Klasika

Odpovědět
Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

H+H+ píše:
05 pro 2018, 13:30
Je zajímavé sledovat, jak se design vyvíjel. Auta pro širší masy už byla někde jinde, sportovní ještě dal, ale luxusní vozy se ještě dlouho držely předválečné školy.
V Americe byl ten vývoj takový plynulejší.

H+H+
Příspěvky: 2037
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

To máš pravdu. Jinak je desna škoda, že modýlky Matrix nejsou kovové. Určitě by se jich prodalo vic a sériová výroba by přinesla lepší kvalitu montáže. Mozna taky lepší cenu. Pak bych šel klidně I do další novinky: Daimler DE 36 Hooper Cabriolet 1953. Vim, je zase povalecny, ale desne se mi líbí ta kombinace barev:)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

No to právě nevím. Mám obavy že dnes se asi prodá více těch moderních supersportů. Na ty starší auta si myslím tolik zájemců není. Ale je pravda, že některé dříve vyrobené modýlky Matrix, GLM nebo i Autocult atd. se už sehnat bohužel nedají.

H+H+
Příspěvky: 2037
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Jasně, moderních supersportů se prodá hodně, pak taky aktuálních závoďáku, ale ty mě nějak neberou. Snad se těch četných sběratelů nedotknu, ale vyjádřím se jako zkušená manželka od plotny :D . Připadají mě všechny stejné, což samozřejmě nejsou. Na druhé straně je pravda, že to, co je nedostupné, tak se těžko prodá. Myslíš, že výrobci modýlků dělají nějaký marketingový průzkum? Řekl bych, že ne, protože některým dělá problém i aktualizovat vlastní stránky a nahrazují to na sociálních sítích. Ne každý tam chodí čumět několikrát za hodinu :roll:

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

No právě, myslím asi jak kteří. Je to divný marketing, když třeba nějaký automobil není dlouhé roky jako model k sehnání a pak se najednou objeví v průběhu roku třeba od tří výrobců. To je ještě taková moje zkušenost z 1:18. Trošku žasnu nad výběrem modelů třeba u firmy Autocult. Je to něco jiného než ostatní, což je marketingově určitě správně. Ale když by se někdo rozhodl, budu sbírat Autocult…. Dá se pak taková sbírka vůbec nazvat sbírkou automobilů? :lol:
Já jsem vždycky na klasických automobilech, a teď nemyslím jenom předválečné období, ale všechnu klasiku, obdivoval to spojení : technické dílo - umělecké dílo. Ty předválečné vozy mají ale kromě toho ještě další přidanou hodnotu, která v dnešním světě schází čím dál víc nejen u aut - ŘEMESLO. To je asi to, co nám na moderních autech schází.

H+H+
Příspěvky: 2037
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Přesně tak! Jinak mi ještě vadí, že většina moderních aut ztratila identitu a někdy je obtížné poznat o jakou značku a typ se vlastně jedná. Ještě v 60. letech to nebyl vůbec problém a třeba Cortinu, Hillman nebo Simcu tady poznal skoro každý. Možná proto jsou teď v módě ta obrovská loga na masce chladiče :roll: .

Jinak mám odborný dotaz. Co znamená označení karoserie Bergmeister? Traduje se, že internet ví úplně všechno, ale najít se to zatím nepodařilo. Je jasné, že jde o dvoudveřový Cabriolet, ale jinak fakt nevím ;)

Dali.B
Příspěvky: 3055
Registrován: 02 kvě 2009, 08:33
Bydliště: Ostravsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Klasika

Příspěvek od Dali.B »

Já nevím, nikde jsem nějaké vysvětlení nečetl. Proto si myslím, že je to jen prostě německý název, jako že je asi prima do hor (kopců). Třeba asi jako jiné podobné německé označení Autobahnkurier.

H+H+
Příspěvky: 2037
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Bezva :) . Diky!

Mikesh
Příspěvky: 43
Registrován: 25 črc 2011, 11:58

Re: Klasika

Příspěvek od Mikesh »

Nebude Bergmeister jméno karosáře nebo majitele?

H+H+
Příspěvky: 2037
Registrován: 15 dub 2011, 12:14

Re: Klasika

Příspěvek od H+H+ »

Jméno Bergmeister (mistr hor) je prý použité na památku 43 vítězství Hanse Stucka na Austro-Daimleru v závodech do vrchu po celé Evropě v letech 1927 až 1930 :)

Odpovědět

Zpět na „Sběratelské modely 1/43“