Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

asimetr.cara
Příspěvky: 4
Registrován: 18 srp 2011, 17:18

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od asimetr.cara »

Kultovní auta ČSSR - mám objednanou celou kolekci, ve vitrínce se pomalu hromadí modely. Kvalita modelů je - no řekněme průměrná, mohla být o mnoho lepší, ve srovnání s modely ABREX. Ten časopis - no nevím, ale připadá mi jako nástroj k vymývání mozků těch mladých. Časopis je ubohý a má velmi mnoho chyb. Škoda, že nelze s nikým s vydavatelství komunikovat. V kolekci jsou některá auta, která zde v té době nejezdila vůbec, nebo jen sporadicky. Chybí auta, která zde jezdila dost početně zastoupená a patřila k době - např. Fiat, Renault, Hillman apod. Jenže tato auta se v kolekci neobjeví, protože by byl problém s časopisem. Myslíte si kolegové, že by někdo měl odvahu napsat, že i n. p. Mototechna prodával auta ze západu? Ikdyž samozřejmě v omezeném počtu. Jaký je váš názor na ten problém?

Nyky
Příspěvky: 31
Registrován: 17 kvě 2010, 19:01

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Nyky »

No nevím co je to za odvahu ale prosím.Dodnes vlastním vůz značky Simca 1301 z roku 68 který první majitel zakoupil v Tuzexu v Brně.Simci se sem dovážely zcela běžně a dokonce zde byl zaveden značkový servis.Nejdříve jan jako Simca a později jako Simca Talbot a na konec Chrysler.Ze starého ceníku Mototechny cituji některé zajímavé vozy.Austin Alegro 1500. Renault 5. Chrysler 180. Ford Cortina. Fiat 131 Miraflori ten stál 104 300,- Saab 99 za 125 000,-a Simca za 115 000,- s metalízou za 116 000,-Ceny jsou z roku 1977.

T603
Příspěvky: 533
Registrován: 21 úno 2010, 16:32

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od T603 »

Pánove pořád dokola, tyto modely nejsou určeny na český trh. Máme jenom to co se neprdá na velkých trzích. Např Rusko, Polsko a nevím jestli se tam tyto zahraniční vozy prodávaly. V Polské kolekci je např Volcwagen 1200. A minochodem Já měl doma kdisi plakát Mototechny a tam byly vozy které mototechna dovažela Asi ty co píše Nyky. Jinak tyto vozy byly v bombonierach. A ještě dodnes mám skovanou účtenku když naši kupovali Moskviče. Prodejna Renault Moskvič Ostrava Cihelní 49 :P

asimetr.cara
Příspěvky: 4
Registrován: 18 srp 2011, 17:18

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od asimetr.cara »

Vážený pane nebo paní, jste Bůh! Simca 1301 to bylo super auto. Pamatuji i Simcu Aronde a Elysé. Ty ostatní Vámi zmiňované auta samozřejmě také. Jistě, Mototechna prodávala jen něco, ale prodávala. Většina západních vozů byla v Tuzexu. Ale v inzerátech ve Světě motorů nebo v nově vzniklém Autobazaru n. p. Klenoty se dalo koupit téměř vše. Pocházím z Ostravska, z hornického kraje a z kraje ocelářů a hutníků. Ti všichni občas dostali možnost si koupit ojeté vozy z dovozu a někteří je potom prodávali. Ale třeba bylo jen do Mototechny dovezeno za celou dobu výroby 22 000 ks Renaultů 4 CV a dalších asi 30 000 ks přes Tuzex. Jsem moc rád, že jsem tady potkal někoho, kdo ví, že i za minulého režimu se tady daly legálně koupit auta zápaních značek. Já jsem dlouho bojoval s Moskvičem a s embéčkama, před tím mi dal otec Wartburga 311. Byly to hezké automobilní časy. Nějak více jsme si těch autíček vážili.

shimmansky
Příspěvky: 618
Registrován: 12 kvě 2009, 08:26
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od shimmansky »

Prikladám ceník vozidiel predávaných Mototechnou pre rok 1977-1978.
V roku 1970 bolo do Českolsovenska dovezených 400 ks Toyota Corona 1500 výmenou za traktory Zetor. Cena Toyoty bola 110 000 kč.
(nefunkční link odstraněn adminem)

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od FKS »

Asi opravdu nemá cenu spekulovat, proč v sérii jsou auta, která v ČSSR nejezdila a proč tam nejsou jiná auta, která tady byla. Jak se tady psalo, řídí se to Polskem a Ruskem (ale právě na ladovkách a volhách nás v ČR série zatím šidí), "západní" auta jsou zatím v sérii (myslím obecně, nejen Kultovní auta ČSSR) jen ta, která se na východě montovala v licenci (VW brouk atd.). Jelikož série v Polsku dále pokračuje, je možné, že ji rozšíří i o auta z čistě z dovozu, ale myslím, že v Polsku zase neměli "tolik" jiných cizích značek jako v ČSSR přes Tuzex a Mototechnu, takže tipuju, že tomu tak nebude. IXO má třeba simek plno, 1301 od něj mám, je i 1307 nebo Chrysler 1800...

Jinak nekvalitu bych chápal tak, že je na modelu vada (bohužel, někdy se to stane). To, že se jedná o ošizené verze IXO bych neviděl jako nekvalitu, to je prostě vlastnost. Nebo lépe se dá mluvit o úrovni množství detailů u finální úpravy modelu, u některých modelů je to super (třeba Lada Niva), někde je to více ořezané, ale co chtít za cenu ve výši o něco přesahujícící polovinu ceny modelů starších aut od Abrexu?

Úroveň "časopisu" je někdy diskutabilní, jsou tam často nesmysly a je vidět, že to jsou překlady z polštiny, ale někdy tam je něco zajímavého o autě. Ta druhá část o kultuře/politice atd. nestojí většinou za nic, podle mě by to tam vůbec nemuselo být. Největší výhodu časopisu vidím v tom, že asi snižuje sazbu DPH u modelu, protože to berou jako tiskovinu s přílohou modelu a je to teda celé v základní sazbě (alespoň Amercom to tak má), v reálu je samozřejmě tou hlavní částí model...

Amerika
Příspěvky: 38
Registrován: 16 lis 2010, 21:57

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Amerika »

http://www.kultoweauta.pl/index.php?page=13#spis v Polské kolekci Jeep Willys MC! Co si vzpomínám, tak ty se snad ve východním bloku ani nemontovaly.... Že by konečně přisly západní auto na řadu? :o

polaris
Příspěvky: 25
Registrován: 12 črc 2010, 08:00

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od polaris »

Jeep Mb se ve východním bloku vyráběl opět v Jugoslávii v továrně Zástavy v Kragujevaci. Vyrobilo se jich 162 kusů! Pak se tam začala vyrábět klasika Zástavy, Yugo a spol. (nefunkční link odstraněn adminem)

Amerika
Příspěvky: 38
Registrován: 16 lis 2010, 21:57

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Amerika »

Tak to díky za rozšíření obzorů a znalostí, to jsem ani netušil.... A já měl za to, že už konečně přícházejí i auta, která se k nám nebo do Polska jen dovážela ze západu.....

Speed
Příspěvky: 252
Registrován: 26 čer 2009, 13:09

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od Speed »

V tejto sérií považujem autá ako Chrobák, Willys či Mirafiori za úplne zbytočné, pretože sa dajú kúpiť v hocijakom modelárskom obchode či hračkárstve. Nemyslím si že 162 vyrobených Jeepu dáva tomuto modelu oprávnenie byť v kultovkách.
To by sa mohol objaviť už aj Bulgarrenault Alpine A110 atd. Skôr ide o umelé predľženie celej série modelmi, ktoré má De Agostini k dispozicií.

S tuzexovými autami nemám problém, za podobnú cenu ako sa predávajú kultovky, sa dajú zohnať, hoci bez časopisu, ale v lepšej kvalite a vo vitrínke.
V rôznych časopisových edíciách už vyšli Simcy, Chrysler 180, Fiaty od 600 po Uno, Peugeot 309. Od Cararamy či Minichampsu môžeme mať Cortinu, Ixo kedysi uviedol na trh Renault 8 a Saab 96, Vanguards vyrába Austin Allegro, Starline Fiat 131 atd.

S tým časopisom súhlasím, Rusi dostávajú kvalitnejší výtlačok s kvalitnými a detailnými fotkami, ten časopis si naozaj zaslúži byť zbieraný a na konci aj zviazaný do knihy. To sa o našom časopise povedať nedá.

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“