Reklamace
Pravidla fóra
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Prosím opravte si obrázky které se špatně zobrazují nebo jsou nefunkční. Jinak budou z příspěvků odstraněny administrátorem.
Re: Reklamace
Pokud jsem správně pochopil, je-li balík - zboží zaslán jako křehké, je možno reklamovat u pošty až po odbalení - do 24 hod. Takže problém by být neměl.
Re: Reklamace
To asi tak nebude.Mám zkušenost,že pokud není balík poškozen a doma model vybalíš a poškozený je,tak Ti pošta reklamaci neuzná,přinejmenším je to velmi sporné a problematické.Nikdo nezaručí,že to do toho balíku dal prodejce už rozbitý..Dali.B píše:Pokud jsem správně pochopil, je-li balík - zboží zaslán jako křehké, je možno reklamovat u pošty až po odbalení - do 24 hod. Takže problém by být neměl.
Re: Reklamace
Tak to zní logicky.......ale to je tím, že člověk (obecně) tyhle obchodní podmínky nečte, jen to odklikne a pak se nestačí divit, s čím souhlasil. A už bych toho nechal a věnoval se tady konkrétním případůmDali.B píše:Pokud jsem správně pochopil, je-li balík - zboží zaslán jako křehké, je možno reklamovat u pošty až po odbalení - do 24 hod. Takže problém by být neměl.
Re: Reklamace
Nechtěl jsi napsat "uhodil hřebíček na hlavičku"licer píše:Ano, Sva57 teď uhodil hlavičkou o hřebíček
Re: Reklamace
Vyňato z pošotvních a obchodních podmínek ČP..platí jen pro obchodní balík, ostatní služby mají krapet jiné podmínky.
51. Podnik odpovídá jen za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu
zásilky. Podnik hradí jen skutečnou škodu do výše sjednaného
limitu odpovědnosti (do výše udané ceny). Při poškození obsahu
podnik nahradí rozdíl mezi cenou, kterou měl obsah zásilky při
podání, a cenou, kterou by v této době měl poškozený obsah.
Náhradu škody vyplácí podnik v české měně.
53. Náhradu škody vzniklé poškozením nebo úbytkem obsahu
zásilky podnik projedná jen za podmínky, že příjemce reklamuje
škodu při jejím převzetí. Dodatečná reklamace může být
uplatněna do dvou pracovních dnů po dodání zásilky za
současného splnění dalších předpokladů podle poštovních
podmínek. Osoba reklamující škodu musí současně předložit
zásilku a umožnit přešetření rozsahu škody a okolností jejího
vzniku.
Tady jsou všeobecné podmínky při reklamaci u České pošty
Článek 42
Reklamace poškození nebo úbytku obsahu
1. Reklamaci podle tohoto článku lze uplatnit v případě služby doporučená zásilka, doporučená
slepecká zásilka, cenné psaní nebo cenný balík.
2. Adresát může u kterékoliv pošty reklamovat, že poštovní zásilka byla dodána poškozená nebo
s úbytkem obsahu; pokud byla poštovní zásilka dodána jinému příjemci než adresátovi,
reklamovat může také tento příjemce. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém
rozsahu k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo. Podnik nezkoumá totožnost
ani způsobilost fyzické osoby, která reklamaci jménem adresáta nebo jiného příjemce uplatňuje.
3. Podnik není povinen přijmout reklamaci,
a) pokud není uplatněna při dodání poštovní zásilky ani ve lhůtě dvou pracovních dnů po jejím
dodání,
b) pokud byla reklamovaná závada patrná už při dodání,
c) pokud podnik upozornil příjemce na možnost, že došlo k poškození nebo úbytku obsahu.
4. Podnik není povinen přijmout reklamaci uplatněnou až po dodání, jestliže reklamující nepředloží
poštovní zásilku v tom stavu, v jakém byla dodána, ani tento stav hodnověrně nedoloží jinak.
5. Je-li to zapotřebí pro posouzení odůvodněnosti reklamace nebo pro zjištění výše náhrady
škody, kterou má podnik na základě reklamace uhradit, podnik je oprávněn podmínit přijetí
reklamace tím, že reklamující ponechá poštovní zásilku po nezbytně nutnou dobu u podniku
nebo že jiným způsobem zajistí, aby podnik mohl potřebné skutečnosti posoudit a zjistit.
40
6. Při přijímání reklamace se pořídí písemný záznam o stavu reklamované poštovní zásilky; kopii
tohoto záznamu vydá podnik na požádání reklamujícímu.
7. Jestliže se zjistí, že k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo, podnik tuto
skutečnost písemně oznámí adresátovi; dále postupuje podle článku 45.
8. Jestliže se zjistí, že k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky nedošlo, podnik tuto
skutečnost písemně oznámí adresátovi. Trvá-li adresát i nadále na tom, že k poškození nebo
k úbytku obsahu došlo, podnik dále postupuje podle čl. 45 odst. 6.
9. Na reklamaci poškození nebo úbytku obsahu při vrácení poštovní zásilky se ustanovení
odstavců 1 až 8 vztahují obdobně.
Si to nějak přeberte
51. Podnik odpovídá jen za ztrátu, poškození nebo úbytek obsahu
zásilky. Podnik hradí jen skutečnou škodu do výše sjednaného
limitu odpovědnosti (do výše udané ceny). Při poškození obsahu
podnik nahradí rozdíl mezi cenou, kterou měl obsah zásilky při
podání, a cenou, kterou by v této době měl poškozený obsah.
Náhradu škody vyplácí podnik v české měně.
53. Náhradu škody vzniklé poškozením nebo úbytkem obsahu
zásilky podnik projedná jen za podmínky, že příjemce reklamuje
škodu při jejím převzetí. Dodatečná reklamace může být
uplatněna do dvou pracovních dnů po dodání zásilky za
současného splnění dalších předpokladů podle poštovních
podmínek. Osoba reklamující škodu musí současně předložit
zásilku a umožnit přešetření rozsahu škody a okolností jejího
vzniku.
Tady jsou všeobecné podmínky při reklamaci u České pošty
Článek 42
Reklamace poškození nebo úbytku obsahu
1. Reklamaci podle tohoto článku lze uplatnit v případě služby doporučená zásilka, doporučená
slepecká zásilka, cenné psaní nebo cenný balík.
2. Adresát může u kterékoliv pošty reklamovat, že poštovní zásilka byla dodána poškozená nebo
s úbytkem obsahu; pokud byla poštovní zásilka dodána jinému příjemci než adresátovi,
reklamovat může také tento příjemce. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a v jakém
rozsahu k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo. Podnik nezkoumá totožnost
ani způsobilost fyzické osoby, která reklamaci jménem adresáta nebo jiného příjemce uplatňuje.
3. Podnik není povinen přijmout reklamaci,
a) pokud není uplatněna při dodání poštovní zásilky ani ve lhůtě dvou pracovních dnů po jejím
dodání,
b) pokud byla reklamovaná závada patrná už při dodání,
c) pokud podnik upozornil příjemce na možnost, že došlo k poškození nebo úbytku obsahu.
4. Podnik není povinen přijmout reklamaci uplatněnou až po dodání, jestliže reklamující nepředloží
poštovní zásilku v tom stavu, v jakém byla dodána, ani tento stav hodnověrně nedoloží jinak.
5. Je-li to zapotřebí pro posouzení odůvodněnosti reklamace nebo pro zjištění výše náhrady
škody, kterou má podnik na základě reklamace uhradit, podnik je oprávněn podmínit přijetí
reklamace tím, že reklamující ponechá poštovní zásilku po nezbytně nutnou dobu u podniku
nebo že jiným způsobem zajistí, aby podnik mohl potřebné skutečnosti posoudit a zjistit.
40
6. Při přijímání reklamace se pořídí písemný záznam o stavu reklamované poštovní zásilky; kopii
tohoto záznamu vydá podnik na požádání reklamujícímu.
7. Jestliže se zjistí, že k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo, podnik tuto
skutečnost písemně oznámí adresátovi; dále postupuje podle článku 45.
8. Jestliže se zjistí, že k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky nedošlo, podnik tuto
skutečnost písemně oznámí adresátovi. Trvá-li adresát i nadále na tom, že k poškození nebo
k úbytku obsahu došlo, podnik dále postupuje podle čl. 45 odst. 6.
9. Na reklamaci poškození nebo úbytku obsahu při vrácení poštovní zásilky se ustanovení
odstavců 1 až 8 vztahují obdobně.
Si to nějak přeberte
Re: Reklamace
Nechtěl to je hláška z nějakého českého filmu, ale už nevzpomenu z jakéhosva57 píše: Nechtěl jsi napsat "uhodil hřebíček na hlavičku"
Re: Reklamace
Dnes se mi ozvala druhá strana (Pan ing. Borský je majitel Prodejny Svět modelů) a s jejím svolením postuji:
Vážený pane B,
nepředpokládal jsem, že Vám po Vaší teroristické akci s Vaším forem budu ještě někdy psát, ale okolnosti a ohlasy některých lidí vyjádřené na Vašem foru a v mě adresovaných mailech mě k tomu přijměli. Rozhodně zde nemíním řešit spor mezi mojí firmou na Luck45, ale pouze Vám chci poděkovat za to, že jste mě i Vaším přispěním v příspěvku přesvědčil a dodal další důkazy, že dotyčnému nejde ani tak o řešení reklamace, kde jak sám v poslední verzi aukra uvádí, že sám pochybil, ale o varování (zde bych ze svého pohledu měl uvést poškození jména firmy) před mojí firmou. I když si Vás stále za některé věci vážím, jako třeba za Váš vztah k Citroenu, musím přiznat, že i přes skoro rok co jsem Vás ztratil z očí, jelikož na Vaše forum nechodím, se skoro nic ve Vaší povaze nezměnilo, stále musíte stát ve středu pozornosti a to zřejmě za každou cenu, jak jsme se kdysi přesvědčovali ve zbytečných hádkách třeba s DVD, které Vás nepokrytě bavily, ale i tak jsem očekával, že někdy dospějete. Chlubit se na foru, že jsem Vám vyřídil možná reklamaci ze strachu před negativní reklamou na Vašem foru je opravdu dětinské a možná to může na někoho zapůsobit, jako třeba tenkrát, kdy jste chtěl fackovat DVD, ale poněkud jste pozapoměl, že Vaše poslední objednávka byla skoro 6 měsíců před vznikem Vašeho fora a já bohužel nemám věštěcké schopnosti, nicméně i předmět reklamace si poněkud pletete. A varování, že jsou i naši příznivci, co jste chtěl tímto říci? Nevím, jestli nezávislost tkví právě v poskytování zkreslených informací jenom proto, aby se dotyčný vyjádřil, že chce někoho varovat. Varovat před čím, když jak sám uvádí byla to jeho rozhodnutí a jeho chyba.
Tento mail můžete samozřejmě dát na forum a aby z toho Vaši čtenáři něco měli vysvětlím Vám problém reklamací.
Balíky zasíláme jako křehké a rozbitné a s udanou cenou. Křehké a rozbitné se uvádí proto, že má s nimi být zacházeno jiným způsobem než s běžným nepojištěným balíkem a to tak, že i kdyby v balíku byla volně ložena sklenička či vejce v obalu, nesmí dojít k jjich rozbití. Obyčejný balík má být zabalen tak, aby obal vydržel pád volným pádem z výšky 1,5m, což naznačuje, jak je s balíky někdy zacházeno a nikdo neřeší, že obal může vydržet, ale zboží tento pád nevydrží a při reklamaci se vžy uvádí nedostatečný obal. Postup při uplatnění reklamace je popsán v našich obchodních podmínkách včetně toho jak postupovat, když se pracovníkovi pošty nechce sepsat záznam, je tam jen jedna nepřesnot, že u pošty lze reklamovat do 48 hodin místo uvedených 24. Bohužel názor některých reklamujících co pošta může rozbít a co ne je skutečně o ničem, nehledě, že zápis o reklamaci potřebujeme v případě zamítnutí reklamace poštou pro reklamaci u výrobce, který model většinou obratem vymění či jinak kompenzuje. Pokud nereklamujete zjevně nepoškozený balík s mechanicky poškozeným zbožím, způsobujete dodavateli svým nekonáním škodu, které se rovná ceně modelu. Dle právní úpravy je příjemce povinen si neprodleně prohlédnout zboží a veškeré vady reklamovat ihned a bez odkladu (do 24-48 hodin dle přepravce). Toto je bohužel nutné udělat vždy i když si balík necháváte posílat někam jinam, stejně tak, když je to vánoční dárek koupený měsíc před vánocemi. Msylím, že když si koupíte skutečné auto a po převzetí přijdete za týden, že je poškrábané, tak Vám to taky neuznají. Na druhou stranu je mi jasné, že obchodní podmínky nikdo nečte a potom se jenom diví. Můžete si samozřejmě myslet co chcete, ale názor, že pošta či PPL nic nemůže rozbít a že prodejce dal do zásilky již rozbité zboží je poněkud lichý, protože proč by to ten prodejce vlastně dělal, když dle tohoto závěru daleko soudržnější balík v originálním balení od výrobce by přepravce dodal s poškozený zbožím, když na cestě k zákazníkovi ho poškodit nelze. A kdo ještě nevěří, tak originální krabice od výrobce snese bez poškození pád i z několka metrů, záleží samozřejmě jak dopadne, bohužel to samé nelze říci o zboží. Modely 1:18 z Abrexu se rozpadaly již při pádu z výšky 20cm na 3-12 kousků. Tímto samozřejmě nechci brát nikomu jeho názor, ale případné důsledky svého jednání si musí přebrat každý sám.
S pozdravem/ Mit freundlichen Grüßen/ Best Regards
Ing. Ivo Borský
Vážený pane B,
nepředpokládal jsem, že Vám po Vaší teroristické akci s Vaším forem budu ještě někdy psát, ale okolnosti a ohlasy některých lidí vyjádřené na Vašem foru a v mě adresovaných mailech mě k tomu přijměli. Rozhodně zde nemíním řešit spor mezi mojí firmou na Luck45, ale pouze Vám chci poděkovat za to, že jste mě i Vaším přispěním v příspěvku přesvědčil a dodal další důkazy, že dotyčnému nejde ani tak o řešení reklamace, kde jak sám v poslední verzi aukra uvádí, že sám pochybil, ale o varování (zde bych ze svého pohledu měl uvést poškození jména firmy) před mojí firmou. I když si Vás stále za některé věci vážím, jako třeba za Váš vztah k Citroenu, musím přiznat, že i přes skoro rok co jsem Vás ztratil z očí, jelikož na Vaše forum nechodím, se skoro nic ve Vaší povaze nezměnilo, stále musíte stát ve středu pozornosti a to zřejmě za každou cenu, jak jsme se kdysi přesvědčovali ve zbytečných hádkách třeba s DVD, které Vás nepokrytě bavily, ale i tak jsem očekával, že někdy dospějete. Chlubit se na foru, že jsem Vám vyřídil možná reklamaci ze strachu před negativní reklamou na Vašem foru je opravdu dětinské a možná to může na někoho zapůsobit, jako třeba tenkrát, kdy jste chtěl fackovat DVD, ale poněkud jste pozapoměl, že Vaše poslední objednávka byla skoro 6 měsíců před vznikem Vašeho fora a já bohužel nemám věštěcké schopnosti, nicméně i předmět reklamace si poněkud pletete. A varování, že jsou i naši příznivci, co jste chtěl tímto říci? Nevím, jestli nezávislost tkví právě v poskytování zkreslených informací jenom proto, aby se dotyčný vyjádřil, že chce někoho varovat. Varovat před čím, když jak sám uvádí byla to jeho rozhodnutí a jeho chyba.
Tento mail můžete samozřejmě dát na forum a aby z toho Vaši čtenáři něco měli vysvětlím Vám problém reklamací.
Balíky zasíláme jako křehké a rozbitné a s udanou cenou. Křehké a rozbitné se uvádí proto, že má s nimi být zacházeno jiným způsobem než s běžným nepojištěným balíkem a to tak, že i kdyby v balíku byla volně ložena sklenička či vejce v obalu, nesmí dojít k jjich rozbití. Obyčejný balík má být zabalen tak, aby obal vydržel pád volným pádem z výšky 1,5m, což naznačuje, jak je s balíky někdy zacházeno a nikdo neřeší, že obal může vydržet, ale zboží tento pád nevydrží a při reklamaci se vžy uvádí nedostatečný obal. Postup při uplatnění reklamace je popsán v našich obchodních podmínkách včetně toho jak postupovat, když se pracovníkovi pošty nechce sepsat záznam, je tam jen jedna nepřesnot, že u pošty lze reklamovat do 48 hodin místo uvedených 24. Bohužel názor některých reklamujících co pošta může rozbít a co ne je skutečně o ničem, nehledě, že zápis o reklamaci potřebujeme v případě zamítnutí reklamace poštou pro reklamaci u výrobce, který model většinou obratem vymění či jinak kompenzuje. Pokud nereklamujete zjevně nepoškozený balík s mechanicky poškozeným zbožím, způsobujete dodavateli svým nekonáním škodu, které se rovná ceně modelu. Dle právní úpravy je příjemce povinen si neprodleně prohlédnout zboží a veškeré vady reklamovat ihned a bez odkladu (do 24-48 hodin dle přepravce). Toto je bohužel nutné udělat vždy i když si balík necháváte posílat někam jinam, stejně tak, když je to vánoční dárek koupený měsíc před vánocemi. Msylím, že když si koupíte skutečné auto a po převzetí přijdete za týden, že je poškrábané, tak Vám to taky neuznají. Na druhou stranu je mi jasné, že obchodní podmínky nikdo nečte a potom se jenom diví. Můžete si samozřejmě myslet co chcete, ale názor, že pošta či PPL nic nemůže rozbít a že prodejce dal do zásilky již rozbité zboží je poněkud lichý, protože proč by to ten prodejce vlastně dělal, když dle tohoto závěru daleko soudržnější balík v originálním balení od výrobce by přepravce dodal s poškozený zbožím, když na cestě k zákazníkovi ho poškodit nelze. A kdo ještě nevěří, tak originální krabice od výrobce snese bez poškození pád i z několka metrů, záleží samozřejmě jak dopadne, bohužel to samé nelze říci o zboží. Modely 1:18 z Abrexu se rozpadaly již při pádu z výšky 20cm na 3-12 kousků. Tímto samozřejmě nechci brát nikomu jeho názor, ale případné důsledky svého jednání si musí přebrat každý sám.
S pozdravem/ Mit freundlichen Grüßen/ Best Regards
Ing. Ivo Borský
Sbírka modelů Citroën
Re: Reklamace
Chtěl bych se zeptat, jako člověk osobních vztáhů s boalgettem neznalý, co bylo myšleno tím teroristickým útokem a reklamací DVD?
Re: Reklamace
Teroristický čin=toto forumOndra píše:Chtěl bych se zeptat, jako člověk osobních vztáhů s boalgettem neznalý, co bylo myšleno tím teroristickým útokem a reklamací DVD?
Re: Reklamace
Svět modelů má fórum http://www.svet-modelu.cz/ kde jsem přišel a podle mě (doufám že mě zase neopraví) to moc nefrčelo. Trochu jsem tomu udělal reklamu (Seznam, fora modelářská, dokonce i na konkuenčím Fox Toys foru byl můj odkaz, udělal další posty (Novinky, přírůstky, vánoce atd) začalo chodit více lidí a pak se to ještě rozneslo, takže slušné. Jenže je to fórum které vlastní a i pravidla určuje E-Shop, takže byl třeba zákaz postovat na jiná fóra, bavit se o jiných cenách, o jiných nabídkách, postovat fotky s odkazy na jiné E-Shopy atd.) takže vzniklo pár neshod (já tam byl za rebela né za hodného a pohádal jsem se s DVD kterému jsem nabídnul že dojedu polovinu cesty a vyřešíme to - chlapské řešení). A pak začali odcházet lidé (třeba Leon a další, nebo někteří uraženě přestali po smazání příspěvků postovat, pořád jsem to ještě chtěl to udržet (to mi nebudou věřit), ale pak fórum zkolabovalo (útok heckra - né můj) a já založil své fórum. Obeslal lidi které jsem znal (Sváťa, Dali, Leon atd), některým poslal z fóra Svět modelů soukromou zprávu (to je ten podraz co mě nezapomenou a nikdy nesmím do Ostravy), někdo přišel někdo né. Pak další lidé a jede to doteď... DVD tam byl člen dělal tuším moderátora (je to nick člověka - nejedná se o žádné hudební nosiče).
To je moje zkrácená verze, možná přijdou jiné... Věř tomu že admina jsem dělat nikdy moc nechtěl, byl jsem spíš za rebela.
OT
Jo proto se to ofiko jmenuje "NEZÁVISLÉ FORUM KOVOVÝCH MODELŮ" tak už víte proč nezávislé...
To je moje zkrácená verze, možná přijdou jiné... Věř tomu že admina jsem dělat nikdy moc nechtěl, byl jsem spíš za rebela.
OT
Jo proto se to ofiko jmenuje "NEZÁVISLÉ FORUM KOVOVÝCH MODELŮ" tak už víte proč nezávislé...
Sbírka modelů Citroën