Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Odpovědět

Budete si Kultovní auta ČSSR kupovat?

Objednám si předplatné
48
42%
Předplatné si objednávat nebudu, budu si kupovat jen ty modely, které mne zajímají
30
27%
Koupím si jen pár modelů
18
16%
Nebudu si kupovat
17
15%
 
Celkem hlasů: 113

FKS
Příspěvky: 637
Registrován: 03 čer 2010, 21:28

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od FKS »

Na Oltcit v české sérii bohužel nedojde, pokud bude mít 70 čísel (jak se píše na stránkách kultovek) a mezi modely do čísla 70 Oltcit není (viz pár příspěvků zpátky).

Uživatelský avatar
hurvajs
Příspěvky: 2707
Registrován: 02 kvě 2009, 08:10
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od hurvajs »

Ten Olcitek vypadá moc pěkně ;)

vania
Příspěvky: 59
Registrován: 10 úno 2010, 10:59

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od vania »

Fakt je dobrý. Jen dvě vady bych viděl. Oltcit měl standardně střešní anténu (třeba jeho exportní verze citroen axel od UH ji má) a viděl jsem ho jen ve třech barvách: bílé, červené a béžové. Tedy kromě verze RL, jež byla metalická. Čili tu modrou ani zelenou z rumunské edice jsem nikdy neviděl.

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od BaRT »

dobový prospekt - modrý oltcit
Obrázek

verzi bez antény jsem nenašel, ale otázka jestli nešel "očesaný" do Polska aby byl levnější, stejně jako Favorit pro Československo bez zadních stěračů a zadních odstřikovačů ...
Jinak barev bylo víc, třeba soused měl nového tmavě hnědého
Sbírka modelů Citroën

elstrem
Příspěvky: 46
Registrován: 31 kvě 2011, 20:15

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od elstrem »

Pěknej oltcitek. :o

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od BaRT »

Tak jsem to našel, Polsko mělo více verzí a i bez antény:

Samochody Oltcit były produkowane w następujących wersjach:

SPECIAL - silnik o pojemności 652 cm³, brak obrotomierza, wycieraczki tylnej szyby oraz regulacji jasności oświetlenia licznika. Model ten posiadał zapłon elektroniczny.
CLUB 11 - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia czterobiegowa, najskromniejsze wyposażenie wnętrza i brak wycieraczki tylnej szyby.
CLUB 11 R - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza (m. in. programator pracy przerywanej wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, antena i głośniki, lampka do map), zderzaki metalowe oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 11 RL - silnik o pojemności 1129 cm³, skrzynia biegów czterobiegowa, bogatsze wyposażenie wnętrza niż wersja 11 R, zderzaki i ozdobne listwy boczne z tworzywa sztucznego, zewnętrzne lusterka wsteczne sterowane z wnętrza pojazdu oraz wycieraczka tylnej szyby.
CLUB 12 TRS - silnik o pojemności 1299 cm³, skrzynia biegów pięciobiegowa, wyposażenie wnętrza takie samo jak w wersji 11 RL, oraz dodatkowo zastosowano tylne boczne okna uchylne, pasy bezwładnościowe także na tylnych siedzeniach oraz wycieraczka tylnej szyby. Zazwyczaj były oferowane z felgami aluminiowymi oraz oponami Michelin TRX.
ENTERPRISE - z silnikami o pojemności 1129 cm³ lub 1299 cm³. Są to wersje towarowe z dwoma miejscami do siedzenia, z trzydrzwiowym nadwoziem i przestrzenią ładunkową uzyskaną dzięki wyeliminowaniu tylnych siedzeń.
Sbírka modelů Citroën

vania
Příspěvky: 59
Registrován: 10 úno 2010, 10:59

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od vania »

BaRT píše:dobový prospekt - modrý oltcit ...
Nevím, jak v Polsku, já psal o nás (ale nezdůraznil jsem to). Modrý tu nikdy nebyl. A ten hnědý ano, byla to oplastovaná verze RL, dodávaná v hnědé a stříbrné metalíze. Jednodušší verze 11R byla skutečně jen v těch třech barvách, z nichž červená hodně nedostatková. Sám jsem sehnal jen bílého, rodiče měli béžového. Po každém mytí jim pustil trochu barvy, nakonec byl úplně bez lesku......... :)

BaRT
Site Admin
Příspěvky: 10238
Registrován: 30 dub 2009, 21:50

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od BaRT »

aha, já to bral jako na ten Polský Oltcit který tam vyšel jako model...
Sbírka modelů Citroën

lada
Příspěvky: 127
Registrován: 15 čer 2010, 17:21

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od lada »

Olcit 11RL byl taky ve třech barvách - stříbrný, hnědá met. a sv.modrá met. (měl ho známý, barva označená jako Mazda č. ......). Ten odstín byl podobný jako dává Boleslav na Oktávky. Co se týká Favorita pro Československo bez stírače a ostřikovače vzadu, to nebylo proto aby byl levnější, ale byla to verze LUX. Stírač a ostřikovač byl pouze pro model LUX SUPER stejně jako otáčkoměr, jiný čalounění, výplně dveří, tvar sedaček aj, nehledě na to, že byla připravena verze Favorit 115 S a 115 L. 115 L by byl stejně vybaven jako 136 L - pouze motor 1150ccm, a provedení 115 S - motor 1150, pevná okna v zadních dveřích, sedačky bez lůžkové úpravy, zadní plato mělo chybět atd.... Toto vše bylo v plánu škodovky pro snížení ceny Favorita, i když na model 115 S/115 L nikdy nedošlo.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Oltcit_Auto.jpg

Uživatelský avatar
EasyDaviD
Příspěvky: 925
Registrován: 16 kvě 2009, 00:11
Bydliště: Opava ČR, Stará Ľubovňa SR

Re: Kultovní auta ČSSR/Kultowe auta PRL/Retroautók/Autolegendy

Příspěvek od EasyDaviD »

Čo sa týka tej modrej z poľských kultoviek, tak takúto modrú mal náš sused a pár som ich videl aj v ČR, takže táto modrá sa dovážala aj sem, no bola ešte zriedkavejšia ako červená.
Škoda 1:43 a 1:18, Tatra 1:43, rally 1:43 + srdcovky 1:čokoľvek

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“