Vady na modelech
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Vady na modelech
Já už nějakou chvíli sleduji doma červený Mustang convertible 1965 od Ertl Precision100 (spolujezdcovy dveře) a červený Ford Ranger od ActionPerformance (celá karoserie), náznaky něčeho na laku jsou, zatím se to nezhoršuje tak se modlím aby to nic nedělalo ani do budoucna...uvidíme.
Re: Vady na modelech
koukněte na ten přední blatník..myslíte, že jde "jen" o vadu laku nebo už to pod lakem pracuje?
http://www.smallcars.cz/osobni-auta/184 ... -1-43.html
Btw, pardon, že sem házím 1/43
http://www.smallcars.cz/osobni-auta/184 ... -1-43.html
Btw, pardon, že sem házím 1/43
Re: Vady na modelech
může to být poškozený základ, blbí lak i pracující model, pokud se to mění je to jasné :-/
Sbírka modelů Citroën
Re: Vady na modelech
Mě by hlavně zajímalo, jaká je souvislost a zda vůbec je nějaká mezi "klasickým" zincpestem - velké bubliny, zvlnění rovných ploch, výstupky a propady, který končí zlomy a rozpady modelů a dalším jevem označovaným jako paint rash, což se projevuje takovým zmatněním a mikrobublinkovatěním v laku, jako by lak trošku zpěnil. Je tohle taky výsledek koroze uvnitř v zinkoslitině, akorát ne tak výrazný jako zincpest, nebo je to spíše reakce mezi slitinou a lakem na povrchu, nebo důsledek špatně odmaštěných lakovaných ploch???
Mě se tento problém jeví jako mnohem závažnější než klasický zincpest, který postihuje tak 1-2% modelů. Ta pěna v laku je totiž mnohem četnější, třeba u takového Kyosha to odhaduju na takových 70-80% všech modelů. Kyosho je ovšem mezi výrobci, kteří by se rádi zařadili mezi prémiové naprostý extrém, co se týká nekvality slitiny i laku, je zde i nečetnější výskyt naprosto jednoznačně zincpestových modelů.
Mě se tento problém jeví jako mnohem závažnější než klasický zincpest, který postihuje tak 1-2% modelů. Ta pěna v laku je totiž mnohem četnější, třeba u takového Kyosha to odhaduju na takových 70-80% všech modelů. Kyosho je ovšem mezi výrobci, kteří by se rádi zařadili mezi prémiové naprostý extrém, co se týká nekvality slitiny i laku, je zde i nečetnější výskyt naprosto jednoznačně zincpestových modelů.
Re: Vady na modelech
tých 70% je možno prehnané, ja viem o paint rashi len pri Kyošáckej červenej farbe. podla mna to suvisi len s lakom, zle aplikovana farba alebo špina v nej. lebo keď máš zinc pest,kovový diel sa ti zničí časom dosť, ale ked je na modeli paint rash, kovové diely zvyknú byť v poriadku
modrý Mondial, pekný Mondial
Re: Vady na modelech
Taky se mi zdá, že díly kde je paint rash se časem nebortí, akorát nejsem schopen vysledovat, jak se paint rash objevuje a zda ho v průběhu času přibývá.
Ale opravdu to není u Kyosha jen červená, vyskytuje se to napříč barvami, velmi postižené jsou kromě červených také černé.
Ale opravdu to není u Kyosha jen červená, vyskytuje se to napříč barvami, velmi postižené jsou kromě červených také černé.
Re: Vady na modelech
to by spíš ukazovalo na špatnou přípravu podkladu před lakem (něco jako u velkých aut pomerančový efekt)
Sbírka modelů Citroën
Re: Vady na modelech
aha, pojem paint rash vidím prvně. Takže pokud se dejme tomu u modelu vyrobeného kolem roku 2000, tedy už postaršího, nedeformuje odlitek karosářského dílu ani nevznikají velké bubliny v laku, "jen" se vyskytují výše popsané malé napěnění nebo třeba jizvičky ve struktuře laku tak pravděpodobně nejde o zincpest, ale o chybu laku?
Naposledy upravil(a) RosaV8 dne 27 lis 2014, 11:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Vady na modelech
Tak teď ještě jestli i tento jev má nějaké vývojové fáze jak psal Dali, pozoruju to řadě svých modelů od Ertlu i GMP, naštěstí ve formě, kdy je to rozpoznatelné jen při velmi blízkém pohledu.