Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

T603
Příspěvky: 531
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

1000 MB zmizelo, Tatraplán je poslední Polska kultovka.

pp1
Příspěvky: 225
Registrován: 25 úno 2013, 15:11

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od pp1 »

Asi není v Polsku mají v plánu zatím 170 čísel

Majkl
Příspěvky: 101
Registrován: 03 kvě 2009, 16:18

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Majkl »

No co sem četl na polských forech, tak na na Škodu nemají licenci, a proto zatím nebude. Což je zvláštní, kdy ho ohlásí a nemají na něj licenci.
Zajímalo by mě jak to je s tou licencí Abrexu? Nikdo jiný nemůže dělat modely škodovky (krom resinu) v celém světě nebo to je jen omezeno reginálně?
A je to jinak běžné, že určitý výrobce modelů má licenci na nějaké značky aut a nikdo jinný je nesmí vyrábět nebo to je spíš vyjímka?
Každopádně je to velká škoda, že není konkurence ve výrobě škodovek. Pro mně je Abrex z nouze ctnost, modely nejsou špatné, ale myslím, že pokud by vycházely v ISTu tak by byly (i přes všechny jejich nedostatky) lepší, ovšem za vyšší cenu...

Uživatelský avatar
hurvajs
Příspěvky: 2707
Registrován: 02 kvě 2009, 08:10
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od hurvajs »

Myslím, že vše zálečí na škodovce komu dá licenci a komu ne. A i když licenci mají,každý model musí ještě škodovka schválit a teprve pak jde do prodeje( viz. modely Škoda - Foxtoys)

T603
Příspěvky: 531
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

Ja jsem spokojený s kvalitou Tatraplánu a teď ještě povalečna T 87. To by bylo něco. Myslim, že už to končíi i v Polsku. A to by se naško něco ruského co se knam dovaželo a v ruské serii bylo. Např Moskvič 412.

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

Tedy Tatraplan T600 je překrásný.Opravdu se povedl.A když se dodělají červené proužky nárazníku,případně chromované kliky a lištička pro označní Tatra na předních blatnících nemá model chybu.Snad ještě bílý věnec volantu a hnědá sedadla.....O tom jestli nějaká řada končí,nebo ne to jsou jen dohady.Zpráva,že končí v Čechách,Maďarsku,nebo Polsku nějakým číslem,to se už objevilo mnohokrát...Ale nikdy to nebylo nebylo podloženo žádnou zprávou vydavatele...Co se týká Škodovky,ale i jiných značek,pokud chce výrobce modelu jej prodávat pod značkou musí žádat výrobce o licenci a zpravidla ji uděluje schválením hotového modelu připraveného do výroby.Výrobce modelu musí přitom splnit všechny podmínky,které si automobilka určí včetně barevného provedení.Pokud něco z toho nesplní,nesmí se model prodávat s označením automobilky ani na modelu,ani na krabičce....Na ŠKODU 1000 MB má už licenci Abrex....
Naposledy upravil(a) ja1 dne 25 srp 2014, 18:18, celkem upraveno 1 x.

keramhora
Příspěvky: 426
Registrován: 10 úno 2010, 21:58

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od keramhora »

A jakto , že dříve mohla vyjít Škoda 120 i v Polsku , když ji má i Abrex ?

Mikesh
Příspěvky: 43
Registrován: 25 črc 2011, 11:58

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Mikesh »

Mohl by sem někdo dát fotku Tatraplánu? A kde jste ho sehnali? Díky

ja1
Příspěvky: 382
Registrován: 11 úno 2013, 11:12

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od ja1 »

keramhora píše:A jakto , že dříve mohla vyjít Škoda 120 i v Polsku , když ji má i Abrex ?
Taky to byla jediná Škodovka,kterou Abrex dělá a zároveň vyšla v kultovkách a to jen v polské řadě.Ona totiž musí firma vyrábějící model výrobci aut za tu licenci také zaplatit a to se Abrexu ,který ji dostal určitě nelíbilo....Může někdo namítnout,že De Agostini vydal u nás jěště Favorita ve zvláštním čísle a jako dárek pro předplatitele byla Škoda 1000MB a 120L.To byly ale pokud vím modely Abrex a jen pro český trh,které nejspíš i od Abrexu byly nakoupeny....
Fotka Tatraplánu je už v jednom z příspěvku výše,stejně tak kde se dá sehnat.Vyšel dnes a mají ho ve všech trafikách,ve kterých mají běžná čísla kultovek.Otázka je kolik čísel v které trafice dostali a zda nejsou již vyprodané.Do té "mé" chodí dva kusy a obě jsem tentokrát koupil Já. Druhý model chci totiž předělat na černou barvu,která byla pro ČSSR typická... Zvláštní číslo se dá i objednat u De Agostini.....

eMBébé
Příspěvky: 95
Registrován: 23 úno 2011, 00:26

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od eMBébé »

Konečně kultovka jak se patří. Tatraplánek se povedl, je velmi autentický, jedna z nejpovedenějších kultovek. Potěšil mně. Díky matnému stříbrnému laku vynikly detaily jako spáry či okapičky, rámky oken vypadají taky dobře. Potěšila i zadní stěna v interiéru, dokonce i s vyplněným okénkem. Celkový dojem kazí akorát ta celochromovaná kolečka. Na druhou stranu ale mají na poklicích nápis TATRAPLAN. Ten chybí naopak v ozdobných lištách na předních blatnících. Přední osku kol bylo třeba trochu zkrátit.
Tatraplan jsem sehnal v jedné trafice u nás, bral jsem předposlední kus. V Tescu, kde jindy kupuji kultovky, jsem jej nesehnal.

(nefunkční link odstraněn adminem)

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“