádný model od nich mít nebudu. :lol:

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: Klasika

Příspěvek od marklukes »

Dali.B píše:
12 lis 2018, 16:44
... Dokonalé ale rozhodně nejsou, i když za ty peníze by měly být. Na tomto Duesenbergu byl jeden přední světlomet nalepený tak nakřivo, že jsem ho musel opatrně ulomit a nalepit znovu. :( To bych ale asi musel sbírat Illario a to se obávám, že asi nikdy žádný model od nich mít nebudu. :lol:
To mě tedy nepříjemně překvapilo. Právě si vybírám svůj první (nebo několik) veterán v resinu mám v hledáčku 2x Matrix, 2x Esval. 90% mých veteránů tvoří IXO MUS. Drobná chybička se občas vloudila, ale ne natolik, abych musel díl ulomit a znovu nalepit. Proto jsem se také snažil, pokud to bylo možné, model vybírat osobně když jsem jel do Prahy - u FOXe nebo v MAC modelu. U resinů to není možné. GLM a Esval české shopy nevedou, Matrix u FOXe ano, ale se lhůtou dodání cca 10 dnů, to znamená, že nejsou k obhlédnutí na krámě. Takže zbývá sázka do loterie a koupit v eshopu (Modelissimo, Carmodel) a modlit se, aby model přišel a aby přišel dobrý kus. Nebo ještě tak Matrix u FOXe a při osobním převzetí ho tam rovnou nechat, pokud by měl chybu. Měl jsem zato, že pokud se u IXO MUS za 800 Kč občas vyskytla DROBNÁ nedokonalost, tak model za 70 - 100 éček bude dokonalost sama. Takže jsem na rozpacích.
PS: taky si nedovedu představit, že bych vlastnil Illario, ale to jsem si před pár lety taky neuměl představil, že bych byl ochoten dát "dva hadry" za model 1:43 a to ještě ani ne kovový. :-)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

No, jedna z výhod velkosériových diecastů je v tom, že technologie je více strojová, průmyslová. Proto se méně vyskytují chyby. Takové osazení světlometu by asi bylo vyrobeno tak, že to tam prostě zapadne, u všech stejně, a je to. Jenomže malosériové resiny mají mnohem větší podíl ruční práce, resp. tvořivé ruční práce, takže jsou mnohem více závislé na lidském faktoru. Dá se říct, že na 4 z 5 modelů musím něco opravovat. Jsou to ale jen drobnosti. Zrovna teď mi tady leží na stole Bugatti 57 Guilloré od Matrixu. Všechno v pořádku, ale ten, kdo lepil pod zadní okno dekál loga Bugatti ho nalepil excentricky, tak 3mm od osy, což je u modelu 1:43 zatraceně velký úlet. Takže nezbylo, než zeškrábnout. Dnes mi z Francie z eBay dorazil aršík s logy Bugatti v 1:43, takže se bude lepit nové. ;)

golfman
Příspěvky: 131
Registrován: 08 čer 2015, 19:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od golfman »

Tak to máš docela častou smůlu na nepořádné čínské dělníky. Já mám zatím jediný problém s modelem Tatra 87 - Matrix Lowman Museum. Chybí mi lišta na přední kapotě zakončená znakem Tatra. Docela problém. Zrovna tenhle asi nejhezčí model Tatry už v podstatě nelze sehnat. Na druhou stranu nemůžu říct, že diecasty by byly dělány pečlivě. Například Whitebox je úplná katastrofa, všechny jsem vrátil ( např. viz tenhle - https://american-icons.blogspot.com/201 ... tebox.html - viz pohled zezadu. Tahle značka mi už nesmí domů.

H+H+
Příspěvky: 2254
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

No, to teda koukám :roll: . To jsem fakt zvědavý, co mi přijde. Žádný modelář nejsem a občasné problémy u IXO Museum jsem bez problému řešil reklamací. Moc jich vlastně nebylo. Jednou chybějící hvězda u Mercedesu, podruhé ulomená a pak taky natržený obal. Kvalita montáže je fakt slušná. Zatím mám nejlepší zkušenost s modýlky RIO. O Italech se traduje, že jsou lemplové, kvalita skutečných italských aut žádný zázrak není, ale k modýlkům mají zřejmě lepší vztah. Také původní francouzská kolekce Age D´Or byla vždycky bez problému, ale u Ypsilonek se občas nějaká závada našla. Reklamce v Tuzexu výměnou byla v podstatě nemožná, protože se jednalo o jednorázové dodávky. Musím přiznat, že mám původní nadšení pro Matrix po přečetení hrůzných informací poněkud zviklané, ale na druhé straně moc jiných možností do budoucna nenám ;)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Hmm.. tak to je největší problém, když něco chybí, to je vlastně neřešitelné. :(
Když jsem ale hovořil o diecastech, tak jsem měl na mysli takové ty solidní značky. Whitebox je low-end, to bych vůbec nehodnotil.
Já jsem vás chlapi nechtěl vystrašit nebo odradit, to vůbec ne. Tak strašné to zase není, byly to fakt většinou úplné drobnosti. ;)
Jediné dvě vážnější věci, které se vyskytly :

RR Phantom III Thrupp a Maberly (Maharaja)
- U tohoto modelu byly zcela šikmo nalepeny přední sedačky, prostě nebyly kolmo na podélnou osy, ale šikmo, spolujezdec více vpředu, obě sedačky umístěny zešikma. Zapáčil jsem větším šroubovákem pod obě sedačky, chtělo to fakt více síly, byly přilepeny fest, ale podařilo se je odlepit. Pak jsem je nalepil správně.

Bugatti 51 Dubos Coupe
- Tady mě to ještě čeká. Zadní ostruha usazena zcela šikmo, ani nenavazovala na začátek ostruhy na střeše, prostě celá nakloněná na stranu. Už jsem ji opatrně rozviklal a srovnal. Bohužel ještě na jedné straně není ostruha nalakovaná lakem. Celé auto je vínově červená metalíza, ale ostruha z jedné strany je jen barevná, ale matná. Koupím si modelářský čirý lak ve spreji, zbytek auta zalepím a stříknu to. Když lak steče trošku do škvíry mezi karosérií a ostruhou, alespoň po uschnutí upevní uvolněnou ostruhu.

marklukes
Příspěvky: 882
Registrován: 02 kvě 2009, 11:19
Bydliště: Tachov

Re: Klasika

Příspěvek od marklukes »

No, díval jsem se na stránky výrobců (Matrix, GPL, Autocult, Esval ...) - všude se holedbají, jak pečlivě jsou modely kontrolovány :)
Zeptal bych se - GLM je taky holandská firma jako Matrix? A Esval? Jinak předpokládám, že všichni vyrábí v Ćíně, ať už je firma odkudkoli.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“