Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
1000 MB zmizelo, Tatraplán je poslední Polska kultovka.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Asi není v Polsku mají v plánu zatím 170 čísel
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
No co sem četl na polských forech, tak na na Škodu nemají licenci, a proto zatím nebude. Což je zvláštní, kdy ho ohlásí a nemají na něj licenci.
Zajímalo by mě jak to je s tou licencí Abrexu? Nikdo jiný nemůže dělat modely škodovky (krom resinu) v celém světě nebo to je jen omezeno reginálně?
A je to jinak běžné, že určitý výrobce modelů má licenci na nějaké značky aut a nikdo jinný je nesmí vyrábět nebo to je spíš vyjímka?
Každopádně je to velká škoda, že není konkurence ve výrobě škodovek. Pro mně je Abrex z nouze ctnost, modely nejsou špatné, ale myslím, že pokud by vycházely v ISTu tak by byly (i přes všechny jejich nedostatky) lepší, ovšem za vyšší cenu...
Zajímalo by mě jak to je s tou licencí Abrexu? Nikdo jiný nemůže dělat modely škodovky (krom resinu) v celém světě nebo to je jen omezeno reginálně?
A je to jinak běžné, že určitý výrobce modelů má licenci na nějaké značky aut a nikdo jinný je nesmí vyrábět nebo to je spíš vyjímka?
Každopádně je to velká škoda, že není konkurence ve výrobě škodovek. Pro mně je Abrex z nouze ctnost, modely nejsou špatné, ale myslím, že pokud by vycházely v ISTu tak by byly (i přes všechny jejich nedostatky) lepší, ovšem za vyšší cenu...
- hurvajs
- Příspěvky: 2707
- Registrován: 02 kvě 2009, 08:10
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Myslím, že vše zálečí na škodovce komu dá licenci a komu ne. A i když licenci mají,každý model musí ještě škodovka schválit a teprve pak jde do prodeje( viz. modely Škoda - Foxtoys)
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Ja jsem spokojený s kvalitou Tatraplánu a teď ještě povalečna T 87. To by bylo něco. Myslim, že už to končíi i v Polsku. A to by se naško něco ruského co se knam dovaželo a v ruské serii bylo. Např Moskvič 412.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Tedy Tatraplan T600 je překrásný.Opravdu se povedl.A když se dodělají červené proužky nárazníku,případně chromované kliky a lištička pro označní Tatra na předních blatnících nemá model chybu.Snad ještě bílý věnec volantu a hnědá sedadla.....O tom jestli nějaká řada končí,nebo ne to jsou jen dohady.Zpráva,že končí v Čechách,Maďarsku,nebo Polsku nějakým číslem,to se už objevilo mnohokrát...Ale nikdy to nebylo nebylo podloženo žádnou zprávou vydavatele...Co se týká Škodovky,ale i jiných značek,pokud chce výrobce modelu jej prodávat pod značkou musí žádat výrobce o licenci a zpravidla ji uděluje schválením hotového modelu připraveného do výroby.Výrobce modelu musí přitom splnit všechny podmínky,které si automobilka určí včetně barevného provedení.Pokud něco z toho nesplní,nesmí se model prodávat s označením automobilky ani na modelu,ani na krabičce....Na ŠKODU 1000 MB má už licenci Abrex....
Naposledy upravil(a) ja1 dne 25 srp 2014, 18:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
A jakto , že dříve mohla vyjít Škoda 120 i v Polsku , když ji má i Abrex ?
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Mohl by sem někdo dát fotku Tatraplánu? A kde jste ho sehnali? Díky
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Taky to byla jediná Škodovka,kterou Abrex dělá a zároveň vyšla v kultovkách a to jen v polské řadě.Ona totiž musí firma vyrábějící model výrobci aut za tu licenci také zaplatit a to se Abrexu ,který ji dostal určitě nelíbilo....Může někdo namítnout,že De Agostini vydal u nás jěště Favorita ve zvláštním čísle a jako dárek pro předplatitele byla Škoda 1000MB a 120L.To byly ale pokud vím modely Abrex a jen pro český trh,které nejspíš i od Abrexu byly nakoupeny....keramhora píše:A jakto , že dříve mohla vyjít Škoda 120 i v Polsku , když ji má i Abrex ?
Fotka Tatraplánu je už v jednom z příspěvku výše,stejně tak kde se dá sehnat.Vyšel dnes a mají ho ve všech trafikách,ve kterých mají běžná čísla kultovek.Otázka je kolik čísel v které trafice dostali a zda nejsou již vyprodané.Do té "mé" chodí dva kusy a obě jsem tentokrát koupil Já. Druhý model chci totiž předělat na černou barvu,která byla pro ČSSR typická... Zvláštní číslo se dá i objednat u De Agostini.....
Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy
Konečně kultovka jak se patří. Tatraplánek se povedl, je velmi autentický, jedna z nejpovedenějších kultovek. Potěšil mně. Díky matnému stříbrnému laku vynikly detaily jako spáry či okapičky, rámky oken vypadají taky dobře. Potěšila i zadní stěna v interiéru, dokonce i s vyplněným okénkem. Celkový dojem kazí akorát ta celochromovaná kolečka. Na druhou stranu ale mají na poklicích nápis TATRAPLAN. Ten chybí naopak v ozdobných lištách na předních blatnících. Přední osku kol bylo třeba trochu zkrátit.
Tatraplan jsem sehnal v jedné trafice u nás, bral jsem předposlední kus. V Tescu, kde jindy kupuji kultovky, jsem jej nesehnal.
(nefunkční link odstraněn adminem)
Tatraplan jsem sehnal v jedné trafice u nás, bral jsem předposlední kus. V Tescu, kde jindy kupuji kultovky, jsem jej nesehnal.
(nefunkční link odstraněn adminem)