Zdravím všetkých
Pomaličky zbieram modely aút východného bloku, hlavne DDR - wartburgy, barkasy, melkusy od IST models (prípadne vyrobené pre Atlas Verlag) Väčšinou si raz za čas kúpim niečo z ebay (z ebay len originály, nie lacnejšie verzie).
Občas sa na ebay objaví model, o ktorý nemám priamo záujem, ale je za výhodnú cenu. Zaujímalo by ma, či sa oplatí kúpiť model z ebay-a a potom sa ho v Česku alebo na Slovensku pokúsiť vymeniť za iný model, ktorý ma zaujíma, prípadne predať. Ide o to, či sa tu nájde dosť záujemcov alebo ľudí, ktorí sa zaoberajú modelmi IST (originálmi), aby sa mi nestalo, že niečo kúpim a nepodarí sa mi to vymeniť alebo predať alebo budem stratový. Kde by som to prípadne mal skúšať? Poznám modelbazar, diecast.cz a bežné inzertné servery.
Dúfam, že ma nebudete odsudzovať - Nesnažím sa na tom zarobiť, len sa snažím získať niektoré modely výhodnejšie (keďže som som študent a nemám stabilné príjmy). Príklad: Kúpil by som nejaký model výhodne na ebay a potom ho vymenil za model podobnej hodnoty v Česku alebo na Slovensku. Ideálne by bolo predať kúpený model s väčším ziskom znova na ebay (aby som si za tie peniaze kúpil model, ktorý chcem), ale vzhľadom na ceny slovenskej pošty pri posielaní do zahraničia sa to neoplatí. Takže prosím o radu niekoho, kto už má isté skúsenosti s podobnými prípadmi. Díky moc.
Neviem, či som sa trafil do správnej sekcie fóra - ak nie, tak sa ospravedlňujem. Nevedel som, kde to dať. Či sem alebo do voľnej diskusie. Ale týka sa to kovových modelov 1/43, tak asi sem.
Prosba o radu - predaj / výmena modelov IST
Re: Prosba o radu - predaj / výmena modelov IST
při nákupu z eBay ti to bude kazit cena poštovného, pokud model bude zajímavý tak ano, ale jinak to bude asi většinou prodělek.
Spíše sehnat podobného sběratele a vzít třeba 2-3 kousky přímo pro někoho, tím zlevníš poštu a modely vyjdou levněji.
Od toho je pak tahle sekce:
http://www.sberatelemodelu.cz/viewforum.php?f=26