Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Odpovědět
BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od BaRT »

podle mě chce resin čas..
Výrobci jako OTTO musí zamakat na kvalitě (vnitřek, občas někde lepidlo) a výrobci jako NEO buď zlevní, nebo nepřežijí.
GT spirit jsem v ruce neměl, hodně se mi líbí zlatá střední cesta co má BoS, pokud si jejich resin model držel v ruce tak za 100euro je to opravdu koukatelný a věrohodný model.
Negativ resinů je všeobecně znám (podvozek, otevírací částí), ale opět je to je důkaz mladé technologie, kdy udělat kompromis, levnější kastle resin, vložení plastových oken a třeba i kovový podvozek na nás teprve čeká, vznikl by méně nákladný model než kovák, bez negativ resinů...
Sbírka modelů Citroën

sva57
Příspěvky: 6443
Registrován: 01 kvě 2009, 20:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od sva57 »

Pěkně jsi to napsal Petře.Jen tak mimochodem mám na cestě GT Spirit z Modelissima (Targu),tak uvidíme,jak se pochlapili.Ale vzhledem k ceně bych to tipoval tak na úroveň BoS. No ale si myslím,že se plastových oken nedočkáme,jelikož i u kováků je trend používat fólie (např. HWE)
A ještě k těm spárám- i když poslední Sparky mě taky zrovna moc nenadchly,tak co tady píše Dalibor je účelová mystifikace-ani zalité spáry a ani černé linky ve spárách.A totéž se dá říct i o ostatních resinech v mé sbírce - cca 95 ks.


sva57
Příspěvky: 6443
Registrován: 01 kvě 2009, 20:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od sva57 »

BaRT píše:vložení plastových oken
Tak jsi byl Petře vyslyšen u GT Spirit (Porsche 911 S Targa)

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od BaRT »

je to cesta správným směrem, ty okna byl pro hodně lidí velký minus resin modelů. Pokud to udělají i další výrobci bude zase kam pokročit
Sbírka modelů Citroën

Vlad
Příspěvky: 772
Registrován: 22 lis 2009, 00:08

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od Vlad »

už dávnejšie mal Otto použité plastové okná, u zložitejších tvaroch, myslím napr. u Fuega zadné okno, ak ma pamäť neklame.

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od BaRT »

Tooling a full set of die-cast steel molds for one model is expensive. The tooling investment for a 1/18-scale model car can be in the region of US$100,000 to $200,000, depending on the complexity of the model and the number of components. This is the cost to produce in China, the same would have cost double or even triple in developed countries. A set of 1/18 scale molds consists of twenty to t...hirty large and small blocks of steel molds. The most complicated and also the largest piece, which can weight over a ton, is the mold to cast the main body due to its three-dimensional contour. It requires, at minimum, several months or even up to a year of engineering work to produce a complete set of steel molds. Once the mold is made, the product is cast in a split-second by injecting the molten metal into the mold cavity with a high-pressure casting machine. Hence, large quantities of products can be manufactured continuously and precisely, and the life of a mold tooled in high-grade steel can be as much as one million “shots,” or die-castings. It is therefore the most economical way to manufacture model cars in a large quantity, and all mass-market, toy-grade die-cast model cars are manufactured in such steel molds in order to make the product as cheaply as possible. However, if the intended selling quantity is only a few thousand pieces, then a steel mold is also the most expensive way to manufacture the product because the investment in the tooling is amortized over a smaller quantity. Divided by only a few thousand pieces, tooling costs alone can get as high as US$40 per model car

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Sbírka modelů Citroën

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od BaRT »

AUTOart trims the zinc metal fenders manually as thin as possible, so that the tire can be fitted realistically close to the fender with minimal clearance. Trimming a zinc metal fender is labor intensive and time consuming because of the material’s hardness. It also requires precision workmanship to achieve even thickness all around the contour of the fender. If there is a slight over-trimming, the whole car body must be scrapped.


Obrázek

Obrázek

Obrázek
Sbírka modelů Citroën

Uživatelský avatar
racing18
Příspěvky: 1919
Registrován: 29 dub 2010, 11:25
Bydliště: Luhačovské Zálesí

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od racing18 »

Dík za zajímavé info.Fakt je to tak jinak bych si toho ani nevšiml.Ověřeno na mé M3 z DTM. :)

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Měřítka, výrobce, volnější téma :-)

Příspěvek od BaRT »

Jo, přesně tyhle detaily potěší...
Sbírka modelů Citroën

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/18“