Poslední přírůstky
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Poslední přírůstky
Přesně tuto barvu mám taky a vše potvrzuji ! Model mám zařazený ve sbírce "Roadstery zlaté éry 55-62"
Re: Poslední přírůstky
Hmm... Zajímavé řazení sbírky podle období a stylu : "Roadstery zlaté éry 55-62" Také jsem si minulý týden vypracoval podobné kategorie a chystám se celou sbírku úplně přeházet.
Re: Poslední přírůstky
BMW 3.0 CSI E9 - 1971 (AUTOart)
Re: Poslední přírůstky
Jirko, přestaň mi už s osmnáctinama dělat chutě.
Samé kousky, které nemám...
Samé kousky, které nemám...
Re: Poslední přírůstky
No to by mě docela zajímalo, jaké kategorie takto "vznikly"?
U mě již dva roky zakonzervované Předválečné veterány 29-39 (56 ks)
No abych měl pocit, že stále něco sbírám, udělal jsem si dvoupodlažní "akvárium" - jakousi podzemní garáž na 12 aut ve stylu sběratele supersportů 2005-2018....
Re: Poslední přírůstky
Souvisí to s tím, že jsem se definitivně vzdal iluze, že v měřítku 1:18 se dá dosáhnout nějaké kontinuity tak, jak jsem ji budoval, tedy značkově nebo kolekcemi dle jednotlivých zemí. Myslím tím kontinuity, která by zároveň splňovala mé představy o jednotě v technologii a kvalitě. Tak například Lamborghini, už mi asi nikdy AA nevyrobí 350GT jako vyrobili kdysi Espadu, vše běželo tak pěkně až do Aventadoru, najednou Huracan plastový... Corvette, jedna z nejkrásnějších souvislých kolekcí, ale C6 v závodních verzích neotevírací a C7 již vše plast, atd... atd...
Aby mi celá sbírka 1:18 dávala nějaký smysl, nezbývá než najít řazení, kde nebudou nároky na onu kontinuitu.
1/ malé sportovní vozy 50. let / Jaguar XK-SS , Porsche 356 atd...
2/ klasická sportovní krása 60. let s mírným přesahem do let 70. / Lambo Miura , Jaguar E type atd...
- protože v Americe v tomto poválečném období šel vývoj značně jiným směrem a oba světy se lišily mnohem více, než se liší dnes, jsou tu další dvě kategorie ryze americké
3/ americký chrom a křídla 50. až začátku 60.let / Corvette C1 , Cadillac series 62 atd...
4/ americké Muscle Cars 60. let opět s mírným přesahem do let 70. / Corvette C2, C3, Ford Mustang atd...
5/ sportovní vozy 80.let - začátek postmoderny v automobilovém designu / Corvette C4, Carrera své doby, Jaguar XJ-S atd...
6/ supersporty 80.let a začátku 90.let - zakladatelé kategorie supersportů / Porsche 959 , Bugatti EB 110, Lambo Diablo atd...
7/ sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Impreza WRX STI , Porsche Boxster, Ford Mustang GT atd...
8/ vysokovýkonné sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Gallardo, Nissan GT-R R35, Ferrari 430 Scuderia atd...
9/ supersporty na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Aventador, Aston Martin One 77, Pagani Huayra atd...
10/ luxusní GT vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Ferrari 612, MB CL500, Bentley Continental GT atd...
11/ luxusní limuzíny nejvyšší kategorie - zde bez časového období - u limuzín se design nevyvíjel až tak svébytně jako u sportovních vozů, je to prostě tříprostorová "krabice" / MB 600 W100 Pullman, Lexus LS 600h L, Bentley Mulsanne atd...
12/ nejslavnější rally a WRC vozy / Mitsubishi Lancer WRC EVO, Lancia Delta S4 atd...
13/ okruhové závodní vozy sportovní a GT / Dodge Viper GTS-R, Porsche 911 GT3 RSR, BMW E24 635 CSi atd...
14/ okruhové závodní vozy sportovní prototypy / Mazda 787 B, Porsche 917, Toyota GT-One atd...
A když to celé takto přestavím, budou to kolekce reprezentantů svých kategorií, bez ambicí na to být nějak kompletní, protože to vlastně ani nelze!!!
V kategorii 30.let, kterou tak miluji, je výskyt kvalitních modelů v 1:18 natolik sporadický, že těch pár kousků co mám, přiřadím jako takové solitéry k jednotlivým modernějším kategoriím. Takže např. Bentley 61/2 litre SpeedSix bude stát vedle vozů v kategorii luxusní GT 10/
Toto vše se nedotkne modelů nejvyšších kategorií - CMC, Exoto, BBR, Bauer, ty budou mít stále své exkluzivní kategorie podle výrobce modelů.
Aby mi celá sbírka 1:18 dávala nějaký smysl, nezbývá než najít řazení, kde nebudou nároky na onu kontinuitu.
1/ malé sportovní vozy 50. let / Jaguar XK-SS , Porsche 356 atd...
2/ klasická sportovní krása 60. let s mírným přesahem do let 70. / Lambo Miura , Jaguar E type atd...
- protože v Americe v tomto poválečném období šel vývoj značně jiným směrem a oba světy se lišily mnohem více, než se liší dnes, jsou tu další dvě kategorie ryze americké
3/ americký chrom a křídla 50. až začátku 60.let / Corvette C1 , Cadillac series 62 atd...
4/ americké Muscle Cars 60. let opět s mírným přesahem do let 70. / Corvette C2, C3, Ford Mustang atd...
5/ sportovní vozy 80.let - začátek postmoderny v automobilovém designu / Corvette C4, Carrera své doby, Jaguar XJ-S atd...
6/ supersporty 80.let a začátku 90.let - zakladatelé kategorie supersportů / Porsche 959 , Bugatti EB 110, Lambo Diablo atd...
7/ sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Impreza WRX STI , Porsche Boxster, Ford Mustang GT atd...
8/ vysokovýkonné sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Gallardo, Nissan GT-R R35, Ferrari 430 Scuderia atd...
9/ supersporty na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Aventador, Aston Martin One 77, Pagani Huayra atd...
10/ luxusní GT vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Ferrari 612, MB CL500, Bentley Continental GT atd...
11/ luxusní limuzíny nejvyšší kategorie - zde bez časového období - u limuzín se design nevyvíjel až tak svébytně jako u sportovních vozů, je to prostě tříprostorová "krabice" / MB 600 W100 Pullman, Lexus LS 600h L, Bentley Mulsanne atd...
12/ nejslavnější rally a WRC vozy / Mitsubishi Lancer WRC EVO, Lancia Delta S4 atd...
13/ okruhové závodní vozy sportovní a GT / Dodge Viper GTS-R, Porsche 911 GT3 RSR, BMW E24 635 CSi atd...
14/ okruhové závodní vozy sportovní prototypy / Mazda 787 B, Porsche 917, Toyota GT-One atd...
A když to celé takto přestavím, budou to kolekce reprezentantů svých kategorií, bez ambicí na to být nějak kompletní, protože to vlastně ani nelze!!!
V kategorii 30.let, kterou tak miluji, je výskyt kvalitních modelů v 1:18 natolik sporadický, že těch pár kousků co mám, přiřadím jako takové solitéry k jednotlivým modernějším kategoriím. Takže např. Bentley 61/2 litre SpeedSix bude stát vedle vozů v kategorii luxusní GT 10/
Toto vše se nedotkne modelů nejvyšších kategorií - CMC, Exoto, BBR, Bauer, ty budou mít stále své exkluzivní kategorie podle výrobce modelů.
Re: Poslední přírůstky
Pěkně rozepsáno, pokud můžu reagovat (každý má svou představu a tu je třeba naplňovat), použiju body, se kterými jsem názorově ve shodě ( - zelená barva), i když se strašně moc a doslova panicky vyhýbám představě, že bych měl tolik tematických okruhů
To mi ale ulehčuje fakt, že jsem kromě předválečných veteránů striktně vyloučil americká auta. Červeně jsem označil téma, kde jsem na vážkách...
1/ malé sportovní vozy 50. let / Jaguar XK-SS , Porsche 356 atd...
2/ klasická sportovní krása 60. let s mírným přesahem do let 70. / Lambo Miura , Jaguar E type atd...
protože v Americe v tomto poválečném období šel vývoj značně jiným směrem a oba světy se lišily mnohem více, než se liší dnes, jsou tu další dvě kategorie ryze americké
3/ americký chrom a křídla 50. až začátku 60.let / Corvette C1 , Cadillac series 62 atd...
4/ americké Muscle Cars 60. let opět s mírným přesahem do let 70. / Corvette C2, C3, Ford Mustang atd...
5/ sportovní vozy 80.let - začátek postmoderny v automobilovém designu / Corvette C4, Carrera své doby, Jaguar XJ-S atd...
6/ supersporty 80.let a začátku 90.let - zakladatelé kategorie supersportů / Porsche 959 , Bugatti EB 110, Lambo Diablo atd...
7/ sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Impreza WRX STI , Porsche Boxster, Ford Mustang GT atd...
8/ vysokovýkonné sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Gallardo, Nissan GT-R R35, Ferrari 430 Scuderia atd...
9/ supersporty na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Aventador, Aston Martin One 77, Pagani Huayra atd...
10/ luxusní GT vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Ferrari 612, MB CL500, Bentley Continental GT atd...
11/ luxusní limuzíny nejvyšší kategorie - zde bez časového období - u limuzín se design nevyvíjel až tak svébytně jako u sportovních vozů, je to prostě tříprostorová "krabice" / MB 600 W100 Pullman, Lexus LS 600h L, Bentley Mulsanne atd...
12/ nejslavnější rally a WRC vozy / Mitsubishi Lancer WRC EVO, Lancia Delta S4 atd...
13/ okruhové závodní vozy sportovní a GT / Dodge Viper GTS-R, Porsche 911 GT3 RSR, BMW E24 635 CSi atd...
14/ okruhové závodní vozy sportovní prototypy / Mazda 787 B, Porsche 917, Toyota GT-One atd...
Pravdou je, že pokud bych byl movitý sběratel aut 1:1, tak bych asi sháněl to, co mě maximálně osloví, a nehleděl bych na kategorie - taková sbírka je ale ve vitríně, kde vždy umístíme víc aut, než by se dalo sehnat v realitě, totální mišmaš a to uznávám
To mi ale ulehčuje fakt, že jsem kromě předválečných veteránů striktně vyloučil americká auta. Červeně jsem označil téma, kde jsem na vážkách...
1/ malé sportovní vozy 50. let / Jaguar XK-SS , Porsche 356 atd...
2/ klasická sportovní krása 60. let s mírným přesahem do let 70. / Lambo Miura , Jaguar E type atd...
protože v Americe v tomto poválečném období šel vývoj značně jiným směrem a oba světy se lišily mnohem více, než se liší dnes, jsou tu další dvě kategorie ryze americké
3/ americký chrom a křídla 50. až začátku 60.let / Corvette C1 , Cadillac series 62 atd...
4/ americké Muscle Cars 60. let opět s mírným přesahem do let 70. / Corvette C2, C3, Ford Mustang atd...
5/ sportovní vozy 80.let - začátek postmoderny v automobilovém designu / Corvette C4, Carrera své doby, Jaguar XJ-S atd...
6/ supersporty 80.let a začátku 90.let - zakladatelé kategorie supersportů / Porsche 959 , Bugatti EB 110, Lambo Diablo atd...
7/ sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Impreza WRX STI , Porsche Boxster, Ford Mustang GT atd...
8/ vysokovýkonné sportovní vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Gallardo, Nissan GT-R R35, Ferrari 430 Scuderia atd...
9/ supersporty na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Lambo Aventador, Aston Martin One 77, Pagani Huayra atd...
10/ luxusní GT vozy na přelomu tisíciletí do nástupu elektrospotřebičů / Ferrari 612, MB CL500, Bentley Continental GT atd...
11/ luxusní limuzíny nejvyšší kategorie - zde bez časového období - u limuzín se design nevyvíjel až tak svébytně jako u sportovních vozů, je to prostě tříprostorová "krabice" / MB 600 W100 Pullman, Lexus LS 600h L, Bentley Mulsanne atd...
12/ nejslavnější rally a WRC vozy / Mitsubishi Lancer WRC EVO, Lancia Delta S4 atd...
13/ okruhové závodní vozy sportovní a GT / Dodge Viper GTS-R, Porsche 911 GT3 RSR, BMW E24 635 CSi atd...
14/ okruhové závodní vozy sportovní prototypy / Mazda 787 B, Porsche 917, Toyota GT-One atd...
Pravdou je, že pokud bych byl movitý sběratel aut 1:1, tak bych asi sháněl to, co mě maximálně osloví, a nehleděl bych na kategorie - taková sbírka je ale ve vitríně, kde vždy umístíme víc aut, než by se dalo sehnat v realitě, totální mišmaš a to uznávám
Naposledy upravil(a) Marfil13 dne 29 srp 2019, 09:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Poslední přírůstky
No jo, těch tematických okruhů je hodně, ale s tím asi nic nenadělám.
Nemám tam ale žádnou zmínku o středu 70.let, protože to hlavní období 70.let považuji za absolutní úpadek automobilu a designu. Samozřejmě pár výjimek by se našlo, hlavně v Itálii.
.
A to je právě výhoda modelů oproti 1:1, že si můžeme splnit více snů.
Nemám tam ale žádnou zmínku o středu 70.let, protože to hlavní období 70.let považuji za absolutní úpadek automobilu a designu. Samozřejmě pár výjimek by se našlo, hlavně v Itálii.
.
A to je právě výhoda modelů oproti 1:1, že si můžeme splnit více snů.
Re: Poslední přírůstky
Tak kluci mam to super jednoduché:
Každá karosářská verze a každá verze Citroenu 1:18 - 1:25
Barevné verze stejných modelů nesbírám, až na:
Citroen HY a 2CV
a dnešní OTTO ZX:
Každá karosářská verze a každá verze Citroenu 1:18 - 1:25
Barevné verze stejných modelů nesbírám, až na:
Citroen HY a 2CV
a dnešní OTTO ZX:
Sbírka modelů Citroën