Vady na modelech
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Vady na modelech
BaRT má pravdu v tom, že aj modely sú pre výrobcu tovar ako každý iný. Životnosť dnes nie je prvoradá. Nikto dnes nevie, kedy sa mu začnú aj tie najkrajšie kúsky v zbierke bortiť sami do seba. Problém je len v tom, že ak človek vidí v takom stave niektorý z prvých die-cast modelov, vyrobený pred 50 - 60 rokmi za kanálom La Manche, povie si: patina... Ale nie pri modele, ktorý vyrobili súdruhovia v Číne pred štyrmi rokmi... To človeka na....e.
Števko 86, nič v zlom, ale talianskych výrobcov v modelárčine by som nepodceňoval. Vo svojej dobe a v cenových kategóriách patrili k špičke. V mnohom to boli pred 20-30 rokmi práve Bburagá, alebo Polistyli, v 43.kách napríklad Brummi, vďaka ktorým mnoho chalanov dodnes plní vitríny modelmi a vie, kto to bol Ferry Porsche alebo Enzo Ferrari. Nikto z nás nezačal Kyoshami, BBR-kami alebo dnes už ikonickými UT-čkami.... Boli to vtedy relatívne prístupné a dobré modely. Istotne - kolieska, kvalita laku, náznakovosť až jednoduchosť. Z dnešného pohľadu dinosauri. Ale... Všetky mali 3D rozmer. Žiadne platničky plastu s náznakom reliéfu motora... A nakoniec, nič sa dnes tak dobre neprerába, ako staré Bburago.
Števko 86, nič v zlom, ale talianskych výrobcov v modelárčine by som nepodceňoval. Vo svojej dobe a v cenových kategóriách patrili k špičke. V mnohom to boli pred 20-30 rokmi práve Bburagá, alebo Polistyli, v 43.kách napríklad Brummi, vďaka ktorým mnoho chalanov dodnes plní vitríny modelmi a vie, kto to bol Ferry Porsche alebo Enzo Ferrari. Nikto z nás nezačal Kyoshami, BBR-kami alebo dnes už ikonickými UT-čkami.... Boli to vtedy relatívne prístupné a dobré modely. Istotne - kolieska, kvalita laku, náznakovosť až jednoduchosť. Z dnešného pohľadu dinosauri. Ale... Všetky mali 3D rozmer. Žiadne platničky plastu s náznakom reliéfu motora... A nakoniec, nič sa dnes tak dobre neprerába, ako staré Bburago.
Re: Vady na modelech
Mne sa zacinaju objavovat vady laku na Kyosho modeloch a to ich mam skladovane vo vitrinach ( mimo dosahu slnecnych lucov - celodenne) a v suchom prostredi. Na 328 GTS mam dva male ,,pluzgiere´´ a na 575 GTC je to ten isty problem, akurat, ze iba na jednom mieste.
Re: Vady na modelech
Citam a som samozrejme plny obav. Ok to je zinc pest ... mam skoro vsetko len 1/43 resiny. A rad by som sa z nich tesil este par rokov pokial sa toho dozijem O vplyvu vlhkosti na resin uz viem. Ok tam by nemal byt problem. Takisto mi na modely neposoby priame slnecne svetlo. Myslite, ze moze napriek tomu vzniknut na materialy, laku, okennych foliach, gumach... nejaky casovany prekvapivy bordel?
http://www.sberatelemodelu.cz/viewtopic.php?f=6&t=524
http://www.sberatelemodelu.cz/viewtopic.php?f=6&t=524
Re: Vady na modelech
u resinu bych osobně moc nevěřil lepidlům na okna a i foliim oken to je podle mě budoucí slabé místo
Sbírka modelů Citroën
Re: Vady na modelech
Mozem potvrdit, folie sa od karoserie odlepuju spolu s fotoleptanymi listamy na niektorych modeloch alebo tak uz z predajne prisly. To berem ako malickost, co sa da opravit a chapem, ked sa pouziva minimum lepidla na miesta, ktore nemaju byt "zababrane". Viac sa skor obavam ak by sa zacal ten resin tiez nejako rozpadavat, ohybat, ak by zacali folie zltnut, gumky rozpadat, lak menit svoju farbu...
Re: Vady na modelech
Rozleptané disky, popraskané pneumatiky, bublinky na laku, zinkcpest... Možno tým netreba až tak strašiť, ale keď tu čítam príspevky všetko od ľudí, ktorí majú zbierky s desiatkami alebo stovkami modelov v ktorých sú vložené namalé prostriedky, reálny problém tu asi existuje. Trochu mi to pripomína situáciu v osemdesiatych rokoch, kedy prišli prvé CD. Aj vtedy sa hovorilo a písalo, že nikto nevie, akú majú životnosť a že je možné samozničenie - separácia kovovej vrstvičky od plastu... Nakoniec sa nič také nekoná a CD majú iné problémy ako životnosť.
Podľa môjho názoru ak výrobca modelov dodržuje technológiu výroby zliatiny a postup pri lakovaní a výrobe plastových odliatkov, nič vážne by sa nemalo stať. Vieme však, koľko a akých fabrík vyrába v Číne modely pre celý svet. A ak výrobca kašle na priebežnú a hlavne výstupnú kontrolu a internetový distribútor napríklad v Európe nakupuje béčkové modely a predáva ich za cenu áčkových, nemôžeme sa diviť.
Neviem, aké máte skúsenosti s polystyrénovými obalmi. Údajne by sa v nich modely nemali skladovať, pretože polystyrén sa vyparuje a môže zapríčiniť chemickú reakciu na laku, pochrómovaných častiach alebo na pneu.
Podľa môjho názoru ak výrobca modelov dodržuje technológiu výroby zliatiny a postup pri lakovaní a výrobe plastových odliatkov, nič vážne by sa nemalo stať. Vieme však, koľko a akých fabrík vyrába v Číne modely pre celý svet. A ak výrobca kašle na priebežnú a hlavne výstupnú kontrolu a internetový distribútor napríklad v Európe nakupuje béčkové modely a predáva ich za cenu áčkových, nemôžeme sa diviť.
Neviem, aké máte skúsenosti s polystyrénovými obalmi. Údajne by sa v nich modely nemali skladovať, pretože polystyrén sa vyparuje a môže zapríčiniť chemickú reakciu na laku, pochrómovaných častiach alebo na pneu.
Re: Vady na modelech
Na svou 328 GTS jsem se díval a je ok.Tak to jsem so oddychl.A můžeš Jarku blíže specifikovat na kterých 575 GTC problém máš a na jakém místě?jarek píše:Mne sa zacinaju objavovat vady laku na Kyosho modeloch a to ich mam skladovane vo vitrinach ( mimo dosahu slnecnych lucov - celodenne) a v suchom prostredi. Na 328 GTS mam dva male ,,pluzgiere´´ a na 575 GTC je to ten isty problem, akurat, ze iba na jednom mieste.
Díky.
Re: Vady na modelech
Svato,
na 575 je to pod reklamným obtiskom a nie je to veľmi vidiet, avšak nedá sa povedať, že je to nepoznatelné a to najmä pri detailnejšom pohlade a to je škoda, lebo inak je model absolútne bez chýb. Čo sa týka 328, tak tam je to komplikovanejšie, dá sa to určite opraviť, ale neverím si na to...
- nie je to vidieť na tejto fotky
na 575 je to pod reklamným obtiskom a nie je to veľmi vidiet, avšak nedá sa povedať, že je to nepoznatelné a to najmä pri detailnejšom pohlade a to je škoda, lebo inak je model absolútne bez chýb. Čo sa týka 328, tak tam je to komplikovanejšie, dá sa to určite opraviť, ale neverím si na to...
- nie je to vidieť na tejto fotky
Re: Vady na modelech
Tak to mám vpořádku,ale zjistil jsem ,že u té pravé prostřední sponky kapoty mě chybí vrchní část
Re: Vady na modelech
Dnes provedena kontrola mého zeleného žabáka od AA 911/997 GT3 RS a všechno je vpořádku. Ne, že bych tedy zkoušel ty dveře nějak páčit, co to vydrží, ale běžná manipulace OK, vzhled OK.
Tak mám takovou úvahu, jestli se to třeba netýká jenom těch dealerských. Je možné, že u těch dealerek je ještě větší poptávka po co nejnižší výrobní ceně a tudíž se šetří i na slitině za hranicí únosné kvality.
Tak mám takovou úvahu, jestli se to třeba netýká jenom těch dealerských. Je možné, že u těch dealerek je ještě větší poptávka po co nejnižší výrobní ceně a tudíž se šetří i na slitině za hranicí únosné kvality.