Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Auta z této serie mají téměř ve všech "kamenných" hračkárnám v Polsku. https://www.rajmalucha.pl/modele-w-skal ... 28999.html https://www.ceneo.pl/;szukaj-kolekcja+prl. Cena za ten autobus je cca 280 kč což není mnoho, ale moc od toho nečekejte.
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Přeji dobrý den všem.
Po delší době přidávám na web nový model.
Nafocen a publikován nový model autobusu 1:43 - RENAULT R 4192 1956.
Fotogalerii tohoto modelu najdete v rubrice : "FOTOGALERIE MODELŮ ZAHRANIČNÍCH AUTOBUSŮ 1:43" Vlevo v menu tohoto webu.
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1956.html
Mějte se moc krásně!
Iva Rajmová
Po delší době přidávám na web nový model.
Nafocen a publikován nový model autobusu 1:43 - RENAULT R 4192 1956.
Fotogalerii tohoto modelu najdete v rubrice : "FOTOGALERIE MODELŮ ZAHRANIČNÍCH AUTOBUSŮ 1:43" Vlevo v menu tohoto webu.
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1956.html
Mějte se moc krásně!
Iva Rajmová
Naposledy upravil(a) Pokračovatelka dne 01 kvě 2018, 12:32, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Dobrý den všem.
Od pana Miloše Chlupa z Rousínova jsem si pořídila modely Karosa B 731 a C 734.
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1983.html
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1985.html
Mějte se lidi moc fajn !
Iva
Od pana Miloše Chlupa z Rousínova jsem si pořídila modely Karosa B 731 a C 734.
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1983.html
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1985.html
Mějte se lidi moc fajn !
Iva
Naposledy upravil(a) Pokračovatelka dne 01 kvě 2018, 12:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Gratuluji k tomuto přírůstku - dokonalá připomínka způsobu dopravy do školy!
Jinak je třeba pochválit stránky - asi nejdokonalejší sběratelský web
Jinak je třeba pochválit stránky - asi nejdokonalejší sběratelský web
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Přeji krásný den.
Hlásím dva nové přírůstky do sbírky!
JELCZ 272 MEX a BUSSING Senator 12D
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1963.html
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1964.html.
Hlásím dva nové přírůstky do sbírky!
JELCZ 272 MEX a BUSSING Senator 12D
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1963.html
http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1964.html.
Naposledy upravil(a) Pokračovatelka dne 01 kvě 2018, 11:39, celkem upraveno 1 x.
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Tak už se to povedlo, paráda. Obrázky jsou vidět v pěkné velikosti.
Já s tím mám taky problém, z rajčete mi jde vkládat obrázky jenom ze zástupců obrázků, ne ze samotných fotek. Proto jsou tady ty fotky horší než když se zobrazí přímo na rajčeti.
Já s tím mám taky problém, z rajčete mi jde vkládat obrázky jenom ze zástupců obrázků, ne ze samotných fotek. Proto jsou tady ty fotky horší než když se zobrazí přímo na rajčeti.
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Ze samé radosti že jsem přišla na to jak vkládat obrázky ještě jeden.
Tentokrát je to extra historický vůz - omnibus PRAGA L z roku 1912.
Fotogalerii najdete zde : http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1912.html
No a vitrína s modely se k mé velké spokojenosti plní modely!
Mějte se moc fajn - Iva.
Tentokrát je to extra historický vůz - omnibus PRAGA L z roku 1912.
Fotogalerii najdete zde : http://iva-rajm.netstranky.cz/fotogaler ... -1912.html
No a vitrína s modely se k mé velké spokojenosti plní modely!
Mějte se moc fajn - Iva.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 17 dub 2017, 15:30
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Novinka v nabídce, Karosa LC 736 http://www.busmodely.cz/produkty/karosa-lc-736
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Umíte někdo porovnat modely Karos od p. Plodíka o od AM? které jsou lepší?
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 zář 2017, 10:28
Re: Kovové i resinové modely trolejbusů a autobusů 1/43
Přeji všem krásný den.
Nejprve asi toto.
Jsem si zcela vědoma, že jsem ta poslední, kdo by měla veřejně napsat jakousi recenzi o modelech.
Toto je tedy pouze a jenom můj, subjektivní pohled, který není v žádném případě obecní a nikomu jej nenutím !!!
Už jsem tu otázku četla několikrát, od různých lidí na různých místech.
Které modely Karos jsou lepší?
Od pana Jiřího Plodíka, nebo ty od pana Miloše Chlupa?
Já s vašim dovolením položím otázku jinak.
Tedy jaký rozdíl vidím já osobně mezi modely obou pánů?
Píši konkrétně o modelech Karosa řady 700, ale obecně to platí o všech jejich modelech. Ještě když byl táta na živu a měl ve své sbírce modely od obou pánů, tedy mohla jsem je vzájemně porovnávat, vždy mi přišla na rozum při pohledu na ně jedna myšlenka. Spojit tak dohromady z každého modelu to lepší. Tedy přesněji napsáno do karoserie od pana Plodíka nainstalovat interiér od pana Chlupa, při prodejní ceně někde kolem dvou a půl tisíce korun. Tak by byl výsledek, alespoň pro mne velmi akceptovatelný.
U obou pánů se jedná o odlité modely z resinu.
KAROSERIE :
Modely pana Plodíka jsou pěkně odlité, v měřítku 1:43 modelově vzhledné, karoserie s detaily bočních krytů a dveří je zevnitř hladce očištěna a má přiměřenou tloušťku, což se dále ukazuje jako zásadní věc.
Modely pana Chlupa jsou z vnějšku pěkně odlité, v měřítku 1:43 modelově vzhledné, na karoserii jsou však detaily bočních krytů a zvláště dveří řešeny pomocí samolepek. Ono to jako celkový dojem z větší vzdálenosti nevypadá až tak špatně, pohled z malé vzdálenosti však absenci mezer ve dveřích a krytech odhaluje. Největší rozdíl je ale na vnitřním zpracování odlitku karoserie a jeho tloušťce. Odlitek karoserie je totiž u modelů pana Chlupa vzhledem k měřítku 1:43 - no napíši silnější než by lidské oko v tomto měřítku čekalo. Asi by tomuto hodně pomohlo, kdyby byly vnitřní hrany oken a dveří dohladka obroušené, (což by tloušťku odlitku karoserie na těchto místech viditelně ztenčilo), to se však bohužel nekoná. Výsledek je pak asi nejvíce markantní uvnitř dveří, kde je síla odlitku spolu s nezačištěnými vnitřními hranami hodně viditelná.
INTERIÉR :
Tady si zaslouží pan Chlup velkou pochvalu, jeho modely mají interiér vybavený i madly, nosiči zavazadel pod stropem a na něm větráky a světly. Tyto doplňky bohužel modely pana Plodíka nemají a jednoznačně jim to hodně ubírá, působí zkrátka interierově chudě. To je při srovnávání modelů asi ten největší rozdíl.
Z dalších věcí jen asi to, že pan Chlup má na všech oknech těsnící gumy - i když řešeny pomocí samolepek, přece to vypadá lépe než okna bez gum na modelech pana Plodíka. Pneumatiky jsou na Plodíkových modelech z klasické měkké gumy se vzorky, pan Chlup je má odlité, ale se vzorky a rozdíl zjistíme až při bližším zkoumání.
Ještě je tu jedna věc, na kterou bych málem zapomněla a tou jsou zpětná zrcátka (mimochodem na tomto vláknu již mnohokrát u modelů pana Plodíka probíraná), která jak se osobně domnívám patří mezi důležité doplňky modelu.
Pražský Foxtoys si s tímto pro ně zřejmě nedůležitým doplňkem nijak hlavu neláme a tak jsou modely pana Plodíka dodávány bez nich. Nevím jak dnes, ale byla možnost pana Plodíka osobně kontaktovat a on vám bez problémů dodatečně zpětná zrcátka zaslal. Nikdy mi ale nedošlo a stále nedochází, proč sakra nemohou ta zpětná zrcátka ve Foxtoys k modelu přibalit!
Pan Chlup zpětná zrcátka k modelu který vám bezpečně zabalený zašle automaticky přibaluje v sáčku.
Asi by se našly další drobné rozdíly, ale to už je na každém jak se na modely dívá.
Cena modelů je také více než zásadní.
Vím, že si táta za panem Plodíkem do Havlíčkova Brodu pro modely osobně jezdil a byly za cenu 3000Kč. Stejné modely prodává pražský modelářský obchod a E-shop Foxtoys, kde už je ovšem cena díky rabatu těsně kolem 4000Kč. Tedy litr na horu jen to hvízdne.
Pan Chlup si modely prodává sám na svém webu a ceny jsou o mnohem jiné, od 1800 do 200OKč dle modelu.
Cena je tedy jednoznačně a pro většinu lidí rozhodující na straně Pana Chlupa z Rousínova, o kvalitě a osobních požadavcích na vlastní model si každý musí rozhodnout sám.
Na závěr nutno ještě napsat, že si osobně modelářské práce a výsledků obou pánů výrobců velice vážím a jsem moc ráda, že tu jsou a své modely nabízejí!
S pozdravem
Iva Rajmová
http://iva-rajm.netstranky.cz/
Nejprve asi toto.
Jsem si zcela vědoma, že jsem ta poslední, kdo by měla veřejně napsat jakousi recenzi o modelech.
Toto je tedy pouze a jenom můj, subjektivní pohled, který není v žádném případě obecní a nikomu jej nenutím !!!
Už jsem tu otázku četla několikrát, od různých lidí na různých místech.
Které modely Karos jsou lepší?
Od pana Jiřího Plodíka, nebo ty od pana Miloše Chlupa?
Já s vašim dovolením položím otázku jinak.
Tedy jaký rozdíl vidím já osobně mezi modely obou pánů?
Píši konkrétně o modelech Karosa řady 700, ale obecně to platí o všech jejich modelech. Ještě když byl táta na živu a měl ve své sbírce modely od obou pánů, tedy mohla jsem je vzájemně porovnávat, vždy mi přišla na rozum při pohledu na ně jedna myšlenka. Spojit tak dohromady z každého modelu to lepší. Tedy přesněji napsáno do karoserie od pana Plodíka nainstalovat interiér od pana Chlupa, při prodejní ceně někde kolem dvou a půl tisíce korun. Tak by byl výsledek, alespoň pro mne velmi akceptovatelný.
U obou pánů se jedná o odlité modely z resinu.
KAROSERIE :
Modely pana Plodíka jsou pěkně odlité, v měřítku 1:43 modelově vzhledné, karoserie s detaily bočních krytů a dveří je zevnitř hladce očištěna a má přiměřenou tloušťku, což se dále ukazuje jako zásadní věc.
Modely pana Chlupa jsou z vnějšku pěkně odlité, v měřítku 1:43 modelově vzhledné, na karoserii jsou však detaily bočních krytů a zvláště dveří řešeny pomocí samolepek. Ono to jako celkový dojem z větší vzdálenosti nevypadá až tak špatně, pohled z malé vzdálenosti však absenci mezer ve dveřích a krytech odhaluje. Největší rozdíl je ale na vnitřním zpracování odlitku karoserie a jeho tloušťce. Odlitek karoserie je totiž u modelů pana Chlupa vzhledem k měřítku 1:43 - no napíši silnější než by lidské oko v tomto měřítku čekalo. Asi by tomuto hodně pomohlo, kdyby byly vnitřní hrany oken a dveří dohladka obroušené, (což by tloušťku odlitku karoserie na těchto místech viditelně ztenčilo), to se však bohužel nekoná. Výsledek je pak asi nejvíce markantní uvnitř dveří, kde je síla odlitku spolu s nezačištěnými vnitřními hranami hodně viditelná.
INTERIÉR :
Tady si zaslouží pan Chlup velkou pochvalu, jeho modely mají interiér vybavený i madly, nosiči zavazadel pod stropem a na něm větráky a světly. Tyto doplňky bohužel modely pana Plodíka nemají a jednoznačně jim to hodně ubírá, působí zkrátka interierově chudě. To je při srovnávání modelů asi ten největší rozdíl.
Z dalších věcí jen asi to, že pan Chlup má na všech oknech těsnící gumy - i když řešeny pomocí samolepek, přece to vypadá lépe než okna bez gum na modelech pana Plodíka. Pneumatiky jsou na Plodíkových modelech z klasické měkké gumy se vzorky, pan Chlup je má odlité, ale se vzorky a rozdíl zjistíme až při bližším zkoumání.
Ještě je tu jedna věc, na kterou bych málem zapomněla a tou jsou zpětná zrcátka (mimochodem na tomto vláknu již mnohokrát u modelů pana Plodíka probíraná), která jak se osobně domnívám patří mezi důležité doplňky modelu.
Pražský Foxtoys si s tímto pro ně zřejmě nedůležitým doplňkem nijak hlavu neláme a tak jsou modely pana Plodíka dodávány bez nich. Nevím jak dnes, ale byla možnost pana Plodíka osobně kontaktovat a on vám bez problémů dodatečně zpětná zrcátka zaslal. Nikdy mi ale nedošlo a stále nedochází, proč sakra nemohou ta zpětná zrcátka ve Foxtoys k modelu přibalit!
Pan Chlup zpětná zrcátka k modelu který vám bezpečně zabalený zašle automaticky přibaluje v sáčku.
Asi by se našly další drobné rozdíly, ale to už je na každém jak se na modely dívá.
Cena modelů je také více než zásadní.
Vím, že si táta za panem Plodíkem do Havlíčkova Brodu pro modely osobně jezdil a byly za cenu 3000Kč. Stejné modely prodává pražský modelářský obchod a E-shop Foxtoys, kde už je ovšem cena díky rabatu těsně kolem 4000Kč. Tedy litr na horu jen to hvízdne.
Pan Chlup si modely prodává sám na svém webu a ceny jsou o mnohem jiné, od 1800 do 200OKč dle modelu.
Cena je tedy jednoznačně a pro většinu lidí rozhodující na straně Pana Chlupa z Rousínova, o kvalitě a osobních požadavcích na vlastní model si každý musí rozhodnout sám.
Na závěr nutno ještě napsat, že si osobně modelářské práce a výsledků obou pánů výrobců velice vážím a jsem moc ráda, že tu jsou a své modely nabízejí!
S pozdravem
Iva Rajmová
http://iva-rajm.netstranky.cz/
Naposledy upravil(a) Pokračovatelka dne 19 kvě 2018, 15:25, celkem upraveno 2 x.